به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۲۳۶۵۲
وای به روزی که بگندد نمک...!

سند کارت هدایاي میلیونی به بر و بچه‌ها!

گروه سياسي: روز گذشته گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی در صحن علنی قرائت شد. طی این گزارش عنوان شده بود که معاون اول دولت احمدی‌نژاد کارت هدیه 50میلیونی از سعید مرتضوی رئیس وقت سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده است. سايت تابناك تصویر سند این پرداخت را منتشر كرده كه در زير ملاحظه مي‌كنيد:


خون نمایندگانی که از مرتضوی پول گرفته‌اند رنگین تر از بقیه است؟
مردم اسامی این‌ها را نیاز دارند

در همين حال،‌ جعفر محمدی سردبیر عصرایران در اين سايت نوشت: قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در مجلس شورای اسلامی،تنها پرده برداری از گوشه ای از فجایعی بود که در طول 8 سال گذشته، در کشور رخ داده است. بی تردید، رسیدگی قوه قضاییه به آنچه در این گزارش به طور رسمی اعلام شده است، مطالبه ای عمومی است که در زمان دیگر بدان خواهیم پرداخت.

آنچه در این چند سطر مورد توجه است، گرفتن پول توسط دهها نماینده مجلس از سازمان تأمین اجتماعی در دوران مدیریت سعید مرتضوی است. در این باره نکات زیر قابل تأمل است:

1 - نماینده ای که از دولتمردان،پول یا هدیه بگیرد، دیگر نماینده مردم نیست، او عنوانی جز "غلام" یا "کلفت" دولت در مجلس ندارد. چنین نماینده ای، به هیچ عنوان نمی تواند به وظیفه نظارتی خود در قبال دستگاه های دولتی و یا حداقل در قبال مدیرانی که هدیه یا رشوه مي‌دهند عمل کند. این هدیه‌ها مي‌تواند از پول نقد و کارت هدیه باشد تا سفر و اعطای رانت و ... .

هم اکنون، با سند و مدرک، ثابت و رسماً اعلام شده که دهها نماینده، فقط از سازمان تأمین اجتماعی مرتضوی پول گرفته اند و بماند بقیه نمایندگان و بقیه دستگاه های دولتی و موسسات اقتصادی و ... (که اصل برائت را جاری مي‌کنیم!)
اگر نمایندگان مجلس، در کار خود صداقت دارند، طرحی با موضوع ممنوعیت اخذ هرگونه کمک، هدیه و امکانات از هر شخص حقیقی و حقوقی دولتی و بخش عمومی را با ضمانت اجرای کیفری و اخراج از مجلس، تصویب کنند تا تصور کنیم که فقط همین چند نماینده معدود، ره به خطا برده اند.

البته ممکن است آقایان و خانم های نماینده چنین توجیه کنند که مراجعات مردمی فراوانی دارند و ناگزیر هستند پولی در اختیار داشته باشند تا به مردم و فقرا و ... کمک کنند.
اولاً این که کار نماینده چنین کمک هایی نیست و این بدعت غلطی است که مفاسد بعدی دارد . ثانیاً اگر هم به هر علتی چنین نیازی مشروع شناخته شود، خود مجلس طرحی دراندازد تا چنین مساعدت هایی از کانال مجلس انجام گیرد نه این که دستگاه های تحت نظارت به نمایندگان پول بدهند و سیستم نظارت را مختل سازند.
هر چه بگندد نمکش مي‌زنند/وای به روزی که بگندد نمک

2 - نگاهی به فهرست کارت هدیه های اعطایی به نمایندگان، نشان مي‌دهد که بعضی‌ها که کرسی های مجلس را تصاحب کرده اند، چه افراد نازلی هستند: رقم هایی از 500 هزار تومان تا حداکثر 5 میلیون تومان! واقعاً باید به حال این افراد افسوس خورد که برای 500 هزار تومان و یک میلیون و 5 میلیون تومان دست نیاز به سمت دولتی‌ها دراز مي‌کنند. البته نمی گوییم رقم های بیشتری بگیرند، غرض توجه دادن افراد به سطح کسانی است که به مجلس فرستاده شده اند.

3 - در گزارش مجلس، اسامی متعددی به عنوان گیرندگان پول قرائت شده است اما اسامی نمایندگان، سانسور شده است که این تبعیض، جای تأسف دارد و باید گفت آیا خون این‌ها از بقیه افرادی که نامشان را برده اند، سرختر بوده است؟ وانگهی آیا مردم نباید نمایندگان شان را بشناسند تا در انتخابات دور بعد، تصمیم لازم را بگیرند؟ از هیات رئیسه مجلس انتطار مي‌رود اسامی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد و البته رسانه‌ها نیز فرصت لازم به نمایندگانی که از تأمین اجتماعی مرتضوی پول گرفته اند را خواهند داد تا اگر پاسخی دارند اعلام کنند و قضاوت با مردم.

۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۰:۰۷
فردا قبل از خطبه های نماز جمعه احمد خاتمی به جای وزیر علوم فعلی وزیر علوم دولت احمدی نژاد سخنران خواهد بود.اسرائیل بی صبرانه منتظر فرداست تا از صحبتهای نماز جمعه 15 آذر 92 بهانه خوبی برای بر هم زدن توافق ایران و 1+5 بدست آورد. (182869)
ابوذر غفاری
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۰:۰۹
بعد پلیس به جای اینکه مفاسد اقتصادی رو دستگیر کنه میره دختران بی گناه و نصاب ماهواره دستگیر می کنه! (182870)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۰:۲۲
اینا همون نماینده هایی هستن که تو مجلس رژه می رفتند و می خواستند موسوی و کروبی رو اعدام کنند؟
اگه اینجا چین بود که الان خودشون تو صف اعدام بودن
یکی به این برادران جان بر کف بگه حاجی واسه ما دیگه جا نماز آب نکش........ (182873)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۰:۳۰
برای اینکه اسم تمامی نمایندگان این مجلس بدنام نشود بهتر است اسامی افراد بیان گردد. (182878)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۰:۳۳
معلومه کدام نماینده ها پول گرفتند، نماینده ای که طرفدار احمدی نژاد و زمان استیضاح وزیر پشت سعید مرتضوی( هر کدام از نماینده هایی که مخالف گفتن اسم رشوه گیرهاست حتماً ریگی به کفش داره ) (182880)
بردیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۰:۳۶
باید به حال آن دسته از مردمی که به این ها رای داده اند تاسف خورد نه خود نمایندگان. (182882)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۰:۳۶
پاک ترین دولت تاریخُ عشقه ! (182883)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۱:۰۱
فکر نمی کنم این سند درست باشد چون اینها اون قدر پولدار هستند که 5 میلیون تومان چیزی برایشان نیست.شاید هم فقط برای یک کار کوچک 5 میلیون گرفته اند ! (182888)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۱:۱۳
50میلیون به معاون اول دکتررحیمی داده این ها باید اسامیشان منتشر بشودمبلغ میلیونی هم به رییس ستاد نمازجمعه تهران پرداخته (182889)
ابوسعيدگناوه اي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۱:۱۵
اي ول نماينده گان مردم اي ول راستي نماينده هاي محترم منم يه دويست هزارتومن هديه ميخام بدم ولي يه كاري بايد واسم انجوم بدن !!!! يك روز بعد خبرگزاري ايرنا: صف طويل نمايندگان مجلس جلو منزل يك هم وطن!!!!!!! (182890)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۱:۱۶
چراآقای مصلحی وزیر اطلاعات احمدی نژادکه الان توهین کرده به دکترظریف وگفته دکتر ظریف نفهمه ومدافع تنش بیشتر باآمریکاست هیچ تذکری به مرتضوی نداده
اینقدرفتنه فتنه کردند فسادرا فراموش کردند (182891)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۱:۱۷
چراعلی آقای لاریجانی که فقط بلده خطابه بخونه تذکری به این نماینده های پول پرست نداده
اسامیشان را برای مردم منتشر کنید (182892)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۱:۴۰
از کاسبان فتنه انتظار بیشتری نیست فقط مانده ام که اینها در چه محیطی رشد کرده اند که خودشان را به این مبالغ ناچیز می فروشند!!! (182901)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۱:۴۹
سلام بر بهاریان عزیز- استاد فیلترین که دوباره!؟ با فیلترشکن آمدم-ایلام-مهران (182902)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۲:۰۳
نماینده مردم نیستند نماینده پول وقدرت هستند فقط بلدن وزرای روحانی را استیضاح کنند (182907)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۲:۰۹
این هم مجلس از مجلس محترم !!!! آقا بخور بخوری بوده که امیدواریم دیگه نباشه ! البته امیدواریم !!! (182911)
از شهر ترکالکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۲:۱۳
فقط میشه گفت متآسفم برای همچین نمایندگانی که خانه ملت را غصب کرده اند.
شورای نگهبان خودت به داد این ملت برس. (182912)
sajad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۲:۱۷
حتما باید اسامی نماینده ها رو پیدا
و منتشر کنید (182915)
ماهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۲:۳۷
گرحکم شودکه مست گیرند درشهر هرآنکه هست گیرند. (182916)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۲:۵۹
این ادمها درد مردم هستند، ما از وجود این ادمها رنج میبریم، ما به خاطر این ادمها قرنها عقب افتاده ایم
چقدر زشت که از مردم رای اعتماد بگیرید اما به پول کس دیگری خدمت کنید (182920)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۲۳:۰۱
مجلس واقعی و مردمی مجلس ششم بود و بس!! (182921)