به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۱۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۳۷۴۱۳۵
نظرات و دیدگاه‌ها

این‌همه رودررویی با افکار عمومی؟

این‌همه رودررویی با افکار عمومی؟
✍️محمدحسین روانبخش
در بولتن لو‌رفته خبرگزاری فارس (مربوط به تاریخ ۳ آذر) یک نظرسنجی از وزارت کشور درج شده که در آن آمده است: ۳۰.۹ درصد مردم علت مرگ مهسا امینی را ناشی از ضرب و شتم عنوان کرده‌اند. ۲۵.۳ درصد گزینه احساس ترس، ۱۶.۴ درصد گزینه بیماری و ۲۷ درصد گزینه نمی‌دانم را انتخاب کرده‌اند. یعنی حتی بر اساس نظرسنجی وزارت کشور، دو ماه پس از درگذشت مهسا امینی، با همه بیانیه‌های پلیس و پزشکی قانونی و مجلس و... کمتر از ۱۷ درصد مردم روایت رسمی از فوت او را پذیرفته‌اند. اگر کسی هیچ ارتباطی با جامعه نداشته باشد و فقط همین آمار را بشنود، باید متوجه شود که افکار عمومی چطور شکل گرفته و اکثریت جامعه چطور می‌اندیشد؛ چه برسد به اینکه کسی در بطن جامعه باشد و بداند که روز و روزگار چگونه است.
در این وضعیت اگر کسی به دنبال آرامش است، اگر کسی می‌خواهد فضا را تغییر دهد، اگر می‌خواهد راه تازه‌ای باز کند، اگر دنبال تحقق شعار گفتگو است؛ هزارها دلیل برای پرهیز از اعدام پیدا می‌کند، حتی اگر اعدام را عین عدالت بداند! 
مگر جز این است که بابک زنجانی بیش از شش سال است که حکم اعدام گرفته ولی زنده است و امید به زندگی‌اش از عموم ایرانیان بیشتر است؟! آنجا کدام مصلحت وجود داشته که این‌جا نیست؟ و البته جرم او تا چه اندازه سنگین‌تر، زیان‌بارتر و بحران‌آفرین‌تر از جرم محسن شکاری است؟!
در حکم اعدام بابک زنجانی، کمتر حقوقدانی اما و اگر آورد، مردم نه تنها آن را بی‌عدالتی ندانستند، که از چنان حکمی استقبال کردند، اما اجرای آن لابد بنا به مصلحتی متوقف مانده است؛ در ماجرای محسن شکاری چطور؟
این قدر بی‌توجهی... نه، بیگانگی و رودررویی با افکار عمومی، اگر خودزنی نیست، پس چیست؟!

۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۲۳:۱۳
امام حسینم 72 تا یار داشت کل کوفه ضدش بودن این همه رودرویی با افکار عمومی پس (408742)
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۲۳:۳۷
اینا تف سر بالاست. برمیگرده به خودشون (408748)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۰۹:۰۷
خسته شدیم دیگه (408788)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۰:۳۸
بسه دیگه (408800)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۰۹:۳۳
وقتی پای چندین میلیارد پول وسط باشه خدا رو بنده نیستند بطور قطع بابک زنجانی براشون نفع داشته که زنده نگه اش داشتن یا پول زیادی دستش که با مرگش از بین میره یا ارتباطاتی با خارج از ایران داره که میتونه تحریم هارو دور بزنه خلاصه کنم پایه پول گنده وسطه اگه محسن شکاری پول داشت الان کنار خانواده اش بود (408791)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۳:۵۱
ابربدهکاران بانکی ، رانت خواران ، نکبت زادگان مفت خور و رانتی ، اختلاسگران نجومی و... که سالیان دراز حق مردم را خورده‌اند، به مراتب جرم سنگین تری از امثال مرحوم شکاری ها داشته اند .
هیئت منصفه مردم اند به رای و نظر مردم بها بدهند (408834)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۹:۱۲
تکرار تاریخ
و
شمارش معکوس (408896)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۲۱:۴۳
البته، اگه این مختلس محکوم به اعدام آب پاکی رو بریزه و بگه اصلا بدهی های بیت المال رو نمیده، یه دقیقه زنده بودنش هم زیادیه و باید صدبار اعدامش کنن، اما چه حیف که هنوز امید به بازگشت پول ها قبل از اعدامش وجود داره

در این سه ماه که مماشات صورت گرفت و قانون اجرا نشد، هر روز جنایت جدیدتری علیه امنیت صورت گرفت، پس ضروریه که برخوردها قاطع،مقتدرانه،سریع و عادلانه بر اساس قانون باشه

اون بولتن هم، صحتش در حد برگه های چرک نویس یک خبرنگار بیشتر نمیتونه باشه

بولتن سری!!!!! 😂😂 (408915)
نوریه اسری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۰:۰۰
راست می گی...همون طور که ۱۷۰ نفر و تو هوا کشته بودن می گفتن هواپیما نقص فنی داشته (409195)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها