به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۳۶
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۲۱۱۷۸۲
حمله کم‌سابقه رسانه اصولگرا به سخنران امنیتی آخرالزمانی

خالی‌بندی‌های «رائفی‌پور» صدای اصولگرایان را هم درآورد!

خالی‌بندی‌های «رائفی‌پور» صدای اصولگرایان را هم درآورد!
گروه سیاسی: یک روزنامه اصولگرا طی یاداشتی تفصیلی، ضمن مرور بر عملکرد یکی از سخنرانان جنجالی سال‌های اخیر که میان طیفی از اصولگرایان، طرفداران زیادی دارد، عملکرد وی را نقد کرده و تأکید می‌کند: «ساده‌انگاری مسائل، به‌دنبال نشانه‌ها و دست‌های پنهان گشتن، آخرالزمانی دیدن تمام موضوعات، شلوغ و پراکنده بحث کردن، تقسیم طرفین مسائل به خیر و شر مطلق» نمی‌تواند مخاطبان خوبی پرورش دهد.

روزنامه فرهیختگان در شماره امروز خود یادداشتی تفصیلی به قلم رضا مشتاقی درباره یکی از چهره‌های جنجالی اصولگرایان طی سال‌های اخیر منتشر کرد. او کسی نیست، جز علی‌اکبر رائفی‌پور؛ نویسنده در ابتدا به چگونگی به شهرت رسیدن او می‌پردازد و در این باره می‌نویسد: «او  با شور از رازهای نهفته‌ در طراحی اسکناس یک دلاری سخن می‌گوید و رمز اعداد ۹ و ۱۱ و ۱۳ و مفهوم آنها در کابالا و فراماسونری و چگونگی پنهان کردن این نمادها در طراحی دلار را افشا می‌کند. رائفی‌پور بر پنهان‌کاری آیین‌ها متمرکز بود و می‌کوشید از آنچه او نماد فرقه‌های مختلف به‌خصوص فراماسونری می‌دانست، رمزگشایی کند».

در بخشی دیگری از این گزارش، به مصادیقی از شیوه کار رائفی‌پور اشاره شده و می‌نویسد: «در نقد فیلم، رائفی‌پور ابایی نداشت به اتفاقاتی که سال‌ها بعد از ساخت یک فیلم افتاده است، استناد کرده و از آنها برای تحلیل فیلم استفاده کند. مثلا در نقد فیلم «ارباب حلقه‌ها»، رائفی‌پور برج ساعت سلطنتی مکه را که سال‌ ۲۰۱۱ در نزدیکی کعبه ساخته شد، مشابه برج تک‌چشم موردور در این فیلم دانست که اولین قسمت آن در سال ۲۰۰۳ منتشر شده است و مدعی شد «این برج حاصل لابی صهیونیست‌هاست برای اینکه مشابهتی ایجاد کرده و چنین به ذهن متبادر کنند که آن برج شیطانی در فیلم، نماد مسلمان‌هاست.» نویسنده همچنین تأکید می‌کند، شیوه رائفی پور در رمزگشایی از موزیک‌ها reversing یا معکوس کردن اشعار است که به گفته خودش برای بیرون کشیدن محتوای شیطانی آن است.

در بخشی از این گزارش با اشاره به اینکه پیشینه رائفی‌پور نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، تأکید می شود هرچند اطلاعاتی از سوابق تحصیلی او وجود دارد و گفته می‌شود در یکی از دانشگاه‌ها حسابداری خوانده است، اما وی در شبکه افق صداوسیما به عنوان «استاد دانشگاه، نظریه‌پرداز، پژوهشگر حوزه‌ دشمن‌شناسی و آخرالزمان‌شناسی، بنیانگذار مرکز مطالعات آسیای غربی و آفریقای شمالی موسوم به «وانا»، عضو سابق هیات‌علمی مرکز مطالعات راهبردی آمریکا، ایجادکننده و مدرس واحدهای درسی «دشمن‌شناسی»، «تاریخچه‌ استکبار» و «مدیریت رسانه» در دانشگاه امام صادق(ع)، آینده‌پژوه تحرکات صهیونیسم جهانی و مدیر موسسه‌ «مصاف ایرانیان» معرفی شده است.

 نویسنده همچنین به ورود رائفی‌پور به حوزه‌های مختلف می‌تازد و از او نقل می‌کند که کار او تهدیدشناسی در سایر حوزه‌هاست. فرهیختگان در ادامه نقدش تأکید می‌کند «رائفی‌پور همان منهج فکری را که در فراماسون‌شناسی داشته، به تحلیل دیگر حوزه‌ها تسری داده و با همان ابزار وارد این معرکه‌ها شده است. در مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... نیز دیگر از نظر او مسائل چندبعدی و پیچیده نیستند بلکه مشکلات و تهدیدها ناشی از صف‌آرایی جناح خیر دربرابر جناح شر است که باید با رویکرد تهدیدشناسی وارد شد و توطئه‌های شر را باطل کرد». وی در بخش دیگری از نقدش به رائفی پور می نویسد« این رویه خلاف مشی و مرام رهبری است که فردی، با وجود فقدان تخصص در حوزه‌های مختلف، در جایگاه استادی بنشیند و برای مخاطبان، اظهارفضل کند».

نویسنده با طرح این موضوع که رائفی‌پور خود را آینده پژوه معرفی می کند و مدعی شده پیشتر ظهور داعش را پیش بینی کرده است، این ادعای او را به سخره می‌گیرد و تأکید می‌کند در هیچ کدام از اظهارات وی، مصداقی برای ادعای او پیدا نمی‌شود. در بخش دیگری از این نقد به عدم تمایل دیگران برای نقد وی اشاره می شود  که «یکی از دلایل این موضوع، ادبیات تهاجمی و خشن رائفی‌پور درمقابله با دیگری خود است. «خرحزب‌اللهی»، «سگ‌سکولار»، «سلبریدی» و «غرب‌گدا» از واژگانی است که رائفی‌پور در تخاطب با دیگریِ خود از آنها استفاده کرده است. از سوی دیگر، رائفی‌پور در فضای مجازی هواداران بسیار متعصبی دارد که به کوچک‌ترین نقدی شدیدترین واکنش‌ها را نشان می‌دهند و تا حدی منتقدان را به دالان سکوت هدایت می‌کنند».

این روزنامه  واحد موسیقی، واحد کشاورزی و امنیت غذایی، واحد خانواده، واحد نرم‌افزار، واحد دشمن‌شناسی، ساخت سلاح و پرینتر سه‌بعدی و سامانه‌ پاداسکای را تنها ‌بخشی از فعالیت‌های موسسه‌ مصاف ایرانیان با مدیریت علی‌اکبر رائفی‌پور دانسته که تحت‌عنوان فعالیت در حوزه مهدویت و دشمن‌شناسی شکل گرفته و از این که موسسه ای در این همه فعالیت متنوع و بی ارتباط به هم ورود کرده ابراز شگفتی کرده است.

به گفته نویسنده، رائفی پور که در سایتش اعلام شده «به سوالات شخصی و خصوصی درمورد رائفی‌پور پاسخ داده نخواهد شد.»  در یک سخنرانی جزئیات فیلم خودکشی کاووس سیدامامی را تشریح و در چند توئیت متن ایمیل‌های کاوه مدنی را افشا می‌کند. اینها دیگر چیزهایی نیستند که در حوزه‌ صلاحیت و اختیارات یک پژوهشگر، یک سخنران یا مدیر یک موسسه‌ خصوصی و غیرانتفاعی باشد! ورود به این مباحث، یعنی وارد شدن در بازی امنیتی و نقش کارگزار اطلاعاتی برای خود تعریف کردن!

نگارنده در انتها نیز بااشاره به اینکه مخاطبان رائفی پور و تریبون‌هایی که به او سپرده شده، موضوعات و جایگاهش تغییر کرده است، نتیجه‌گیری می‌کند «با وجود این هنوز ساده‌انگاری مسائل، به‌دنبال نشانه‌ها و دست‌های پنهان گشتن، آخرالزمانی دیدن تمام موضوعات، شلوغ و پراکنده بحث کردن، تقسیم طرفین مسائل به خیر و شر مطلق، و هوادارانی که به تبع استادشان همه‌چیز را در این دوگانه می‌بینند و هر انتقاد و ایرادی را نشانه‌ای از شمشیر کشیدن جبهه‌ باطل می‌دانند با خود دارد. این ویژگی‌ها نمی‌توانند پرورش‌دهنده‌ خوبی برای ذائقه‌هایی که پای تریبون‌های گسترده‌ و رو به ازدیاد او می‌نشینند، باشند».

جالب اینجاست که این مقاله در خبرگزاری تسنیم نیز با رویکردی تاییدآمیز بازنشر شده است. در شرایطی که بسیاری اساتید و چهره ها برای سخن گفتن با انواع محدودیت‌ها مواجه می شوند و از جمله مجوز سخنرانی در دانشگاه ها را ندارند، رائفی پور بدون هیچ تخصصی از این دانشگاه به آن مرکز در حال رفت و آمد و سخن پراکنی است؛ اما مشخص نیست دلیل این که بعد از حدود ۱۰ سال نقش آفرینی این فرد، بخشی از جریان اصولگرا نسبت به این نقش‌آفرینی پرابهام ایجاد سوال کرده، چیست؟!
 

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ۲۳:۵۱
کلن این ادم و اون یکی «حسن عباسی» و این افرادی که این روزها سفارش نوشیدن ادرار شتر و فرو کردن گل بنفشه در مقعد را می‌کنند و ... همه سر در یک آبشخور سیاسی دارند که فکر کنم تهش به برخی سازمان‌های جاسوسی خارج از کشور وصل باشن. (366344)
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۱۰:۴۲
شما چرا دردت اومد اینقدر حقیقتای گفته شده توسط این دو تلخ بود (366387)
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۰۱:۲۸
رائفی پور از شماها راستگو تره (366345)
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۸:۴۴
شعور امثال احمقهایی مثل تو این مملکتو به این روز انداخت (366452)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۰۷:۰۲
تو چرا می سوزی؟
اتفاقا خوب پته امثال تو رو که ریخته رو اب....
از روزی که جوان های انقلابی پای کار فضای مجازی امدن خوب حالتون گرفته شد....خصوصا ایادی امریکا در داخل که هر روز اخبار ناامید کننده در جامعه پخش می کنن (366346)
کبریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۰۸:۳۶
رضا مشتاقی ظاهرا رفته توی ویکیپدیا یه چیزایی رو خونده و اومده بر همون اساس این چرندیات رو نوشته.حاجی اولا اصولگرا و اصلاح طلب نیست اگه پا منبری بودی میفهمیدی اگرم در جریان نیستی استاتوس توییتر میتونه منبعت باشه.دوما داعش رو خوب پیشبینی کرد ویدیوش هست شما بلد نیستی پیدا کنی.سوما قرار نیست از یه قشر از مردم حمایت کنه علیه قشر مقابل ،این روش شماست ،این اقا حرف حق رو میزنه.چهارما اسکادای ساخت تیم ایشون ، اسلحه مصاف،دستگاه برش لیزری و ... بدونه هزینه از سایر دوستان با حقوق نجومی و اختصاص دادن بودجه (366348)
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۰۸:۴۲
بودجه نجومی از شما خیلی موفقتر بوده.ساده انگاری ای که چند بار عنوانش کردین برای شنیدن مخاطب دلنشینه اما در عمل چیزهایی رو تولید کرده مثل همون اسلحه که 40 ساله کشورت تولید نکرده،با همون ساده انگاری.مقسیم به خیر و شر کردن رو شما به احتمال خیلی زیاد از زبان شخص ایشون نشنیدین چون در تمام سخنرانی های ایشون این جمله "که نباید نگاه صفر و صدی داشت" عنوان شده.تعصب هواداران رائفی پور لزوما برگرفته از مذهب نیست ، ازعملکرد بدونه بودجه این شخص و واحدهای زیر دستشونه که بجای ایشون باید در بدنه دولت این موارد (366349)
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۰۸:۴۶
مردک شل مغز (366350)
هدی
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۱۱:۵۰
اگه منظورت جناب آقای رائفی پوره واژه ی نامناسبی بکار بردی شاید زیبنده ی خودت باشه (366389)
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۸:۴۵
نه جناب برازنده خود شماست (366453)
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ ۱۰:۴۹
از نظر من هم برازنده ی شخص خودته (366465)
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۰۸:۴۷
وجود داشته باشه که نداره.ادبیات کلامی ایشون زمانی میتونه سخیف باشه که مثل اقای زیباکلام بهشون حمله بشه و با توهین جواب بدن.ایشون بارها اعلام کردن مستقیما فحشهایی ک بهشون داده میشه رو جواب نمیدن اما اگر در مورد اهل بیت باشه مرزی رو نمیشناسن،مثل نامه چندی پیششون به رئیس جمهور در مورد مذاکرات پیامبر و تحریف تاریخ یا جواب توئیتری طلبه ای در مورد نشانه های اخر و زمان و ارجا به چندین منبع تاریخی و درس فقه دادن به طلبه در قامت یه شخصیت کت و شلواری .اینکه حجمه ای از سمت شما و جناه مقابلش وجود داره بدونه (366351)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۱۱:۰۵
این همون نیست كه سال 96 برای تتلو نامه نوشت و به او گفت تو مراد و الگوی منی! ایخدا. به چه روزی افتادیم كه عده‌ای پانورایایی بشوند استاد انقلابی‌های ما! خدارو شكرت! (366356)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۱۱:۳۸
تعطیلی افکار پوسیده ی امثال شماست که یه فرد موفق رو انقدر مسخره میکنین که کارش به انجاها کشیده میشه.فردی که الان اگر مسخره کردنای امثال شماها نبود میتونست لایو اینستاگرام با اون همه مخاطب رو در راستای بهبود وضعیت کشور استفاده کنه ازش... شما جهت رشد سلول های خاکستری مغزت مصاحبه های 5 سال پیشش همین تتلو رو گوش بده ... قبل از به فنا دادنش رو ببین بعد شعر بگو (366360)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۱۶:۴۹
والا ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور دسته کم هر کدومش دوتا بدتر از تتلو داشت... البته خداروشکر خودمون هیچگاه به اعمال یکدیگر نزد خداوند آگاه نیستیم... تا عاقبت چه شود... خدا داند. (366370)
رستمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۱۲:۰۱
با سلام
اقای رائفی پور نه اصولگرا است
نه اصلاح طلب
کسانی که سخنرانی های ایشان را گوش دادند به خوبی می دانند
کاش نویسنده به جای تخریب نقد می کردند
....... .
اقا اصلا رائفی پور به زعم شما خطاکار
یک مناظره ان هم در دانشگاه در حضور اساتید و دانشجویان
بگذارید و با خاک یکسانش کنید.....
هر چند جرات مناظره ندارند و به جای مناظره فقط فرافکنی می کنند....
اقایان اصول گرا و اصلاح طلب
نگید ایشان قواعد مناظره را نمی داند....بگویید جرات مناظره نداریم....چون در برابر حرف منطقی که نمی شود ایستاد (366362)
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۱۴:۱۴
خودش ک هیچ تکلیفش روشنه،
طرفداراش واقعا چقدر مغز نخودین ک اوهام اینو مدرک میدونن،
واقعا مغز داریم تا مغز (366366)
مهدی مختاری 291
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۲۰:۰۳
به نام خداوند یکتای بخشنده و مهربان.
وای بر هر عیب جوی هرزه زبان. (1)
همان کسی که مالی را جمع کرده و دایم به حساب و شماره‌اش سر گرم است. (2)
او خيال مى‌كند كه اموالش او را جاودان ساخته است. (3)
چنين نيست كه مى‌پندارد قطعاً او در آتش شكننده‌اى انداخته می شود. (4)
و تو چه دانى كه آتش شکننده چيست؟ (5)
آتشی که از خشم خداوند یکتا افروخته شده. (6)
كه شعله های آن بر دل های ناپاک راه می يابد. (7)
آتشی که آن ها را از هر سو سخت احاطه کرده و راه گریزی ندارند. (8)
و مانند ستون های بلند زبانه کشیده است. (9) (366374)
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۱۰:۱۵
سلام استاد کارش درسته شما سعی کن لااقل مثل مرد حرفت رو بزنی شما سخنرانی ایشان را در مورد داعش گوش بده بعد نظر بده باریکلا (366383)
mahdi.mokhtari291@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۲۰:۳۸
سلام دوست عزیز؛ فکر کنم شما منظور من رو اشتباهی متوجه شدی. (366426)
مهدی مختاری 291
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۱۸:۳۵
آن را که حلال زادگی عادت و خوست؛ عيب همۀ مردمان به چشمش نيکوست.
معيوب همۀ عيب کسان می نگرد؛ از کوزه همان برون بیاید که در اوست. (366425)
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۰۱:۳۸
من نمی دانم چرا نویسنده (منتقد) این همه به خود زحمت بیهوده داده و در باره کسی صحبت میکند که حتی شناسنامه اش ناقص است و اشکال دارد.و با علم بر اینکه اورا فاقد جایگاه علمی لازم به عنوان محقق و نویسنده و غیره ذالک می پندارد چرا سیاه مشق میکند. او را گنده کردن و باد در او انداختن جز اینکه بعد از ترکیدن مثل اکنون بوی نا مطبوعش همه جا را بر خواهد داشت چه چیزی عاید شنونده پای منبر او میشود و تا کنون شده است. (366379)
علی
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۰۹:۴۸
به نظرم اونیکه داره دروغ میگه شمایید .... ایشون اصلان هم اصول گرا نیست ... و دید و نگاه سیاسی شماه همه چی رو دو قطبی میبینه... متاسفم براتون... (366382)
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۱۰:۳۶
تو عمرم راستگو تر از این آدم و حق جو تر از این انسان پاک ندیدم (366384)
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۱۰:۳۹
اقای رائفی با سند ومدرک و تحقیق حرف میزنه .
از هیچ نهادئ هم پول نمیگیره نه چپی نه راستی هر دو طرف رو به جا نقد میکنه و طبیعتا حرف حق تلخ .
من رسخنرانیهای زیادی از ایشون گوش رکردم .چون از کسی پول نمیگیره از کسی هم نمیترسه .
ولی شما انگار خیلی کیفور شدی که مثلا یه اصولگرا رائفی پور رو تخریب کرده (366385)
....
Germany
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۱۷:۵۰
امثال رائفی پور خودشان عروسکی در دست حاکمان قدرت و ثروت هستند ، در نهایت آدمهای بی ریشه و مزدور و جویای نام در حد افراطی و فحاشی و خالی بندی و... مدتی دور بر میدارند و کم کم مال و اندوخته ای نصیبشان میشود و قطر شکمشان هم بالا میرود ............. (366424)
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۱:۵۹
یه سخنرانی شو گوش کن بعد حرف بزن (366446)
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۸:۴۷
درود بر شرفت درست گفتی آدم بی اصل نسب تو این مملکت مانند رائفی کم نیستند (366454)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ ۱۰:۵۵
آدمهای مثل تو ک رشد پیدا کردن با تفکرات لیبرالی که خوبی رو جز منفعت طلبی طرف نمیبینن درک این آقا سخته.
شما همونهایی هستین که سردار کشورتون رو که بازمانده ای از جنگ 8 ساله بود رو وقتی به شهادت رسوندن به خودش و دخترش بد و بیرا گفتین.دختری ک پدرش رو اینجوری از دست داد و اونجوری عکس جنازه پدرش منتشر شد.ما با جنس شما آدما خوب آشناییم.بلخره زیارت عاشورا خوب شمارو بما معرفی کرده .. (366466)
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۲۱:۳۰
عزیزدلم دیگه دیره نه شما میتونی بچه های انقلابی رو بیرون کنید نه هیچ غلطی میتونید بکنید یه مشت پیر و پاتال زنگ زده مثل خاتمی و زنگنه و روحانی و آخوندی و زیباکلام عمرتون مثل اربابتون آمریکا در حال پایانه (366459)
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۲۳:۴۶
برادر من از طرفدار های متعصب رائفی پور هست. دقیقا مثل خودش بددهن و .. شده.تمام جمع های خانوادگی را ایشون به دعوا میکشد با نحوی که دیگه کسی تمایل نداره جایی که ایشون هست باشه. جاابه که ما فقط باید باید شنونده باشیم و کوچکترین اظهار نظر مخالفی با توهین جواب داده میشه سند تمام حرف هاش هم چرندیات و توهمات اون مردکه . (366462)
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ ۱۳:۵۹
کلا حرفاشون مشخصه بیشترش دروغه! واقعا ملت میشینن پای حرفاشون!؟
مثل اون خسرو معتضد خالی بند!!!
خدا امثال استاد قمشه ای رو حفظ کنه (366514)