کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باید دولتی که امثال او را حمایت می‌کند مؤاخذه کرد

این بیماران، ​​را مواخذه نكنید...!

12 فروردين 1402 ساعت 14:34


گروه سیاسی: عمادالدین باقی (پژوهشگر دینی و فعال مدنی) در نقدی نوشت: ثمره بیانیه وزارت کشور می شود مشروعیت بخشیدن به اعمال خودسرانه و حمایت از عاملان آن، از زدن تا سطل ماست ریختن بر سر شهروندانی که آنها هم صاحبان کشورند. وزارت کشور حتی اجتهاد کرده و حجاب مورد نظر خودشان را جزو اصول و احکام دینی اعلام‌ داشته در حالی که نه جزو اصول دین است نه فروغ دین، ولی بسیاری از اصول و احکام دین از جمله عدالت، حرمت ربا، حرمت عِرض و دِماء و ... را آشکارا پایمال می کنند‌. به‌جای مواخذه این بیمار ماستی، باید دولتی که امثال او را حمایت می کند مؤاخذه کرد. برخی می گویند چرا دادستان و‌ قوه قضاییه برای مقابله با این جرم مشهود اقدامی نمی کنند؟ وقتی سایت قوه قضاییه از بیانیه وزارت کشور حمایت خبری می کند آیا می توان چنین انتظاری داشت؟ مقابله صاحب فروشگاه و دیگر افراد با این فرد مهاجم به یک مادر و دخترش، نشان از تنفر عمومی و آمادگی جامعه برای مقابله با افراد خودتحمیل گر را دارد. اغلب متدینان هم از این رفتارها بیزارند. حکومت اگر عاقل باشد خود را در برابر جامعه قرار نمی دهد.

مغازه لبنیاتی را پلمب كردند!
...
به جای بازداشت و برخورد با فرد مهاجم كه به زنان مردم با سطل ماست! حمله‌ور شد، مسولان شهر شاندیز مشهد مغازه لبنیاتی را پلمب كردند. ویدیوی منتشر شده در شبکه های مجازی حاکی از پلمب شدن مغازه لبنیاتی است که پس از پخش ویدیوی برخورد خشونت آمیز یک «آمر به معروف» به نوع پوشش دو زن صورت گرفته است. بر اساس ویدیویی که روز گذشته منتشر شده بود، فرد آمر به معروف با حضور در یک مغازه، سطل ماست را روی سر مادر و دختری بدون حجاب خالی می‌کند که در پی آن شماری از شهروندان حاضر، با این فرد درگیر می‌شوند. کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

۸ ماه حبس تعزیری، شلاق، جریمه نقدی و اخراج از كار به خاطر حجاب!
در همین حال، مهدی نصیری (پژوهشگر دینی) در كانال تلگرامی خود خبر داد كه دادگاه قم زنی که در بانک ملت شعبه الغدیر قم بدون حجاب ظاهر شده بود و همچنین سه ارباب رجوع را اینگونه محكوم كرد: ۸ ماه حبس تعزیری و شلاق و جریمه نقدی، بخاطر اخلال در نظم عمومی و چون در بانک به اوامر آمرین به معروف توجه نکرده و باعث عصبانیت آمرین شده بوده است. همچنین ۳ نفر از ارباب رجوع ها که به آمرین پرخاش کرده بودند (چون کارمند بودند) نیز از خدمت منفصل شدند!

یک مجموعه گردشگری در کاشان پلمب شد
روز جمعه یازدهم فرودین ماه، یک مجموعه گردشگری در کاشان به دلیل آنچه “عدم رعایت شئونات اسلامی از سوی مراجعین و کارکنان این مجموعه” عنوان شده، پلمب شد.

یک واحد گردشگری در رابطه با “حجاب اجباری” پلمب شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول از پلمب یکی از اماکن گردشگری این شهر به دلیل آنچه “پذیرش افراد بی حجاب” عنوان کرد، خبر داد! از سوی دیگر، قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول گفت: نخستین کسی که کلیپ هنجارشکنی در تور دریاچه شهیون دزفول را برای بنده ارسال کرد حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بود که با ارسال این کلیپ درخواست برخورد جدی با عوامل برگزاری این تور هنجارشکن را داشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کلیپ متعلق به سال گذشته بوده است. با اطلاع از این کلیپ موضوع به سرعت در دست اقدام قرار گفت و معلوم شد که صاحب این تور گردشگری ساکن تهران است و در خارج کشور تور گردشگری دارد که با پیگیری‌های انجام شده عامل این تور در شهیون شناسایی و دستگیر شد. عوامل این تور قصد داشتند که در روزهای ۱۱ تا ۱۴ فروردین ماه تور گردشگری دیگری در کنار دریاچه شهیون با همان شرایط قبح شکن را برگزار کنند که با دستگیری عامل این تور، از برگزاری آن جلوگیری شد.

درگیری و خشونت در پی “امر به معروف”؛ بازداشت چند شهروند در شهرستان ورزنه
دخالت چند فرد تحت عنوان “امر به معروف” در نوع پوشش شماری از شهروندان در شهرستان ورزنه، به بروز درگیری میان آنان انجامید. در این خصوص پنج شهروند بازداشت شدند.

تهدید امام جمعه رفسنجان
امام جمعه رفسنجان تهدید كرد: اگر مسئولان درباره بی‌حجابی اقدام نکنند ما اقدام می‌کنیم؛ اماکن تاریخی را هم پلمب می‌کنیم! 
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس هم گفت: اگر قوه قضائیه تا ۱۴ فروردین برخوردی با بی حجاب ها نکند طرح خودمان را در دستور کار مجلس قرار می‌دهیم!

به دلیل پخش موسیقی؛ سه کافه در آبادان پلمب شدند!
ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبادان از پلمب سه کافه در این شهرستان به دلیل پخش موسیقی زنده، خبر داد!

کاسه ماست نبود...
حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی در توییتی نوشت: کاسه ماست نبود که بر سر دختر مردم ریخته شد.
لجن متعفن و تعصبی بود که در طول سالها در مغز ماست‌پاش فرو کرده‌اند.


تابستان بسیار داغ در انتظارتان است!
سیدعلی‌رضا کریمی (فعال رسانه‌ای) در توییتی نوشت: ‏تابستان امسال بسیار داغ خواهد بود؛ یکسو مردم هستند که نمی‌خواهند به عقب بازگردند و سوی دیگر تندروهایی که تصور می‌کنند هویت‌شان از بین رفته. حکومت هم باید در عمل جانب یک طرف مناقشه را بگیرد. مصائب ابر تورم هم می‌تواند بنزین این مناقشه باشد.


کد مطلب: 395135

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/395135/این-بیماران-را-مواخذه-نكنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir