به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۶۵۷۲۲
اصول‌گرایان کسی‌را شریک سفره خود نکردند اما...

خطر کردن دولت روحاني با اصلاح‌طلبان بی‌خطر

حال که دولت روحانی به جهت ملاحظاتی توان استفاده از نیروهای کارآمد اصلاح طلب را به خاطر فشار بی امان جناح مقابل ندارد بازار این گونه اصلاح طلبان گرم شده و تقریبا در بیشتر وزارت‌خانه‌ها جولان می‌دهند.
خطر کردن دولت روحاني با اصلاح‌طلبان بی‌خطر
جاسم شدیدزاده (نماينده دوره ششم مجلس)

گروه مقالات: طیف اصلاح‌طلبی در کشور طیف وسیعی است که از منتهی الیه محافظه کار مذهبی تا چپ هايي با نگرش اقتصادي سوسياليست و سياسي ليبرال را شامل گردیده است. این طیف در قالب افراد حقیقی و حقوقی قابل تقسیم بندی است.

افراد حقیقی این طیف، افرادی هستند که جزء هیچیک از احزاب و تشکلات اصلاح‌طلب نبوده و به جهت دوستی‌هاي همشهری‌گرایانه یا الزامات کاری و معیشتی با اصلاح‌طلبان همدردی مي‌کنند و افراد حقوقی این طیف نیز افراد، گروه‌ها و تشکلاتی هستند که بعضا دارای تابلوی فعالیت رسمی و بعضا غیر‌رسمی مي‌باشند که این گروه ها در طول سال‌هاي گذشته دارای جذر و مد در مواضع سیاسی بوده و به سیاست‌ورزی نسبتا حرفه ای و نیمه حرفه ای پرداخته اند.

بطور کلی می‌توان ادعا کرد انسجام درونی در گفتمان مفاهیم ارزشی و رفتار میدانی بطور متناوب در این طیف خصوصا پس از دولت اصلاحات دچار نوعی افت و خیز گشته و دایره جذب سمپات این گروه ها انفعالی و براساس خطای رقیب سیاسی صورت گرفته است که بایستی در این خصوص بازنگری جدی صورت گرفته و به صورت برنامه محور بر اساس اصول و بنیاد‌هاي نظری و فکری اصلاح طلبی بومی سازگار با فرهنگ بومی و عرفی سازی مفاهیم پیش بروند.

هدف این يادداشت نقد ساختارها و عملکرد گذشته گروه ها و تشکل هاي رسمی و غیر رسمی نیست بلکه رمزگشایی تحرک و فعالیت منفعت طلبانه افراد حقیقی اصلاح طلبان است که این روزها در دولت تدبیر و امید میراث خوار این جریان مردمی شده اند و جالب اینکه از طرف جناح رقیب نیز مورد پشتیبانی قرار مي‌گیرند.

عده‌ی زیادی از حامیان جریان اصلاح طلبی متحمل سنگین ترین هزینه ها شده اند و همچنان در حال پرداخت آن مي‌باشند و عده ای هم عافیت طلبانه مترصد فرصت ها در جهت نیل به پست ها و مناصب عالیه بوده اند معمولا این عده در بحبوحه ی چالش ها خود را درگیر مسائل کلان عرصه سیاست نکرده و موضعی محافظه کارانه داشته اند تا کمترین آسیبی متوجه آنان نگردد و مورد ملامت جناح مقابل و کانون قدرت قرار نگیرند.

محافظه کاران اصلاح طلب معمولا مواضع سیاسی خود را در هاله ای از ابهام و با کلی گویی و پنهان شدن پشت فرامین حضرت امام و آرمان‌هاي اولیه انقلاب اعلام نموده و از وارد شدن در منازعات علنی عرصه سیاست خوداری مي‌کنند. همچنین این افراد ارتباطات سیاسی خود را با جناح مقابل حفظ کرده تا از گزند اتهام زنی و افترای آنها در امان مانده و در ایام حاکمیت اصول گرایان از سفره‌ی رنگین انها بی بهره نباشند البته تجربه گویای این است که اصول گرایان کسی را شریک سفره خود نکرده و به همراهان خویش فقط ته مانده و زوائد سفره را بخشش مي‌کنند. اینها نام اصلاح طلب را به یدک می‌کشند اما عملا در بازار مکاره جناح مقابل در حال پادویی هستند.

حال که دولت روحانی به جهت ملاحظاتی توان استفاده از نیروهای کارآمد اصلاح‌طلب را به خاطر فشار بی امان جناح مقابل ندارد (مثلا عدم رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم) بازار این گونه اصلاح‌طلبان گرم شده و تقریبا در بیشتر وزارت‌خانه‌ها در سطح ملی و بیشتر استانها در سطح محلی این گونه افراد جولان می‌دهند.

البته دولت جناب دکتر روحانی ادعای اصلاح طلبی ندارد اما خود را اجمالا مدیون سران اصلاحات و سبد سنگین اصلاح طلبان مي‌داند و به جهت زیاده طلبی جریان افراطی اصول گرایی و تفسیر به رأی انتخابات ۹۲ از این نقطه که رأی مردم رأی فراجناحی بوده سعی در بیشترین بهره برداری از ترکیب دولت را داشته و انتخابات مجلس دهم و خبرگان را نشانه رفته تا از این رهگذر تیر خلاص را در همان دوره اول ریاست جمهوری دکتر روحانی را بزند و آب را به مجرای خویش بازگرداند.

وزارت کشور مهم ترین و کلیدی ترین وزارت خانه در عرصه سیاست داخلی با عملکرد دو گانه در جهت خواست نهایی اصول‌گرایان قدم برداشته و در این راستا دست به چینش زیرکانه عناصر بدلی و جعلی اصلاح طلبی نموده است. ابقای عده‌ی کثیری از فرمانداران و بخشداران دولت قبل در پست‌هاي خود یا جا به جایی صوری آنها حاکی از این رویکرد ماهرانه است که متاسفانه گوش دولت بدهکار نصیحت‌هاي دلسوزان نیست! و جسارت اين مديران حالا به حدي شده كه پاي سخنراني و مراسم افراطي ترين عناصر اصولگرا در شهرستان ها مي‌نشينند و اوامرشان را جامه عمل مي پوشانند...

اکثریت استانداران يا از اصولگرايان و چند نفرشان نيز از اصلاح طلبان کاملا بی خطر (برای اصول گرایان) انتخاب شدند. حمایت اکثریت نمایندگان اصول‌گرا از استانداران حوزه‌هاي انتخابیه خود و راه‌اندازی کمپین‌هاي حمایت از آنها در استان‌هاي مختلف و انتخاب مدیران کل همسو به وی انتخابات یکسویه و به نفع جناح رقیب را می‌دهد که در صورت وقوع باید برای اولین بار در جمهوری اسلامی شاهد رقم خوردن یک دوره ریاست جمهوری و به حاشیه رفتن جریان اصلاحات و تدبیر و امید بود.

بنابراین امیدواریم که دولت محترم که طی این مدت فعالیتهای خود را برای استقرار سیاسی و اقتصادی در سطح ملی معطوف سیاست خارجی ساخته گوشه چشمی نیز به سیر تحولات در سیاست داخلی داشته باشد و به خواستگاه رأی میلیونی خویش عنایت بیشتری نماید که فردا دیر است.

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۰۸:۴۸
بنویس وزارت کشور روحانی،
بخوان وزارت کشور احمدی نژاد (276668)
ناشناس2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۱:۲۳
بنویس وزارت بهداشت روحانی

بخوان وزارت بهداشت احمدی نژاد (276715)
اهوازی دیگر
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۲:۱۱
من در خوزستان افرادی را سراغ دارم که به دروغ خود را اصلاحطلب جا می زنند و علنا در گروههای اصولگرا هم رفت و امد داشتند حتی به ستاد جلیلی کمک مالی هم کردند ولی توسط وزرای علوم فعلی و بهداشت در استان پستهای مهم گرفته اند البته آنها اصولگرا هم نیستند اینها از ضعف و حیای اصلاحطلبآن اصیل که دنبال مقام نیستند سواستفاده می کنند و پستها را قبضه می کنند و افرادی از باند خودشان را در سیستم جاسازی می کنند، شگفت انگیز حمایت و اصرار عجیب وزرا در پشتیبانی انهاست که خود وزرا را هم زیر سوال می برد که نکند همه از (276738)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۳:۵۲
یک علت دیگر سواستفاده افراد فرصت طلب اینست که اصلاح طلبان تقریبا در شهرستانها تشکیلاتی ندارند و این تا حدی به ضعف و کم کاری خود اصلاح طلبان واقعی نیز بر میگردد که کوتاهی میکنند و میدان به چنین افراد ی میدهند (276792)
ناشناس 3
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۱:۲۴
بنویس وزارت صنعت ومعدن روحانی

بخوان وزارت صنعت ومعدن احمدی نژاد (276716)
ناشناس 4
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۱:۲۵
بنویس وزارت اموزش وپرورش روحانی

بخوان وزارت اموزش و پرورش احمدی نژاد (276717)
به همین سادگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۱:۲۸
احمدی نژاد را آوردند تا غنی ساز کند

وقتی تحریم شدند

روحانی را آوردند تا رقیق سازی کند

به همین سادگی (276719)
واقع بین
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۲:۲۶
البته آوردند را قبول ندارم چون اگر عارف به خواست خاتمی کنار نمی رفت معلوم نبود کی برنده شود بنابراین فکر نکنید همه چیز نقشه است اگر اصولگراها بلد بودند نقشه بکشند مملکت داغون نبود (276749)
فرقی نمی کرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۲:۴۸
چه روحانی چه عارف چه ولایتی چه قالی باف چه غرضی چه رضایی

هرکسی جز جلیلی که میزان رای وپایگاه اجتماعی او کاملا" مشخص است با توجه به شرایط تحریمها موظف بود راهی را برود که اقای روحانی رفته است

اساسا" تصمیم گیری در قضیه هسته ایی در اختیار رییس جمهور نیست و تصمیم کلان نظام است (276762)
واقع بین
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۸:۵۶
اگر ریس جمهور کاره ای نیست و نقشی ندارد چرا زمان محمود 5 قطعنامه گرفتیم ولی در دولتهای هاشمی و خاتمی و روحانی که همیشه هسته ای داشتیم تحریم نشدیم.؟ (276889)
.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۹:۵۷
در آن زمان دنیا تصور می کرد آقایانی مثل خاتمی با احمدی نژاد متفاوت هستندو فریب خورد الان دیگر فریب نمی خورد.می بینی که تحریمها سرجایش است.. . !
اگر رئیس جمهور کاره ای بود،پرونده ی هسته ای تا کنون حل شده بود.
پس اصلاح طلب بازی را کنار بگذاریم که چیزی از آن در نمی آید. (276916)
واقع بین تر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۰:۰۳
در زمان هاشمی هنوز خیلی غربیها ابعاد موضوع براشون آشکار نبود در زمان آقای خاتمی تعلیق برنامه هسته ایی به قول اقای ولایتی (تدبیر رهبری ) بود بعدش هم که احمدی نژاد امد و تحریمها هم امدند

منظورم این است که غربیها متناسب با روند برنامه غنی سازی ما تحریمها را شدت دادند (276920)
واقعی تر بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۶:۳۶
اتفاقا" انها خیلی خوب نقشه می کشند اما نه برای آبادانی و پیشرفت کشور (276861)
hhh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۲:۳۱
همين ساده انگاري ها ما رو به اين روز انداخت . تفاوت قائل نشدن بين معين و احمدي نژاد اوج اين ساده انگاري ها بود كه امثال شما مي گفتند و حالا باز دوباره شروع كرده ايد (276755)
حامد
United States
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۲:۳۸
نظریات دایی جان ناپلئونی! (276759)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۲:۲۴
بنویس وزارت اموزش پرورش روحانی بخوان بدتر از قبل!
معلم ناراضی از معیشت و منزلت خود (276748)
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۳:۰۴
وضعیت باز نشسته ها به مراتب بدتر از معلمان است (276775)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۴:۳۶
بازنشسته هارو دریابین. معلم ها جوون ترند و میتونن یک کارپاره وقت کنارش پیداکنن ولی بازنشسته های بالای70،80 سال باحقوقی مثل700تومن درماه و فرزندان دانشجو و تازه ازدواج کرده چه کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هروقت هم حقوقی ازبازنشسته ها میره بالا منظورشان بازنشسته های لشکریه!!!!! چون...
دلیلش رو خودتون بهتر از من میدونید! (276815)
ناشناس111
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۴:۱۵
اینکه اصولگرایان مصمم بودند که وزارت کشور را از دست ندهند و موفق هم شدند نشون میده که هدفشون "مهندسی" انتخابات مجلسه. و این کار با حضور نیروهای غیر خودی آنها در وزارت کشور هزینه بالایی براشون داره.

پس مظمئن باشید نمیذارن روحانی دست به ترکیب استانداران احمدی نژاد بزنه. (276808)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۰۹:۰۰
متاسفانه آقای دکتر روحانی برای خلاصی از هجمه بی امان تمامیت خواهان این راه را انتخاب نموده ولی بیم آن میرود که آن شور وامیدی که در 24 خرداد باعث پیروزی ایشان شد به یاس ونا امیدی تبدیل شود وتراژدی سال 84 وانتخاب دردانه احمدی نژاد تکرار شود.اصلاح طلبان واقعی که بیشترین صدمه را از حوادث 88 متحمل شده اند یک بار دیگر در 24خرداد حسن نیت خود را نشان دادند حال این نظام است که باید بخود آید و دوست ودشمن واقعی کشور ومملکت را بشناسد....... (276670)
000
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۰۹:۰۹
احسنت خطرات انتخاب های نامناسب دولت فقط محدود به مسایل فوق نیست. متاسفانه در استان لرستان که به علت کوچک بودن محیط وسنتی بودن مردم تا حدودی از ارتباطات و سطح مالی همدیگه مطلعند، ابقای مدیران گذشته که سوءاستفاده های مالیشون بر همه عیانه و باز گشت بازنشسته های اصلاحات که متاسفانه با کارنامه سیاه و دوسره بازی کردنشون وجهه اصلاح طلبانو خراب کردن مردم وبه خصوص جوونای اصلاح طلبو از دولت ناامید کرده.به طوری که از الان دوباره شعار تحریم انتخابات به گوش میرسه. (276673)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۲:۰۳
آره داره این موج دوباره راه می افته. مردم دیگه به انتخابات امیدی ندارند و این فاجعه است و باعث ذوق زدگی کسانی میشه که آرزوشونه مردم پای صندوق نیان تا رای بیارن...
نفسم گرفت ازاین شب...
برای هزارمین بار: اعتدال=اصولگرایان اخراجی + اصلاح طلبان خسته = مهار جریان اصلاحات درحصار اعتدال (276733)
ناامید نتیجه عملکرد خود روحانی است
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۳:۰۰
یعنی مردم ادر 24 خرداد رفتند پای صندوق رای بعد از 2 سال به نتیجه رسیده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا ناامید نشوند؟؟؟؟؟؟؟ (276771)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۰۹:۱۴
من یه آموزش و پرورشی ام ، یه معلم با دریافتی800 تومن در ماه. که برای انتخاب این دولت در شهر کوچ خودم همه کار کردم. ولی الان پشیمونم.آقای وزیر ساعت کاری ما رو 2 ساعت افزایش دادن.از خستگی و گرفتاری خودم نمی گم، از دانش آموزایی میگم که از روستاهای دیگه میان سر کلاس من و توانایی ندارن یک کیک بخرن و مجبورن با گرسنگی سر کلاس بشینن و معمولا هم 2 ساعت آخرو خوابن... (276675)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۰۹:۲۵
متاسفانه قشر فهمیده جامعه این مطالب رو درک میکنه و قشر ضد فرهنگ با نشانه روی روی اینکه اصلاح طلب=کافر این موج رو از صدا سیما به جامعه تزریق میکنه،صداسیمای ضد فرهنگ در لفاف انقلاب حودش رو پنهان کرده! (276680)
يك اهوازي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۰۹:۲۹
مشكل آقاي شديد زاده آن است كه سرش بي كلاه مانده است!!!! (276681)
جمعی از اهوازی ها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۲:۲۷
ما از آقای شدید زاده بابت این اظهار نظر سخیف عذر میخواهیم
درد دل مردم ایران خصوصا" خوزستانی است (276750)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۰۹:۵۰
وزیران رای اعتماد نیاز دارند ، چرا مدیران استانی را تغییر نمی دهند؟ درست گفتند در بسیاری از فرمانداریها فقط آقایان را جابجا کرده اند و یا فرمانداران اولیه دولت قبلی را دعوت به کار کرده اند جناب روحانی باید بداند تا استانداران از افراد لایق نباشند کاری از پیش نخواهد برد (276683)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۰:۰۵
من متعجب از انتخاب رحمانی فضلی برای وزارت کشور هستم چرا که بعد از این انتخاب اصلاحطلبان در استان فارس به حاشیه رفته اند و مطمینا در انتخابات مجلس با این اوضاع اصولگرایان به مجلس میروند وشاید دوره 4ساله آقای روحانی برای 4 سال دیگر تمدید نشود ... (276687)
اقادايي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۰:۱۴
از اين نوع اصلاح طلبان در اردبيل فت و فراوان داريم. مثلا فرماندار نمين كه دبير حزب اعتماد ملي در استان اردبيل بود به اعضاي حزب پشت كرده و تمامي پستهاي اين شهرستان را در اختيار حاميان قاليباف قرار داده است!!!! و گوش به فرمان نماينده اصولگراي اردبيل است!!! رييس ستاد اقاي روحاني كه معاون استاندار اردبيل شده از اصلاح طلباني استفاده مي كندكه بيشتر عضو حزب باد هستند تا اصلاح طلب!!! و قس عليهذا!!!!!!!!! (276691)
یک اردبیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۱:۵۷
نظر و اطلاع رسانی این برادر در ارتباط با استان اردبیل کاملا درست است. جالب است که نماینده محترم اردبیل آقای کمال الدین پیرموذن که در انتخابات ریاست جمهوری کتبا از آقای قالیباف حمایت کرده بود، اینک لسانا طرفدار دو آتشه روحانی شده و مشخص نیست که فردا طرفدار چه کسی خواهند شد. (276728)
نکته بسیار مهم این است که:
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۲:۲۳
آقای روحانی چون شخصا" هیچ پایگاه اجتماعی نداشتند ورای دهندگان به ایشان عاریتی از طیف اصلاح طلب به درخواست سران این طیف بودند از همان ابتدای انتخابشان زرنگی کردند وبا ابقای مدیران اصولگرای احمدینژاد در سمتهایشان در واقع برای خودشان پایگاه اجتماعی خریدند

از همین روزنه

برای انتخابات مجلس اصلاح طلبان خوش خیال به شدت ضربه خواهند خورد. (276746)
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۲:۵۱
اصلاح طلبان واقعی استان اردبیل نظیر دکتر حبیب شهبازی شیران- مهندس محمود باقری خیرآبادی و ... که اتفاقا چهره بسیار محبوبی نیز دارند، به جهات مختلفی مسولیت نمی پذیرند و اصلاح طلبانی همچون دکتر قادر برجی و ... به حاشیه رانده شده اند. افرادی که در این استان همیشه مسولیت می گیرند، افراد حزب بادند و متناسب با زمان دیدگاه و ظاهر خویش را تغییر می دهند تا همیشه در مسند باشند. به نظر من حتی اگر از اصول گرایان واقعی استفاده می شد خیلی بهتر می شد تا از افراد متملق و رنگ به رنگ. (276765)
111
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۰:۲۱
عالي واقعا عالي
يعني بايد از اين جماعت پرسيد شما كه حتي قبل از سخنراني رهبري هم حركتي نكرديد چطور به خود اجازه مي دهيد بگوئيد ديگران تندروي كردند
اگر همان به قول شما تندروي ها نبود مطمئن باشيد جليلي رئيس جمهور بود و امثال شما هم در بايگاني مي مانديد
واقعا سوال اينجاست اگر توصيه خاتمي عزيز به كنارگيري آقاي عارف نبود الان اوضاع شما چطور بود (276692)
عجيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۶:۳۳
اصلاح طلبان واقعي ومحبوب مردم در استان بوشهر نيز به حاشيه رانده شدند عزيزان دلسوزي همچون مهندس تبادار كه لقب صدراعظم استان رو داشت و بيشك از نيروهاي دلسوز ملت بودند با پروژه تخريب و حذف روبه رو شدند تا امروز شاهد پروبال گرفتن افراطيون اصولگرايي باشيم دراستان كه گذشته صدايي نداشتند ،البته جناب استاندار فعلي هم جناب سالاري از محبوبيت در استان برخوردار است ،درود بر مردان شجاع وباغيرت كه عزت خويش را به پول وماديات نفروختن وخانه نشستند! (276859)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۰:۲۳
بله متاسفانه در استان ( غرب كشور ) ما نيز هنوز همان افراد قبلي با همان مشكلات قبلي سركارند و انگار نه انگار كه اينها همان مشكل سازان دولت قبل هستند (276693)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۰:۳۱
انصافا تحلیل درست ونقد دلسوزانه ای بود.امیدوارم دولت محترم وبه خصوص رئیس جمهور محترم به این نصایح دلسوزانه تا دیر نشده توجه فرماید. (276694)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۰:۳۸
ما در طول تاریخ اینجوری بودیم که همدیگه را تحمل نمی کنیم خصوصا اگه خلاف نظر ما باشه /هرکسی قدرت را گرفت ماقبل خود را سرزنش کرد /یا برای مخالفان خود هیچ صدایی نشنید.واین باعث میشه ملت همینطور دنبال افرادی باشه که مجال حرف زدن به آنها داده نشده همه آزاد باشن و هر کسی که بخواهد نقد کند راحت باشه خصوصا طیف مخالف /اگه اینجور نباشه چند سال دیگر احمدی نژاد یا دوستانش دوباره قدر ت را خواهند گرفت . باز چرخ گردون چرخ خواهد خورد و ملت باید تبعات آن را بپردازد (276696)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۰:۵۱
الحق که مقاله پر محتوایی است وحرف دل بسیاری از طرفداران روحانی را زده است که با خون دل خوردن اورا به مسند ریاست جمهوری رسانده اند ولی کلیدی ترین وزارت (کشور )را به دست اصولگرایان سپرده تا توسعه همه جانبه همچنان با چالش مواجه شود. (276700)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۱:۰۰
مطلب خوبي بود. روحاني داره فرصت سوزي مي كنه توي اكثر استان ها اين موضوع مصداق عيني داره خصوصا استان ما فارس (276705)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۱:۰۲
بنظر تا مجلس آینده همین روند ادامه داشته باشد..! (276707)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۲:۱۴
با این اوصاف خراب و عدم تدبیر لازم اقای روحانی که مردم از ایشان و بی حاصل دانستن رای دادن ناامید ودلسر شدند بهترین شرایط رو برای جناح مقابل فراهم کرده است چه با رد صلاحیت ها و چه عدم مشارکت مردم که بازتاب رفتار خود آقای روحانی است مجلس آینده مجددا" در اختیار افراطیون قرار خواهد گرفت. (276739)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۱:۲۱
نگارنده در تحلیل اوضاع سیاسی کشور را لحاظ نکرده و عدم همراهی نهادهای دیگر با رییس جمهوری را در انتصاب مهره های کلیدی در نظر نگرفته.به جای انتقاد از اصلاح طلبان محافظه کار باید انها را تقویت کرد تا به بقای سیاسی اصلاح طلبان امیدوار بود. (276712)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۱:۵۹
اصلاح طلبان محافظه کار بهترین ابزار برای بقائ منافع اصولگرایان هستند (276730)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۹:۲۹
اصلاح طلبان واقعی با انگ برانداز وفتنه گر از دایره قدرت بیرون رانده شدند فقط باید به اینده امیدوار بود. (276898)
ادامه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۲:۰۰
چون رگ خواب ملت در دست اصلاح طلبان محافظه کار است (276731)
123
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۹:۴۰
شما محدودیت های دولت را در انتخاب اشخاص در نظر بگیرید روحانی با حداقل امکانات نمی خواهد به سرنوشت خاتمی دچار شود و راه را برای ورود اصول گرایان تندرو مانند احمدی نژادی دیگر هموار کند یادتان نرود انتظارات خود را از اصلاح طلبان بالا بردیم وبا دست کشیدن و تحریم انتخابات زمینه حضور احمدی نژاد را با ان سیه روزی فراهم اوردیم.واقعیت ها را در نظر بگیرید تا اینکه درپی کشف حقیقت باشید. (276907)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۳:۰۳
آقای شدیدزاده واقعیت هاراگفتیدازروزی که رحمانی فضلی براوزارت کشورانتخاب شدفهمیدیم دوباره سرمون کلاه رفت!!!!!!!!البته ازاکثریت وزرای دولت راضی نیستیم به خاطرچی رای دادیم وچی شد!!!؟؟؟؟ (276773)
کلانشهر خرم اباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۳:۲۰
البته در لرستان این رویه اتفاق نیفتاد .امامان جمعه اصولگرا در مقابل فرمانداران اصلاح طلب.
امیدوارم مجلسین هم بدست اصلاح طلبها بیفته البته بعید میدونم خبرگان این اتفاقو بزارن بیفته (276777)
منتظر یارانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۲۰:۴۲
اصلاح طلب فدای شما ،اعتدال گر هم ما در بسیاری از دستگاه های اجرای استانهای غرب کشور نمی بینیم (276935)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۳:۳۶
دولت روحانی با بی توجهی به حداقل ها در آموزش و پرورش باخته است. بیمه طلایی در دولت روحانی ناکارآمد شده است. هر روز هزاران فرهنگی و خانواده هایشان مجلس نهم را نفرین می کنند که به نجفی رأی ندادند و فانی را به فرهنگیان تحمیل کردند.
برای گرفتن پول بیمه دو ماه باید در نوبت باشی تا بتوانی بخشی از پولی که داده ای را دریافت کنی ولی قبلا اصلا از فرهنگیان پولی نمی گرفت.
آقای روحانی همین بیمه فرهنگیان را درست کن از تو تا 2 سال آینده هیچی نمی خواهیم. (276786)
جبهه مشارکت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۵:۱۰
دوست عزیز اگر نگاه اجمالی به صحبت های آقایان خاتمی و بقیه رهبران اصلاح طلبان می انداختید با این سخنان تفرقه برانگیز آب به آسیاب مخالفان اصلاحات نمی ریختید..مشکل اصلاح طلبان از وقتی آغاز شد که عده ای از دوستان هم غم اصلاح را داشتند وهم میخواستند حقوق بگیر دولت باشند.. (276829)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۶:۰۷
نوشته ای از سر درد وبه درستی بیان شده. در استان ایلام هم نارضایتی از چینش نیروها توسط دولت فراوانه و اصلاح طلبان واقعی وتوانمنددر حاشیه. (276854)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۷:۴۷
البته بایدمحدودیتهای آقای روحانی رادرنظربگیریم ظاهرا اوضاع دربرخی استانها مثل فارس وسمنان بدترازجاهای دیگراست ودکترروحانی حداقل تغییرراازاین استانهاشروع کنه,ضمناوقتی ایشان به برخی اصلاح طلبان پست داده اماآنهابه آرمان خودپشت کرده اندتقصیردکترروحانی چیست (276874)
کدام اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۰ ۱۹:۳۶
هرکسی که لباس اصلاح طلبی بر تن کند اصلاح طلب نیست .
من مدیرانی را می شناسم که اوایل در جناح راست بودند بعد کارگزاری شدند بعد اصلاح طلب شدند بعد دوباره اصولگراشدند حالا هم بعضی وقتها (بر حسب شرایط) یا اعتدالی هستند یا اصلاح طلب.......... (276902)