به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۶۹۶۱۹
بدبين‌ترين انقلابیون هم باور نمي‌کردند كه...!

تهدید آرمان‌شهر انقلاب با نامحرمان

تهدید آرمان‌شهر انقلاب با نامحرمان
لیلا واحدی

گروه سیاسی: سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هم سپری شد. انقلابی که مانند هر انقلاب دیگری با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی خود دستاوردها و کاستی ها را در پی داشته است. انقلابی که امنیت و استقلال امروز ایران مدیون آن است در کنار تمام دستاوردهایش اگر مي‌خواهد به سر منزل مقصود برسد و نه کامل بلکه اندکی به آرمان شهر وعده داده اش نزدیک شود باید هر سال همزمان با برگزاری جشن های پیروزی همایش های آسیب شناسی خود را نیز بر پا دارد، تا با ترمیم نقاط ضعفش بیشتر مورد اعتماد مردم واقع شود.

قبل از هر بحثی باید گفت هدف این نوشتار سیاه نمایی یا نادیده گرفتن پیشرفت های ایران در سایه انقلاب نیست که اگر چنین باشد خیانت در حق ایران است، بلکه این سطور سعی مي‌کند تا تلنگری باشد بر این موضوع که شرایط جامعه امروز ایران هزاران فرسنگ با خواسته های مردم در سال 57 فاصله دارد. انقلابیون سال ۵۷ که در رویاهای خود ایران را مدینه فاضله ای مي‌دیدند در بدبینانه ترین قضاوت های خود نیز نمی توانستند باور کنند که رئیس‌جمهوری در این آب و خاک بر سر کار خواهد آمد و با دامن زدن بر پوپولیسم، تعقل و تفکر را به نقطه انجماد مي‌رساند.

رئیس جمهوری که تنها کاری که درست انجام مي‌داد لجبازی با منطق و عقل بود. لجبازی با آمار و اطلاعات، لجبازی با علم روز اقتصاد، لجبازی با جامعه جهانی، لجبازی با مردم و خس و خاشاک خواندن آنها، و این اواخر هم لجبازی با رهبری. این لجبازی ها در عرصه اقتصاد رکود و تورم بی سابقه، را رقم زد در حوزه فرهنگ سقوط اعتبار هنر و ایجاد اختناق فرهنگی را موجب شد، و در سیاست خارجی با ایده مدیریت جهان! باعث شد از میان تمام کشورهای جهان تنها با ونزوئلا و اکوادور هم پیمان باشیم اما در عرصه سیاست داخلی یکی از نتایج لجبازی ها، پدیده  معاون اولش بود.

شاید انقلابیون آرمان خواه سال ۵۷ حتی در بدترین کابوس های خود نیز نمی توانستند باور کنند که روزی معاون اول نظام که در تشریفات بین المللی حکم نخست وزیر را داراست و طبق قانون مي‌تواند کفیل رئیس‌جمهور شود به جرم فساد به زندان محکوم شود، قطعا باور نمی کردند که روزی خواهد رسید که یک مرد به لطف پوپولیسم، پله های ترقی! را یکی یکی پیموده و به دومین مقام اجرایی کشور مي‌رسد. مردی که در سایه حمایت های بی دریغ گروهی به پاستور رسید. مردی که فرصت یافت تا وجهه نظام را خدشه دار و اعتماد مردم را دچار تزلزل کند.

انقلابیون سال ۵۷ باور نخواهند کرد که در نظام جمهوری اسلامی ایران نمایندگان مجلس استقلال رای و حرمت کرسی های مجلس را به پول های شبهه دار! فروختند و در کمال خونسردی برای این معامله کلاه شرعی هم بافتند و گفتند که رسم بوده است که نماینده برای نماینده شدنش از هر کس و به هر نیت خواست مي‌تواند پول و یا کمک مالی بگیرد! در باورشان نخواهد گنجید که مجلسی روی کار آمده باشد شبیه مجلسی شده باشد که علی مطهری فرزند مرتضی مطهری هم در آن چون مدرس تنها مانده و طعنه بشنود.

باورشان نخواهد شد که در انقلاب و نظامی که بنیانگذار آن پابرهنگان را صاحبان اصلی قدرت مي‌دانست و رهبر آن از شکاف طبقاتی دل پرخونی دارد، فساد و اختلاس و دزدی‌های کلان سر به فلک زده است. آنچه مردم را از عدالت نا امید مي‌کند این است که رقم هایی از فساد در جامعه ایران مي‌تواند شهر و دیاری را آباد کند. مي‌تواند خوزستان را از شر ریز گردهایی که با مردمش درشتی مي‌کنند برهاند. رقم هایی که مي‌تواند آبادانی را به دریاچه ارومیه بازگرداند، مي‌تواند جوانان بیکاری را با یک کارخانه سر و سامان دهد. باورش سخت خواهد بود برای انقلابیون سال 57 وقتی گفته شود که در پایتخت انقلاب کاخ هایی ساخته مي‌شوند که طعنه به کاخ های امپراطورهای باستان مي‌زنند و آنچه چون موریانه اعتماد مردم را مي‌خورد رانت نیست، بلکه حمایت از رانت خواری چون بابک زنجانی یا سعید مرتضوی است.

بدبین‌ترین انقلابیون روزهای بهمن ۵۷ باور نخواهند کرد که جمهوریت نظام در سایه خيره‌سري اقلیتی هشت درصدی در معرض تهدید باشد؛ اقلیتی که به مدد هشت سال وفور نعمت نفت چنان قدرت یافته و صدایشان بلند شده است که حقیقتا خود نیز توهم کثرتشان را باور کرده‌اند. اقلیتی که هنگام نیاز مي‌توانند حتی از خود هم برائت بجویند! هم پیمانان که جای خود دارد. اقلیتی که پس از مشخص شدن هر کدام از فجایعی که در سایه حمایت آنها رخ داده است با کمال وقاحت داستان «کی بود کی بود من نبودم» راه مي‌اندازند یا برای سرپوش گذاشتن بر خیانت های خود دولت برخواسته از اراده ملت را مورد تهمت قرار مي‌دهند و با تمام توان برای نا امید کردن ملت از دولت روحانی به میدان آمده اند.

یکی از سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی این جمله معروف است که « نگذارید انقلاب به دست نا اهلان و نا محرمان بیافتد» قطع به یقین منظور امام از نا اهلان و نا محرمان ایادی استکبار! یا مقامات و سران دنیا نبود زیرا آن مرد با بینش عمیق خود مي‌دانست که جوانان غیور ایران چنین اجازه ای را نخواهند داد، مصداق بارز منظور امام از چنین سخنی در طول همین یک دهه بر همگان عیان شد. مشخص شد که می‌توان ایرانی و مسلمان و شیعه بود اما به انقلاب نامحرم شد.

مي‌توان با عوام فریبی و با لجبازی و حمایت از مهره های فاسد انقلاب را از چشم مردم انداخت. مي‌توان از انقلاب صلح و نظام مصلح جمهوری اسلامی با گفتن سخنان نسنجیده یک تهدید برای جهان ساخت. مي‌توان عواطف و نیازهای جامعه را با شعار دست‌آویز قرار داد و از آنها برای رسیدن به اغراض سیاسی سو استفاده کرد. همین یک دهه به خوبی نشان داد که مي‌توان نماینده مجلس در نظام جمهوری اسلامی بود ولی با سکوت یا گرفتن حق السکوت در برابر تصمیمات کشور خراب کن، به نظام نامحرم شد. نامحرم شدن به انقلاب و نظام و فریفته شدن به سودای قدرت و ثروت و نا اهل شدن نسبت به مردم، این روزها میان مسئولان رواج تلخی یافته است. اما مردم با وجود این همه نامحرم هنوز هم دل در گرو این انقلاب دارند. آنها را از محرم بودنشان پشیمان نکنید.

مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۰۹:۳۸
تحلیل بسیار خوب و منصفانه ای بود . (292706)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۶:۲۴
موافقم موفق باشید (292840)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۰۹:۴۶
بسیار آموزنده وعبرت آموزبرای دوست داران انقلاب . (292713)
مهدی
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۰۹:۴۷
به علاوه، من فکر نمیکنم انقلابیون 57 دورانی رو میخواستند که آزادی بیان مقید به خواست قدرت بشه و کسی که رئیس جمهور سابق این کشور بوده در معرض سانسور و حصر اطلاعاتی و رسانه ای قرار بگیره!
من فکر میکنم در کنار همه دستاوردهای انقلاب، آنچه امروز برای مردم قشر متوسط و تحصیلکرده بسیار باعث ناامیدی شده، فضای نه چندان مساعد کشور از نظر نقد و انتقاده. ما دوست نداشتیم و نداریم هر حرفی از ما که خلاف خواست رسمی نظام سیاسی هست سانسور بشه و به ما انگ منافق، ضد ولایت، ضدانقلاب، مزدور، فریب خورده، فتنه گر، بزنن (292714)
-------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۰۹:۵۷
افراطیون محکومند (292717)
با تشکر ازخانم واحدی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۰:۳۱
خانم واحدی به درستی در ابتدا ریشه خورنده موریانه وار انقلاب را تفکر " خودی و غیر خودی" که منجربه دریافت رانت وحمایت از رانتخوری توسط خودیها می شود دانسته اند. که به اعتقاد من هم ریشه همه فسادها ونابسامانیهای کشور مان هم همین طرز فکر است.

اما در ادامه خودشان هم اسیر همین تفکر خانمان برانداز "خودی و غیر خودی" شده ند وفرموده اند آنهایی که اوایل انقلاب اطراف امام راحل بوده اند "خودیها " هستند و لایق دریافت رانت هستند ونه افرادی که در 8 سال گذشته (دولت 9 و 10 ) با عوامفریبی بر کشور مسلط شده اند!!!!!!!!!!!

خوب ... (292722)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۶:۲۷
مشکل کلام جنابعالی اینه که خودی و غیرخودی را با نخودی اشتباه گرفتی!!
اگر به این تفکر(شناخت خودی و غیرخودی) درست عمل می شد وضعیت جامعه ما این نبود. فتنه 88 رخ نمی داد، پدیده مشایی رخ نمی داد ، پدیده آقازاده ها (مخصوصا م.ه) رخ نمی داد، پدیده رحیمی بوجود نمی آمد. (292841)
ادامه( باتشکر از خانم واحدی)
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۰:۳۳
هر وقت اموختید و اموختیم ریشه تفکر "خودی و غیر خودی " در چیست؟ وعوارض و عواقب آن چیست؟

آن روز روز فلاح و رستگاری و برابری و صلح و ارامش و رشد است.


اصلاح طلب واقعی کسی است که بخواهد تفکر "خودی و غیر "خودی را از فرهنگ جامعه بزداید چه در قدرت باشد چه در قدرت نباشد (292723)
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۰:۳۵
جانا سخن از دل ما می گویی، بهار جان واقعا واقعیت امروز ایران همین معضل هایی است که برشمردی اما من ترسم از این است که این یک ذره امیدواری که در دل این ملت افتاده و دل در گرو این دولت گذاشته اند به واسته این جماعت از خدا بی خبر بر باد رود و طوفانی اصل و نصب همگی مان را به باد دهد (292724)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۱:۰۰
نمیدونم چتونه ولی فکر کنم میخواهید بگید تنها مشکل کشور احمدی نژاد بود . بابا اون که رفت بچشبید به درد مردم و کار کردن (292730)
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۱:۰۶
نوشتی اقلیتی هشت درصدی!!!!!سال 88 شما اقلیت نبودیید؟اقلیت چند درصدی بودید؟چرا فتنه سال 88 را مطرح نمی کنید؟کواکبیان و اکثربزرگانتان گفتند که سال 88 تقلب نشده؟چرا زیربار نمی روید؟عوام فریبی سال 78و88 را چرا یاد اور نمی شوید؟به زعم شما ما همان اقلیت 8 درصدی هستیم که در نهایت متانت و شکیبایی و قانون مداری ریاست جمهوری کسی را که فقط با 250 هزار رای توانست انتخابات را در دور اول برنده شود را محترم دانستیم و به ایشون به چشم رئیس جمهور قانونی خود نگاه کردیم ولو این که به ایشون رای ندادیم! (292732)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۱:۱۰
من هم یک سیدمحمدخاتمی هستم.
بهارنیوز لطفا مرا هم ممنوع البیان وممنوع الکامنت بگردان. (292733)
داداش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۱:۱۹
علی مطهری را با شهید مدرس مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهید مدرس یه تنه جلوی به دیکتاتور تمام عیار که به زور هر کاری میکرد ایستاده بود
شهید مدرس آیت الله بود علی مطهری حجت الاسلام هم نیست
شهید مدرس توی یه خونه ی محقر از نظرساخت زندگی میکرد
شهید مدرس به خودش اجازه نمیداد نخ لباسشم از اجانب باشه و کرباس میپوشید
شهید مدرس برای امرار معاشش آب حوز میکشید تا منت کسی را نکشه
... (292734)
رفیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۱:۲۹
احمدی نژاد درسته خراب کرد ولی خداییش خیلی کار کرد . دولت فعلی خراب میکنه و هیچ کاری نمی کنه و روند رو به عقبم داره . مرد فقط احمدی نژاد . اگه خوردن، کارم کردن . اگه سال 96 بیاد با 24ملیون رای خودش رییس جمهوره ،چون عرضه داره و مثل بقیه نیس.احمدی پوپولیست دوستت داریم . (292738)
سوال و جواب
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۱:۴۰
سوال : چه کسی باید رانت بخورد؟
پاسخ: فقط خودی !

سوال: خودی کیست؟
پاسخ: 4 ویژگی دارد

1- هرکس که قیافه اش شبیه من باشد

2- هرکس که لباسهایش شبیه من باشد

3- هرکس شبیه من حرف بزند

4- هرکس که مانند من فکر کند

سوال: پس تکلیف بقیه که قیافه شان مانند من نیست و مانند من لباس نمی پوشند و مانند من فکر نمی کنند چیست؟

پاسخ: سوال زیادی ممنوع! (292746)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۱:۴۶
سلام ،
نوشته های خانم واحدی،علیرغم جوانی،بهتر است خوانده شود و من میخوانم،و اما:
در این مورد،اگر از واژه لُمپنیزم بجای پوپولیسم استفاده شود،وافی مقصود خواهد بود! پوپولیسم یعنی دفاع از منافع توده های عوام در مقابل تعدادی خواص ! مانند برخی از حکومتهای امریکای لاتین. آیا احمدی نژاد چنین کاری کرد ؟ هرگز ! اما،لمپنیزم یعنی،دادن حاکمیت و امور جامعه به،بی هویتها، و برقراری استبداد اوباش بر مردم،از هر قشری!مانند بناپارت،داعش،خمرها،ولی با شکلهای گوناگون! اما،اساس سیستم،مبتنی بر سیاستگذاریهای لمپن هاست. (292749)
دکتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۱:۵۱
جناب بهار نیوز ظاهرا در توهم تشریف داریدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مطالبتون کاملا سیاسی و جناحی و با اهداف برنامه ریزی شده به نفع جریان خاصی مطلب منتشر میکنید.همه میدونند که شما ... (292750)
محمد ازکرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۲:۰۶
بادروود فراوان
خواستم آنچه در ذهن خود میگذرد را بنویسم ولی نمیتوان چون که قابل چاپ نخواهد بود
فقط خلاصه میگویم که اگر بااین اقلیت 8 درصدی برخورد نشود
بخدا روزی میرسد که در جمهوری اسلامی شاهد بدتر از داعش وحملات انتهاری خواهیم بود،اینها دلشان برای ایران نمیتپد
امیدووارم که اشتباه کنم (292753)
ش ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۲:۱۱
خانم واحدی شمادرست فرموده ایدامانه کامل زیرابنده بعنوان کارشناس اجتماعی ونیزفعال درعرصه های سیاسی واجتماعی شک ندارم اگراحمدی نژادویامثال ایشان همان شعارهای بقول شماغیرعلمی راطرح وبه مردم وعده افزایش یارانه نقدی رابدهندوبگویندوام مسکن پنجاه میلیون تومان باچهاردرصدبهره و.....برنده میدان خواهندبودحال شمابیاییداین معضل بزرگ راحل فرمایید!موضوع دیگراینکه جناب روحانی تاکنون خوب عمل نکردندممکنه بسیاری ازنخبگان راهمراه داشته باشنداماتوده مردم هنوزشیرینی شعارهای داغ بدون پشتوانه علمی ....لمس مینمایندونیزغالب ... (292755)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۲:۲۲
حتی اگه خود شاه هم این شرایط رو میدید به این راحتی مملکت رو ترک نمیکرد...!!! (292759)
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۲:۳۸
مطلبتون درسته اما خروجی بعضی سیستم ها از قبل معلوم است. غیر از این می شد جای تعجب داشت. حتی همین محاکمات اقتصادی هم سیاسی است. دلتان را به پایه ها خوش نکنید. که این کجی زیاد الان که بدجور معلوم شده ریشه در همون جا داره. (292761)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۳:۲۱
خداوند عزت قلم شما را بیشتر و بیشتر بنماید.متن عالی شما قطره ای از دریا بود
بارالها برای رسیدن به آرمانهای انقلاب چند سال باید باید انتظار کشید؟ (292775)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۳:۳۱
من انقلابی با این اوصافی که گفتی هستم
نه انقلابی از نوع احمدی نژادی و پایداری (292778)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۳:۳۳
خیلی متن خوبی بود (292781)
حسین
Europe
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۴:۱۸
مطلب جالبی بود (292791)
هدهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۴:۵۰
انقلاب نكرديم كه اين فجايع در كشور اتفاق بيفتد .انقلاب يعني زير و رو شدن همه ابعاد ظلم و ظالم به عدل و عدالت . (292804)
محمدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۴:۵۰
خيلي زيادي از انقلابيون منتقد اوايل انقلاب اين چيزها را پيش بيني ميكردند ولي !!..... (292805)
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۴:۵۹
خوبه به محرومین بیشتر توجه بشه. بنده خدا احمدی نژاد خیلی به محرومین کمک می کرد . الان دارن تخریبش میکنن(هر دو جناح) ولی این تخریبا تو بدنه اجتماعیش تاثیری نداره و اگه همین فردا کاندید بشه، 24ملیون رای داره و من خودم که منتقدش هستم بهش رای میدم .95درصد محرومین بهش رای میدن . تو ایران هم متاسفانه 70در مردم محرومن .وعده دیدار سال96 (292811)
سیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۲۰:۱۰
به محرومین کمک کرد یا کمرشان رو شکست . (292932)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۸:۳۴
. . . چراازاعترافات رحیمی که گفته ازاحمدی نژاددستورواسه رشوه دادن به مجلسیها گرفته .احمدی نژادبجای بازداشت یرای رسیدگی به این جفایش واسش سایت خبری تدارک می بینید. . .راست راست می چرخدوبجایش ازسرورمان خاتمی عزیز زهرچشم میگیرند . . . نم (292887)
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۱۹:۱۷
سپاس از قلم شیوا و پر نغز
ایران مال همه مردم است سعی کنیم آگاهی مردم را بیشتر کنیم از هر جناحی که باشیم تکلیف همین است وبس (292908)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۲۰:۱۷
از قدیم گفتند شهر که بی دروازه بشه قورباغه هفتیر کش میشه انشا الله خدا این مملکت را از شر این تند رواهی داعشی حفظ کند (292933)
سالار
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۹ ۲۰:۵۰
مستند انقلاب 57 رو ببینید تا بدونید چرا انقلاب کردیم
لطفا نظرم رو پخش کنید من هم آدمم میخوام نظرم رو ابراز کنم و حرف بدی هم که نزدم (292956)