کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظرات و دیدگاه‌ها

​​​​​​​حجاب‌های سخت مسئولان

11 ارديبهشت 1402 ساعت 0:47


 امید پورمصطفی 
مدتی است که مسئولان کشور سخت نگران حجاب زنان و دختران هستند و انواع برنامه ها و تهدیدها و تحریم‌ها و تضییع‌ها را در حق بانوان کشور روا می‌دارند تا شاید روسری‌ها کمی سفت شود. آنان با سرد شدن اوضاع گرم نیمه دوم سال پیش، نه تنها از حوادث و اعتراضات عبرت نگرفتند بلکه با شدت بیشتر به جان زندگی و کسب و کار مردم افتاده‌اند.
آنان می گویند حجابتان را حفظ کنید اما متوجه انواع حجاب‌های خویش نیستند یا چون بحث حجاب را داغ کرده اند مایلند حجاب خویش را پاس بدارند و در حفظ حجاب خویش سخت پایبندند. برخی از انواع حجاب مسئولان عبارت است از:
1⃣ حجاب خودبزرگ بینی/ خودبرتربینی
این عزیزان خود را داناتر از مردم می بینند. نه تنها برای عموم مردم که حتی برای اهل دانش و فضل نیز جایگاهی نمی‌شناسند. خود را متخصص در هر کار و بی‌نیاز از مشورت متخصصان دلسوز و کارشناسان وطن دوست می‌پندارند و هیچ نیازی به نظر آنان در خود احساس نمی‌کنند. البته در ظاهر خود را طرفدار و منادی علم و حرکت علمی می‌شمارند اما در عمل تمام برنامه‌ها و سیاستهای‌شان غیر‌علمی است. 
2⃣ حجاب ‌خودحق پنداری
وقتی که کسی خود را برتر می‌داند طبعا خود را سزاوارتر و صاحب حق، بلکه معیار حق می داند و چنان این حجاب در پیش چشمانش استوار می‌شود که سخن و نظر دیگران را ناحق و سخن دشمن می‌شمارد. حتی اگر نظر دیگران عین قانون  کشور ولی متفاوت با نظر آقایان باشد باطل است. 
3⃣ حجاب ندیدن یا انکار واقعیت
یکی از حجاب‌هایی که مسئولان سخت به آن پایبندند و در حفظ آن سالهاست می‌کوشند همین نوع از حجاب است. آنان دور از زندگی و درد و رنج مردم در لایه‌های بسته محیط و میل خود به سر می‌برند. یا از واقعیت زندگی مردم بی‌خبرند یا با دریافت گزارش‌های باب میل از واقعیت دوری و آن را انکار می‌کنند. وضعیت امروز کشور حاصل این حجاب ستبر است. گرانی و فقر و پریشانی احوال و خردشدن استخوان مردم در زیربار تورم و ... جز در حد خبر بر آنان اثر ندارد وگرنه طبعا نباید چنین وضعیتی داشته باشیم.
4⃣ حجاب توهم و شعار
این عزیزان در شعار دادن و هیجانی سخن گفتن و احساسی دیدن بسیار فعالند. دهها کتاب را می‌توان از مجموع سخنرانی‌ها پر کرد که بیشترش شبیه هم و بی‌فایده است. توهم سرعت در پیشرفت و اداره جهان و ساخت تمدن جدید و ویرانی کشور دشمن و ... نمونه هایی از این اوهام است که چشم و عقل را بسته و تملق اطرافیان و بهره‌مندان از فواید تعریف و تمجید بر این توهم افزوده و این حجاب را ضخیم تر کرده است. 
5⃣ حجاب جهل
جهل ریشه هر پریشانی و خطا و کبر و آزار رساندن به دیگران و ... است. متاسفانه این حجاب را یا حضرات خود دارند یا مدیران و کارشناسان باب میلشان آن را با دروغ و وارونه‌نمایی برایشان دوخته‌اند. البته که خودشان به هیچ وجه این را نمی‌پذیرند اما دیگران ازدور و‌ نزدیک آن را بر تنشان می بینند. 
جمع این حجاب‌ها سدی بزرگ و پولادین بر راه زندگی مردم شده و زندگی مادی مردم را ویران و معنویت و اعتقادات را تباه کرده است.
این حجاب‌های درشت و محکم سالهاست که کشور را با تحمیل تحریم عقب نگه داشته، امید را در دل پیر و جوان خشکانده، سختی و رنج را بر دوش مردم گذاشته و شده است آنچه همه می‌بینیم.
گویا شعار حفظ حجاب برای ماندن و حفظ این حجاب‌ها موثرتر بوده است. اگر می‌خواهید زنان و دختران این سرزمین حجاب را پاس بدارند، شما حجاب‌تان را بردارید.


کد مطلب: 400968

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/400968/حجاب-های-سخت-مسئولان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir