به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۲۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۳۸۹۹۹۱
نظرات و دیدگاه‌ها

ملت گناه‌کار؛ اشک درمانی!

ملت گناه‌کار؛ اشک درمانی!
✍🏻فرهاد قنبری
شیخ کاظم صدیقی: «در خلوت اشک بریزید و مشکلات کشور را با دعا حل کنید.»
ایشان سال گذشته نیز در خطبه های نمازجمعه تهران فرموده بود:
«مردم اگر خدا را در نظر می‌گرفتند مبتلا به مشکلات معیشتی و کم‌آبی نمی‌شدند»
اگر سری به کتاب فروشی های خیابان صفائیه قم بزنیم کتابهای بسیاری با عنوان «گنج های معنوی» و عنوان هایی شبیه آن مشاهده می کنیم که اغلب در تیراژهای بسیار بالا چاپ شده و با قیمت بسیار نازل به فروش می رسد.(گاهی هم به صورت رایگان به درب خانه ها فرستاده می شود) 
در این کتب برای تمام مسائل و نیازهای اقتصادی و خصوصی و.. یک راه حل بسیار آسان و سهل الوصول وجود دارد و آن یک «دعا یا ورد» مخصوص آن مشکل است. [دعای رفع خشکسالی، دعای رفع فقر، دعای پسر شدن اولاد و..] 
در فهرست این کتابها اورادی با عناوین، اگر می خواهید فرزندتان دختر یا پسر شود، اگر می خواهید هیچگاه روی فقر را نبینید، اگر می خواهید هیچگاه بیمار نشوید، اگر می خواهید همسر مهربان نصیب تان شود، اگر می خواهید از آتش جهنم محفوظ بمانید و تمام گناهانتان به آنی بخشیده شود، اگر می خواهید زلزله و خشکسالی و سیل و سایر بلایای طبیعی نیاید، اگر می خواهید صاحب خانه و ملک بشوید و خلاصه هر چیزی که می خواهید، یافت می شود.
اگر مدتی مخاطب این کتب باشیم کم کم به این نتیجه می رسیم که ریشه تمام بدبختی ها و بیماری ها و فقر و بیکاری و بی خانمانی و طلاق و اولاد ناصالح و خشکسالی و زلزله و بدبختی و فلاکت و.. نه در تنبلی و سوء تغذیه و ناکارآمدی مسئولین و تربیت ناصحیح و.. بلکه در عدم مطالعه دعا و فراموشی یاد پرودرگار و ارتکاب گناه و گسترش فسق و فجور و امثالهم است.
شیخ کاظم صدیقی هم احتمالا یکی از مخاطبان پرو پاقرص همین کتابهاست و بدون شک در چنین نگاهی به هستی فقر و گرانی و کمبود مسکن و بیماری و قحطی و سیل و زلزله و خشکسالی و... نه در ضعف عملکرد دولتمردان و مسئولان حوزه های مربوطه، بلکه در تکرار معصیت و بالا رفتن سن ازدواج و عدم فرزندآوری و ترک نماز شب و امثالهم توسط مردم گناهکار است. / کانال خاطرات و روزنوشت ها

اشك درماني
✍️احمد زیدآبادی
شیخ کاظم صدیقی خواستار اشک ریختن در خلوت به منظور حل مشکلات کشور از طریق دعا شده است.
این پیشنهاد از طرف هرکس دیگری که مطرح شده بود، قابل پذیرش نبود، اما چون از طرف آقای صدیقی مطرح شده، کاملاً پذیرفتنی است؛ چون هر وقت تصویر یا صدایی از او پخش شده، مشغول عجز و لابه و گریه و زاری بوده است. 
فقط اگر وی مشخص کند که لابه‌ها و زاری‌هایش دقیقاً چه کسری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کرده است، در آن صورت ما هم همگی دست از کار می‌کشیم و مثل او به لابه و زاری می‌پردازیم به امید اینکه کل معضلات و مشکلات و بحران‌های کشور یکجا و بالمره ریشه‌کن شود!
پ.ن: دعا را از جایگاه وجدانی و معنوی‌اش خارج کردن، این نوع دستورالعمل‌های محیرالعقول را که دستمایۀ لوث کردن دعا توسط عده‌ای می‌شود، به همراه دارد.
برچسب ها: كاظم صدیقی

غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۲:۲۵
مردم اشک درمانی اقازادها خارج ازکشور ....درمانی (421601)
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۳:۳۴
بحال خود گریه کن زیرا مردم خیلی وقته گریه میکنن از فساد وغارت و دزدی و رشوهخواری (421611)
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۵:۱۹
اگر همه‌چیز بادعا حل میشود چه نیازی به دانش پزشکی داریم چرا علما مثل مرحوم شاهرودی به کشور خارجی برای درمان رفتند خوب آقای صدیقی دعا میکردند (421633)
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۲۳:۵۲
چرا به مردم راه اشتباه نشان میدهید عمری از این حرفها ی بیجا زدید خدا آنقدر بخشنده و مهربان است که نیازی به گریه ما نداره کافی بهش ایمان داشته باشیم وازش بخواهیم ودر کنارش فعالیت هم داشته باشیم از قدیم گفتند از تو حرکت از خدا برکت .. خدا را به مردم درست معرفی کنید (421725)
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۰۷:۴۰
متن عالی بود (421747)
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۰۷:۵۹
مردم طبقه پایین هرروز اشک میریزند اگر اشک هاشون یک جا باشند جو از آب را میفته ولی با گریه چیزی درست نمیشه (421749)
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۰۸:۱۲
می دانید با حقوق یک ماه ایشان چند کارگر را می توان استخدام کرد؟؟؟؟؟/ (421751)
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۱:۴۸
اگه با دعا شکمت سیر شد
چشم ماهم.... (421797)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۱۱:۲۷
شینطت های شما از جنس اصلاح طلب ها برای احمدی نزاد است که قبل از سخن گفتن دعای فرج می خواند. (422130)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها