به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۱۷۹۲۶۷
بهترین بهترین ها در فرانسه

جام جهانی زنان 2019؛ امید ده ستاره به توپ طلا

گروه عکس: جام جهانی فوتبال زنان از امروز در فرانسه آغاز خواهد شد؛ تورنمنتی که تا یک ماه بخش مهمی از توجهات جهانی را به خود جلب خواهد کرد.
جام جهانی زنان 2019؛ امید ده ستاره به توپ طلا
جام جهانی فوتبال زنان 2019 هشتمین دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال زنان خواهد بود. این مسابقات به صورت دوره‌ای و هر چهار سال یکبار و بین تیم‌های ملی فوتبال زنان که عضو فدراسیون جهانی فوتبال فیفا هستند انجام می‌شود. در مارس سال 2015 کشور فرانسه حق میزبانی این مسابقات را از آن خود کرد. این برای اولین بار در این کشور و سومین بار در اروپا خواهد بود که این مسابقات برگزار می‌شود. مسابقات قرار است از امروز در 9 شهر فرانسه و با شرکت 24 تیم برگزار شود؛ در حالی که آمریکا مدافع عنوان قهرمانی محسوب می شود.
  
 
 24 تیم حاضر در این رقابت‎ها یک ماه رقابت می‎کنند تا در نهایت هفتم جولای در ورزشگاه المپیک پارک لیون، تکلیف تیمی که جام قهرمانی را بالای سر می‌برد، مشخص شود. پس از قهرمانی تیم لیون فرانسه در لیگ قهرمانان زنان اروپا و با توجه به سلطه فرانسه در فوتبال باشگاهی زنان، پیش بینی می شود که فرانسوی ها شانس اول قهرمانی باشند.
  

 زنیفر ماروزسان، وندی رنارد، لوسی برونز و آماندین آنری، چهار ستاره ای هستند که برای لیون بازی می کنند و باید منتظر درخشش آنها در جام جهانی نیز بود. به اینها می توان لی زومر و فان دی ساندن هلندی عضو لیون را هم اضافه کرد. علاوه بر ستاره های لیون، می توان به الکس مورگان، لیندسی هوران، سام کر، لایکه مارتینز، کارولین گراهام هانسن و ویویان میدما نیز اشاره کرد.
  
در زیر نگاهی داریم به 10 بازیکنی که می توان از آنها انتظار درخشش در جام جهانی فرانسه و توپ طلا را داشت:
  

  الکس مورگان(آمریکا)
مهاجم 29 ساله ایالات متحده یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال زنان است. کسی که برای برابری و نزدیک تر شدن میزان دستمزد فوتبالیست های زن با فوتبالیست های مرد نیز تلاش زیادی داشته است. او بهترین گلزن جام کونکاکاف با 7 گل بود و کمک کرد آمریکا به جام جهانی راه یابد. او جوان ترین فوتبالیست زن آمریکایی است که به رکورد 100 گل زده در رده ملی رسیده است.
در سال 2018 او در 19 بازی ملی، 18 گل زد و 3 پاس گل نیز داد.
  

  زنیفر ماروزسان(آلمان)
هافبک 27 ساله ژرمن ها با 15 سال سن، جوان ترین ملی پوش تاریخ فوتبال زنان آلمان است. او با المپیک لیون در فصلی که گذشت، فاتح سه گانه شد و عنوان بهترین بازیکن لیگ فرانسه را برای سومین سال متوالی تصاحب کرد. او سه بار نیز فاتح لیگ قهرمانان شده است. او اخیرا نامزد بهترین بازیکن سال فیفا نیز بود.
 
 
  سم کر(استرالیا)
مهاجم 29 ساله استرالیایی تیم شیکاگو رداستارز، سومین جام جهانی خود را تجربه می کند ولی امسال در جام جهانی فرانسه برای اولین بار نام او به عنوان یکی از ستاره های احتمالی مطرح می شود. او بهترین گلزن لیگ استرالیا بوده و با شیکاگو در دو سال اخیر قهرمان جام آمریکای شمالی شده است. او مهاجمی فرصت طلب و توانمند درون محوطه جریمه حریفان نشان داده است. او را به خصوص برای شادی گل های ویژه اش می شناسند.
  

  کارولین گراهام هانسن(نروژ)
هافبک 24 ساله نروژی به همراه آدا هگربرگ، دو ستاره اصلی تیم ملی نروژ محسوب می شوند. او اخیرا برای فصل بعد قراردادی با بارسلونا امضا کرده است. هانسن جام جهانی قبلی را به دلیل مصدومیت شدید از دست داد. ستاره ای که برای ولفسبورگ بازی های درخشانی ارائه داده است و امید زیادی به درخشش او در جام جهانی فرانسه نیز می رود.
  

  ویویان میه دما(هلند)
میه دما که عضو تیم زنان آرسنال است، با تنها 17سال سن اولین بازی ملی خود را تجربه کرد و اکنون در 22 سالگی همراه با مارتنس، از ستاره های برتر هلند محسوب می شود. مهاجمی جاه طلب و تیزهوش که در یورو 2017 فوق العاده درخشید و با دبل در فینال برابر دانمارک توانست عنوان قهرمانی را با لاله های نارنجی کسب کند. او بهترین بازیکن یورو 2017 نیز شناخته شد.
  

  آماندین آنری(فرانسه)
هافبک 29 ساله فرانسه با کیفیت بالای خود، یک بازیکن همه کاره در زمین است. او یکی از کاپیتان های فرانسه است و با لیون نیز اخیرا قهرمانی اروپا را جشن گرفت. قدرت توپگیری بالا و تغییر جریان بازی، از خصوصیلات بارز بازی او هستند. او مدتی از لیون راهی پورتلند شد و سپس به باشگاه سابق خود بازگشت.
  

 وندی رنار(فرانسه)
مدافع وسط 28ساله ای که بسیاری او را بهترین مدافع فوتبال زنان می دانند. قد و قامت بلند، سرعت و قدت بالای او در مهار توپ، از رنار، یک بازیکن استثنایی ساخته اند. او از سال 2006 همواره فاتح لیگ فرانسه شده و با لیون شش دوره نیز فاتح لیگ قهرمانان شده است.
  

  لوسی برونز(انگلیس)
ستاره 27 ساله انگلیسی می تواند هم در میانه میدان بازی کند و هم به عنوان یک وینگر بدرخشد. سرعت و قدرت بازی خوانی بالا او را تبدیل به یک هافبک مقتدر کرده است. او پس از بازی برای سیتی و لیورپول، دو سال پیش راهی لیون شد و با این تیم به همه افتخارات ممکن دست یافته است.
  

 لایکه مارتنز(هلند)
هافبک 26 ساله اولین گل ملی تاریخ فوتبال زنان هلند در جام های جهانی را در سال 2015 به ثمر رساند. در یورو 2017 یکی از بهترین های کشورش بود و بهترین بازیکن سال فیفا نیز شناخته شد. از زمان پیوستن به بارسا او هنوز نتوانسته توانایی های واقعی اش را به نمایش بگذارد؛ هرچند در دو ماه اخیر توانست کمی به روزهای اوج خودش برگردد و کمک کرد بارسا به فینال لیگ قهرمانان راهی یابد.
  

  لیدنسی هوران(آمریکا)
هافبک 25 ساله تیم پورتلند تورنز، در سال 2018 بهترین بازیکن سال لیگ کشورش شد. او مدتی برای پی اس جی باز ی می کرد و در 56 بازی توانست 46 گل به ثمر برساند این اولین تورنمنت بزرگ فوتبالی هوران محسوب می شود.
  
منبع: EL PERIODICO