به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۳۷۳۰۶۰

به رئیسی بولتن‌های غلط می‌دهند؟

به رئیسی بولتن‌های غلط می‌دهند؟
گروه سیاسی: داوود حشمتی در سایت امتداد نوشت ظاهرا آقای رئیسی در جریان اتفاقاتی که در کشور می افتد نیست. گویا بولتن هایی که برای ابراهیم رئیسی میرود اشتباهی است که باعث شده او را از حال و هوای ایران این روزها دور کند. اگر این نباشد با کدام منطق می توان حرفهای امروز ابراهیم رئیسی را در کردستان فهمید؟ جایی که بنیان وقایع اخیر را «بهانه مشکلات اقتصادی» خوانده می گوید: «ضدانقلاب در اتفاقات اخیر به بهانه مشکلاتی در حوزه‌های اقتصادی و ... که مردم با آن مواجه‌اند، می‌خواستند ناامنی ایجاد کنند، اما غافل از اینکه مردمان این دیار همواره انسجام و وحدت خود را حفظ کرده و شیعه و سنی سال‌های سال است در کنار هم زندگی کرده و به دشمن اجازه جولان نداده‌اند.»  
کاری به این ندارم که او مرتبا تکرار می کنند «ایران در حال پیشرفت است و دشمنان میخواهند قطار کشور (بخوانید دولت او) را از حرکت بازدارند» هرچقدر نگاه می کنم در همین سخنرانی کردستان هیچ نشانه ای از این نمی بینیم که او فهمیده باشد مردم با وجود مشکلات «اقتصادی»، اعترض امروزشان «آزادی خواهانه» است. شعارشان «زن، زندگی، آزادی» است. شعارشان «نان» نیست، «زن» است. شعارشان «معیشت» نیست، «زندگی» است. شعارشان «یارانه» نیست، «آزادی» است.  
این درست است که مردم با مشکلات معیشتی روبه رو هستند. خصوصا بعد از حذف ارز 4200 و رها کردن بازار توسط دولتی که مدعی مخالفت با نئولیبرالیسم بود، اما تصمیماتش کاملا نئولیبرال است. در عین حال گویی اصلا خبر ندارند که مردم آنچه امروز فریاد می زنند، اعتراض به تحمیل یک سبک زندگی است که آن را نمی خواهند. می خواهند سبک زندگی خودشان را خودشان انتخاب کنند. نه براساس خواسته و نظر امثال علم الهدی.  
رئیسی گفته: «دشمنان اگر نمی‌دانند، بدانند که این نسل جوان امروزی نیز همانند پدران و مادرانشان در برابر دشمنان که به عزت‌ و افتخارات کشور غبطه خورده، ایستاده و در مقابل دشمنان کو‌تاه نخواهند آمد.» ما کاری به دشمنان و اینکه چه فکر می کنند نداریم. اما مسئولین امر  هم بدانند، نه فقط نسل امروز، که همان پدران و مادران هم سالهاست معترضند. سالهاست هرچه رای دادند تا بفهمانند یک عده را نمی خواهند، اتفاقا با آنها لج بازی شد. سال 96 مردم 4 ساعت در صف ایستادند تا به رقیب آقای رئیسی و قالیباف رای بدهند، اما یک سال بعد هم قالیباف و هم رئیسی در قامت رئیس قوه رفتند نشستند در جلسه سران قوا. 
همان پدران و مادران که آن روزها و روزهای قبل از آن در 76 و 78 و بعد از آن رای می دادند تا نشان دهند خواستار تغییرات بدون خشونت هستند، امروز مدافع آقای رئیسی هستند؟ چه کسی به ایشان مشاوره می دهند؟ از روی کدام بولتن ها برای ایشان تصمیم سازی می شود که رئیس جمهور امروز و بعد از گذشت 3 ماه نمی داند اعتراض مردم اصلا راجع به چه چیزی هست؟

۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۰۳:۴۹
داوودحشمتی لطفا گوشه ایی از ۸سال چپاول بی رحمانه دولت قبل را به ما بنما که در سایتت چه نوشتی (407926)
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۰۸:۲۰
خوب عزیزم یه مرتبه مردم به آقای روحانی رای دادند سال 96
و یه مرتبه هم به قالیباف و رئیسی
این که دیگه واضحه
یه عده طرفدار اون هستند یه عده طرفدار این
انتخابات یعنی همین دیگه (407940)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۱۰:۰۸
پس با این حرفا معلومه شکم مردم سیره خدا رو شکر (407947)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها