کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هزاره‌گرایی «طالبان ایرانی»

10 اسفند 1401 ساعت 23:40


✍️ بیژن اشتری
امشب خیلی اتفاقی چشمم به این بنرهایی افتاد که در گوشه و کنار شهر علم کرده‌اند و ناخودآگاه یاد مقوله «هزاره گرایی » افتادم. والا دست خودم نیست. تکرار کلمه هزار در این بنرها آدم را به یاد مسمومیت‌های سریالی دختران دانش‌آموز کشورمان و دست داشتن گروهی به نام هزاره گرایان در این ماجرا می‌اندازد. دیدم آقای فاضل میبدی که از اساتید حوزه است گفته که این گروه خرافی هزاره‌گرا در قم و اصفهان پایگاه دارد. طرفداران این نظریه معتقدند که دختران نباید درس بخوانند. این جریان شبیه طالبان است.
هزاره‌گرایی به معنی پایان قریب الوقوع نظم موجود و پدیدار شدن حکومتی در غایت خوبی و هماهنگی و عدالت در جهان است. مهمترین خصوصیت هزاره ‌گرایان نارضایتی از وضع موجود و اعتقاد به پایان جهان و پدید آمدن دنیایی مقدس و عادلانه است.
البته به خیال خودشان. آنهادر برابر شرایط «ناگوار و نابسامان فعلی» احساس گناه می‌کنند و می‌خواهند آن را اصلاح کنند.
آنها خود را در برابر این وضع موجود مقصر می‌دانند. به عنوان نمونه در فرهنگ اسلامی علت غیبت منجی موعود گناهان و قصور مومنان بیان شده است.
هزاره‌گرایان دید اخرالزمانی دارند که می‌تواند ویران‌شهری باشد‌. باورمندان این نظریه خرافی مستعد خشونت نیز هستند.
هزاره‌گرایی نظم کنونی را فاسد می‌داند و نابودی کامل این نظم را به عنوان مقدمه ای برای ایجاد نظمی جدید و «خداپسندانه» ضروری می‌داند.
و از همین روست که این حضرات هزاره‌گرای خرافه‌باور دست به کار شده و فعلا برای دستگرمی مشغول مسموم کردن دختران معصوم دانش‌آموز شده است.
نکته مهم در اینجا سکوت یا نادیده گرفتن این جنایت از سوی مقامات کشور و حتی حمایت تلویحی آن‌هاست. خلاصه اگر این بنرها و تاکیدشان بر کلمه «هزار» نبود من عمرا این مطلب را نمی‌نوشتم.
baharnews.ir


کد مطلب: 390266

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/390266/هزاره-گرایی-طالبان-ایرانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir