به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۴۸۴۱۵
اظهار نظرهای چند روز اخیر درباره 18 تیر و ...

آقايان؛ ریشه های فتنه را نشانمان دهید!

گروه دانشگاه: همچنان پس از گذشت 15 سال از زخم 18 تیر بر بدنه جنبش دانشجویی عده ای همه ساله این زخم کهنه ‌ای که چندان بهبود نیافته را از نو برنهاد مقدس دانشگاه و بدنه جنبش دانشجویی حک می‌کنند.
آقايان؛ ریشه های فتنه را نشانمان دهید!
سمیه شعبانی

اظهارات این روزهای اخیر حمید رسایی، روح الله حسینیان، موسوی قربانی و امثالهم بی شک برگ زرینی دیگر در دفتر «هتک حرمت دانشگاه و دانشجو» است و در این میان گوی زرین به صحبت های مشهور حمید رسایی درباره « جلسات مدیریتی سد کرج» برای گرفتن سکان «مدیریت به اصطلاح فتنه 18 تیر» از موارد تأمل برانگیز است.

تا جایی که روح الله حسینیان در اظهارات اخیرش 18 تیر را فتنه ای برای براندازی دانسته و عنوان داشته است: «به لطف خدا آن‌ها موفق نشدند، اما به دلیل اینکه برخوردی با آنها صورت نگرفت و ریشه‌یابی نشد و بعضی از مسئولان آن زمان نخواستند که این مسئله پیگیری شود، این ریشه فساد ماند و در جریان فتنه 88 خودش را نشان داد.»
جالب تر آن است که این مورد از موارد بحث برانگیری که همچنان برخورد با دانشجویان فعال در عرصه دانشگاه را تشدید می کند. از 18 تیر 1378 فعال دانشجویی فتنه گر است، فریب خورده دشمن و براندازنظام است و معاند جمهوری اسلامی! جالب تر آن است که اظهارات مسئولین در باب 18 تیر همچنان پس از گذشت بیش از یک دهه بازهم گونه ای است که کسی از مرزهای بیرونی به دانشجویان دستور براندازی نظام را می دهد. آن هم دانشجویان معترض به هتک حرمت کوی دانشگاه که انتظاری جز پاسخگویی مسئولین وقت نداشته اند.

آن برخورد قاطعی که در این روزها از آن صحبت می شود با سخنان مقام معظم رهبری در 21 تیر ماه سال 1387 در تضاد کامل است جایی که ایشان فرمودند: «حمله به منزل و مأوا و مسكنِ جمعى - بخصوص در شب يا در هنگام نماز جماعت - به هيچ وجه در نظام اسلامى قابل قبول نيست. جوانان اين كشور - چه دانشجويان و چه غير دانشجويان - فرزندان من هستند و هرگونه چيزى كه براى اين مجموعه‌ها مايه اضطراب و ناراحتى و اشتباه در فهم باشد، براى من بسيار سخت و سنگين است.» اظهارات این افراد در روزهای اخیر تنها ریشه در ندیدن کلیات واقعه 18 تیر و عدم مجازات هتاکان حریم مقدس دانشگاه است.

این تغییرات زبانی در گذر زمان از جایی که امام خمینی از دانشجویان به عنوان جوانان روشنفکر، جوانان ارزنده اسلام، دانشجویان عزیز، دانشجویان مسلمان و مبارز، دانشجویان انقلاب، فرزندان ایران، قوه متفکره ملت و ... نام می برد تا سال های بعدی که آنان را فتنه‌گر و بر انداز می‌خوانند به اندازه ای فاحش است که نیازی به جستجوی چندانی ندارد. 15 سال است که فعالان دانشجویی که گنجینه ارزنده هر ملت است به آسانی مورد بی احترامی قرار می گیرند. در این میان شاید رویکردی دیگر به واقعه 18 تیر نیز خالی از لطف نباشد که اگر تیتر "تبرئه!!" با عکسی که حرف های زیادی برای گفتن دارد، در روزنامه بهار نقش نمی‌بست، شاید در 25 خرداد 88 هتک حرمت دانشگاه تکرار نمی شد.