کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خدایا! به مسئولین ما بیاموز که به جای "روایت"‌ها به "واقعیت"ها بنگرند

۱۴ دعا برای تحول در سال ۱۴۰۲ 

29 اسفند 1401 ساعت 23:25


✍ مهران صولتی
 خدایا! به مردمی که برای یک زندگی معمولی می کوشند و هر روز موانع بیشتری بر سر راه خود می‌یابند قدرت تغییر شرایط موجود را عنایت کن!
 پروردگارا! به حاکمان ما که به دنبال گشایش با همسایگان هستند یادآوری کن که اهل خانه مقدم‌ترند و آشتی با ایشان منافع بیشتری برای ملک و ملت در بر دارد!
 خدایا! به ما که خود را تافته‌ای جدابافته از جهان، و قوم برگزیده عالم می‌پنداریم، تواضع بهره‌گیری از تجربیات سایر جهانیان عنایت کن!
 پروردگارا! به مسئولینی که دل در گرو آباد کردن همزمان دنیا و آخرت ما دارند بیاموز که مردم بیشتر نیازمند فرصتی هستند تا فقط زندگی کنند. این مجال را از ما دریغ ننمایند!
  خدایا! به مسئولین ما که با آرامش به دنبال کشف الگویی بومی برای توسعه هستند بصیرتی عنایت کن تا درک کنند سایر کشورها چگونه با سرعت در حال حاشیه‌نشین‌کردن ما در میدان توسعه یافتگی هستند!
 پروردگارا! ما را از جهل سیاست مدارانی که شعار را جانشین شعور، خودکامگی را جایگزین پاسخگویی، و ایدئولوژی را جانشین کارآمدی ساخته‌اند مصون بدار!
 خدایا! به مسئولین ما یادآوری کن که ایرانیت، اسلامیت و مدرنیت چنان در هم آمیخته اند که نمی‌توان یکی را به زیان بقیه مصادره کرد!
 پروردگارا! به زنان این سرزمین که سالی سرشار از درد و رنج را برای حق‌خواهی گذراندند توانی برای نمایش دوباره‌ی آرمان‌های انسانی - اخلاقی عطا کن!
 خدایا! به مسئولین ما بیاموز که به جای "روایت"‌ها به "واقعیت"ها بنگرند تا بتوانند با آگاهی از تحولات جامعه راهی به سوی توسعه یافتگی کشور بگشایند!
 پروردگارا! به مردمی که بعد از گذشت یکصد سال همچنان در پیچ و خم قانون، آزادی و عدالت سرگردان‌اند، امید، صبوری و تلاش عنایت کن!
 خدایا! به مسئولین ما قدرت درک پیچیدگی‌های جهان امروز را عنایت کن تا دریابند که زیستن در انزوا نه نشانه استقلال است و نه پیشرفت!
 پروردگارا! به کسانی که ما محرومان را به قناعت در مصرف کمترین‌ها توصیه کرده و از نقش خود در مصائب ما چشم می‌پوشند فرصت خلوت کردن با وجدان خویش را عنایت کن!
 خدایا! به سیاسیون ما حقیقت‌جویی، به روشنفکران ما واقع نگری، به مردم ما آینده، به نخبگان ما انگیزه، و به روحانیت ما توانایی همراهی با اقتضائات زمانه عنایت کن!
 پروردگارا! قوت‌مان بخش تا دوگانه‌های فرساینده: امت/ ملت، پیشرفت/ عدالت، آزادی/ امنیت، مذاکره/ مقاومت، و شادی/ دینداری، را به تلفیقی کارآمد و موثر بدل سازیم!


کد مطلب: 393339

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/393339/۱۴-دعا-تحول-سال-۱۴۰۲

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir