به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۱۶۹۲۹۹

ازدواج موقت برای یک ساعت ۵۰ هزار تومان!

ازدواج موقت برای یک ساعت ۵۰ هزار تومان!
 گروه جامعه: ایجاد سایت‌های همسریابی و ازدواج موقت امری تازه نیست، با مراجعه به این سایت‌ها میتوان مشخصات افراد را مشاهده و از میان آن‌ها همسر مورد نظر را برای صیغه انتخاب کرد.
 
سايت نوداد نوشت: وقتی به سایت مراجعه می‌کنید با عباراتی مثل این در خوداظهاری برخی از زنانی که پیشتر ثبت نام کرده اند مواجه می‌شوید: خانم ۳۹ ساله، عالی، رنگ پوست سفید، سالم، با تناسب اندام عالی و جذاب، با قد… و وزن…در این میان اظهارات زنی ۲۴ ساله نیز جالب است که تنها مایل به ازدواج یک ساعته با مردان ۵۰ سال به بالاست و می‌گوید که تحصیل کرده و متشخص است.

تنها کافی است که کلمه «صیغه» را در یکی از موتور‌های جستجوگر سرچ کنید و بعد از ثانیه‌ای با حجم زیادی از مطالب روبرو می‌شوید، برای باز کردن برخی از این سایت‌ها باید زحمت «ران» کردن فیلترشکن را به خود داد که عمدتا نیز فاقد استفاده از نرم افزار‌های تسهیل کننده باز می‌شوند. جالب است که عمده آن‌ها شما را به استفاده از اینگونه ازدواج‌ها تشویق می‌کنند، ازدواج‌های مقطعی و حتی یک ساعته! روابطی آنقدر کوتاه و برپایه پول؛ که به سختی می‌توان نام ازدواج بر آن نهاد. به سراغ یکی از این سایت‌های ترویج کننده پدیده صیغه و متعه می‌رویم؛ نمای سایت که با قرار دادن اسامی خداوند رنگ و بوی عرفانی به خود گرفته، در وهله اول سبب می‌شود که شما این سایت را نسبت به سایر سایت‌ها تافته جدا بافته بدانید، اما بررسی کلی سایت نظرتان را تغییر خواهد داد.
 
این سایت براساس مطالب مندرجه از سالروز مبعث پیامبر تاکنون بیش از ۱۰۰ بار مورد حمله بزرگ DDOS قرار گرفته است، اما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تنها با قطع و وصل شدن‌های مداوم موجب به زحمت افتادن طرفدارانش شده است. گردانندگان این سایت قطع و وصل شدن را نشانه مظلومیت خود می‌دانند. این افراد معتقدند این قطع و وصل شدن شان نشانهه حقانیت فعالیت محسوب شده و برای آن چیزی که خودشان «کوری چشم کافران» نام نهادند، با تلاش‌های شبانه روزی تیم فنی، حملات احتمالی آتی نیز خنثی می‌شود. دامنه این سایت CF است که هر روز زحمت فیلترشدنش برعهده یک سازمانی می‌افتد، اما دست اندرکاران سایت تنها با اضافه کردن یک عدد به آدرس سایت، این امکان را به طرفدارانشان می‌دهند تا فاقد استفاده از هرگونه فیلترشکن به محتوای سایت دسترسی پیدا کنند.
 
با اینکه بنابر گفته گردانندگان این سایت، محتوای این صفحه منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است، اما در بخشی از این سایت آمده است که این سایت «فقط فتوای کتبی مراجع اعظام تقلید جهان تشیع (مجوز شرعی) را کسب و هیچ گونه مجوزی از هیچ نهاد قانونی جز قانون اساسی، قانون مدنی و قانون حمایت از خانواده ندارد؛ لذا فعالیت این سایت به استناد ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده، ماده ۲۲۳ قانون مجازات اسلامی و براساس ماده ۱۰۷۱ و ۱۰۷۵ قانون مدنی ایران است.» این سایت در دو بخش ازدواج موقت یک ماهه و ازدواج موقت ساعتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد که افراد تنها با ارائه پیامک شامل شماره فیش واریزی و ساعت آن به جمع متقاضیان وارد می‌شوند.

مدیریت سایت را براساس آن چیزی که خودشان درج کرده اند، فردی به نام «ف. ش» که از قضا کارشناس حقوق قضایی نیز هست، برعهده دارد، حق معارفه در این سایت بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است و براساس آن چیزی که قید شده، این پول جهت تنظیم ملاقات و در ابتدا اخذ می‌شود و این هزینه‌ها تنها برای افزایش ضریب امنیت سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسوول پیگیری و ارتباط با علاقه‌مندان را زنی متاهل و حدودا ۵۰ ساله برعهده دارد که فقط در ساعت کاری مشخصی اقدام به پاسخگویی و ثبت نام از متقاضیان می‌کند، به صدایش که نمی‌خورد زنی ۵۰ ساله باشه و بیشتر به نظر می‌رسد دختری ۲۰ساله پاسخگوی ما است.
به عنوان یک متقاضی با او تماس گرفتیم و این زن با سوالی ما را شرمنده کرد: «شما متقاضی ازدواج یک ساعته هستید یا یک ماهه؟» و گفت که برحسب تجربه اش پیشنهاد می‌کند تا در مرحله اول ازدواج یک ساعته و در صورت تمایل یک ماهه را تجربه کنیم» سایت ازدواج موقت او می‌گوید مدل ثبت نام برای زنان و مردان در سایت موجود است و باید طبق مدل ارئه شده ثبت نام کنیم.

او در مورد تامین مسکن سوال می‌پرسد و هنگامی که متوجه می‌شود مسکنی برای ازدواج‌های یکساعته موجود نیست می‌گوید نگران نباشید می‌توانید از مسکن سایت استفاده کنید و هنگامی که در مورد مسکن سایت از او می‌پرسم می‌گوید که بنده مسئول ثبت نام و پاسخگویی به سوالات هستم و در مورد مسکن و آزمایشاتی که باید انجام دهید واحد هماهنگی با شما تماس خواهند گرفت! از او در مورد قانونی بودن و مجوز‌های این سایت می‌پرسم و او که به نظر از سوال‌های به قول خودش غیرمعمول من خسته شده بود می‌گوید ما در حال حاضر مجوز قانونی نداریم، اما ما برابر شرع فعالیت می‌کنیم.

خانم «ی» در مورد استقبال از این سایت نیز در حالی که به وضوح می‌شد متوجه لبخندش شوی از استقبال چشم گیر آقایان سخن می‌گوید و با اشاره به عدم استقبال زنان می‌گوید که زنان به دلیل مشکلات عرفی و سلیقه‌ای کمتر به اینگونه ارتباطات رغبت تلاش می‌کنند، اما مرد‌ها راحت‌تر هستند. او در مورد چرایی واریز هزینه اولیه برای تعیین قرار که از ۵۰ تا ۲۰۰هزار تومان است می‌گوید که این هزینه‌ها با توجه به شئونات زنان در نظر گرفته می‌شود و در اصل فیلتری برای کاهش آمار افراد مزاحم است تا افرادی که واقعا خواهان هستند به مراحل بعدی وارد شوند.

با اینکه شماره کارت اختصاص داده شده به متقاضیان در داخل کشور و متعلق به یکی از بانک‌های دولتی است، اما پیگیری‌های خبرنگار ما در این رابطه نتیجه‌ای نداشت و با اینکه در خلال پیگیری‌های ما از مسوولان پلیس آدرس این سایت برای بیست ونهمین بار نیز فیلتر شد، اما پلیس اعلام کرد تاکنون پرونده شکایتی از این سایت واصل نشده است! او در حالی تعیین مهریه را فیلتر مزاحمان می‌داند که تعیین میزان مهریه بانوان با توجه به سن، زیبایی، تحصیلات و… و با لحاظ نمودن نظر کارشناس سایت!، انجام می‌گیرد و زنان متقاضی این ثبت نام نیز حتما باید مطلقه یا بیوه بوده و با ارسال تصویر شناسنامه خودشان صداقت خود را نشان دهند.

دختران دوشیزه در این سایت پذیرش نمی‌شوند و ارائه خدمات به بانوان تمامی ادیان انجام می‌گیرد، اما در مورد آقایان نیز شرایط ویژه‌ای مدنظر است، چراکه متاهلین مجاز به ثبت نام در این سایت نیستند مگر با ارائه دلیل موجه و همچنین آقایان برای ثبت نام ماهانه باید از موقعیت اجتماعی و تمکن مالی خوبی برخوردار باشند. سایت همسریابی موقت با اینکه پلیس همواره نسبت به فعالیت سایت‌های همسریابی و این گونه سایت‌ها هشدار داده است. بنظر می‌رسد جذابیت حضور و استفاده از محتوای این گونه سایت‌ها آنقدر زیاد است که نه تنها مسایل مالی بلکه مسایل غیر اخلاقی احتمالی نیز راه را برای علاقمندانش ناهموار نمی‌کند و جای سوال است چرا این سایت شاکی حقیقی یا حقوقی نداشته و چرا گامی برای برخورد با اینگونه سایت‌ها با وجود ارائه شماره حساب متعلق به یک بانک دولتی، برداشته نمیشود؟