به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : ۳۷۳۹۲۹

تفکر خاتمی، شریعتمداری را به وحشت می‌اندازد

تفکر خاتمی، شریعتمداری را به وحشت می‌اندازد
گروه سیاسی: سایت امتداد«نزدیک به حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت ایران» در تحلیلی نوشت: حسین شریعتمداری که از بیانیه سیدمحمد خاتمی دچار وحشت شده با خبرگزاری بولتن ساز فارس گفتگویی ترتیب داده و به رئیس دولت اصلاحات حمله کرده است. او که خوب خاتمی را میشناسند درحالی دروغ دیدار خاتمی با جورج سورس را تکرار می کند که بعد ازگذشت 13 سال هنوز هیچ سندی نتوانسته برای اثبات ادعای خود ارائه کند.
سیدمحمد خاتمی در بخشی از بیانیه خود به مسئولان توصیه کرده بود: «به مسئولان توصیه می‌کنم که این حضور را قدر بدانند و بجای برخورد ناروا با آن، دست یاری به سوی آنان دراز کنند و با کمک آنان وجوه ناصواب حکمرانی را بدرستی بشناسند و پیش از آنکه دیر شود به سوی حکمرانی خوب حرکت کنند.»
مدیرمسئول کیهان در واکنش به این بخش از بیانیه خاتمی گفته است: «می‌بینید که به مسئولان توصیه می‌کند حضور آشوبگران را قدر بدانند! و با آن‌ها همراهی کنند! اغتشاشگران غیر از بریدن گلوی مامور نیروی انتظامی، آتش زدن آمبولانس‌های حامل بیمار، حمله مسلحانه به مردم کوچه و بازار، شکنجه و به شهادت رساندن بسیجیان، ترورهای خیابانی، سوزاندن قرآن، حمله به مساجد و انواع جنایات دیگر چه ویژگی‌ای داشته‌اند که آقای خاتمی اصرار دارد مسئولان با آن‌ها همراهی کنند؟! آیا این مواضع خاتمی دقیقاً با مواضع آمریکا و انگلیس و اسرائیل درباره آشوب و آشوبگران کم‌ترین تفاوتی دارد؟!»
مدیرمسئول کیهان به خوبی می داند که خاتمی در این پیام «دانشجویان» را مخاطب دانسته است. همانها که تا دیروز کیهان و سایر رسانه های اصولگرا آنها را سرمایه های کشور و جامعه فرهیخته کشور می خواندند، امروز جامعه دانشگاهی را «به دنبال برهنگی» معرفی می کنند. اما پاسخ نمی دهند که بیش از سه دهه است که کل سیستم فرهنگی کشور با همه بودجه های کلان بدون نظارت مردمی در اختیار جریان آنها قرار دارد، چرا خروجی مدیریت فرهنگی آنها چیزی است که خود از آن می نالند؟
واضح است که مخاطب خاتمی جامعه جوانی است که معترض است و بیان اعتراض را حق خود می داند و در صورتی که مطابق با قانون اساسی با آنها برخورد شود اجازه خواهد داشت بدون خشونت نشان دهد تا چه اندازه با تفکر کیهان و شریعتمداری مخالف است.
نگرانی کیهانیون از این است که خاتمی نه اسیر فحاشی براندازان می شود نه نگرانی از بابت هتاکی های امثال شریعتمداری دارد. خاتمی ایستاده و 27 سال است با قاطعیت از «دگماتیسم عقیدتی» و تفکر «انحصارگرایی» و بسته ای که شریعتمداری «سردار قلم» آن خوانده میشود، انتقاد می کند.
خاتمی ده سال است که ممنوع التصویر است اما می بینیم که بیانیه او اینچنین تفکر کیهانی را به وحشت می اندازد. با وجود آنکه از منابع بی پایان رسانه ای و مالی برخوردار اما باز هم از نشر تفکر خاتمی واهمه دارند.
آنچه روز به روز بالنده تر می شود، تفکر امثال خاتمی است که دین را در مقابل آزادی قرار نمی دهند و آنچه روز به روز درحال اضمحلال است، تفکر کسانی است که برداشتشان از دین و جامعه، داعش گونه است و تنها «سرسپردگی» و «اطاعت محض» می خواند. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها