به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۳۹۳۴۶۵

ما دیگه طاقت استشمام بوی پیاز داغ نداریم

ما دیگه طاقت استشمام بوی پیاز داغ نداریم
✍️احمد زیدآبادی
سال شگفت‌انگیز مبارک!
سال داره نو می شه و من حوصله هیچ نوع حرف رمانتیک و شاعرانه را برای تبریک آن ندارم!
فقط از خداوند سالی در جهت صحیح و سلامتی را برای هموطنان درخواست می کتم.
شاید بیراه نباشد که برای انبساط خاطر هموطنان خاطره ای از شیخ محمد هاشمیان در این تحویل سالی به مسوولان کشور یادآور شوم.
شیخ محمد که شوهرخواهر مرحوم هاشمی رفسنجانی بود و لکنتی هم بر زبان داشت در ابتدای انقلاب حاکم شرع رفسنجان شده بود و به زعم خود "انقلابی"  هم عمل می کرد!  یعنی احکام غلاظ و شداد می داد!
پس از  آنکه تیغ محاکم شرع به سمت "مبارزه با معتادان" چرخید برخی از همشهریان ما از ترس شیخ محمد هنگام به پا کردن سور و سات منقل پیاز داغ مفصلی به راه می انداختند تا بوی افیون را بپوشاند!
گویا همسایه شیخ محمد هر روز دم ظهر گرما، چنان پیاز داغی را تدارک می دیده که آشیخ هنگام ورود به منزل از بوی تند آن در سراسر کوچه آزرده می شده است.
شیخ که بهتر  از دیگران راز این بوی دل آزار را می دانسته یک روز  زنگ خانه همسایه را می زند و وقتی همسایه با رنگ پریده و حال رو به موت در مقابل  در ظاهر می شود  شیخ به زبانی که من در اینجا فوق العاده مودبانه اش می کنم خطاب به او می گوید: اگه می خوای تریاک بکشی برو مثل آدم بکش اما اگه فقط من یه بار دیگه تو این کوچه بوی پیاز داغ بشنوم بلایی سرت میارم که مرغان هوا به حالت زاری کنند! 
گفته اند در مثل مناقشه نیست. حالا هم دولت محترم اگه می خواد در سال جدید چرخشی در سیاست خارجی اش بده راست و حسینی این کار  را بکنه و آن را تحت پوشش برخی شعارهای منسوخ و تکراری و تاریخ گذشته پنهان نسازه تا برای عموم دل آزار نشه! خداوکیلی ما دیگه طاقت اسشمام بوی پیازداغ نداریم!
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها