به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ساعت ۰۰:۴۱
کد مطلب : ۳۳۱۲۷۹

چه کسانی بانیان وضع موجود هستند؟

چه کسانی بانیان وضع موجود هستند؟
گروه سیاسی: سایت امتداد نوشت: رئیس جمهور اخیرا در دیدار با هیات‌های مذهبی گفته: «دولت به همه احترام می‌گذارد اما بی‌تردید کسانی که بانیان وضع موجود هستند و مردم از عملکرد آنان رضایت ندارند، نباید در عرصه‌های مدیریتی مورد استفاده قرار بگیرند.»
حرفهای آقای رئیسی را از دو زاویه می توان بررسی کرد و از این بابت ابراز نگرانی کرد. زاویه اول این است که بپرسیم چه کسانی بانیان وضع موجود هستند و مرجع تشخیص این امر کیست؟ دوم اینکه این نگاه آنهم در سال اول دولت رئیسی نشانه خوبی برای او و دولتش نیست. چراکه ظاهرا به مرحله ای رسیده است که تلاش می کند تا بدنه حامیان خود را به هر طریق ممکن راضی کند و این نشان می دهد رئیسی روز به روز دست به خود تخریبی خواهد زد. 
اول: بانیان وضع موجود چه کسانی هستند؟ روشن است که منظور ابراهیم رئیسی از بانیان وضع موجود، دولتمردان دولت قبل یعنی دولت روحانی است. اما سئوال این است که کدام یک از اعضای دولت روحانی در دولت رئیسی پست گرفتند؟ اگر منظور سطح دوم بدنه مدیران دولت روحانی که باید گفت آنها نیز عموما یا از کار کنار گذاشته شدند یا اساسا کارگزاران بوروکرات دولتی هستند که در هر دولتی (چه دولت احمدی نژاد و چه دولت اصلاحات و روحانی) در بدنه دولت امور را برعهده دارد. این بدنه طبیعتا نمی توانند تصمیم گیرنده های اصلی باشند. 
 اما در طرف دیگر این تصمیم گیران و تصمیم سازان اصلی هستند که بانیان وضع موجود تلقی می شوند. به این معنا که دستکم از مجلس ششم به بعد ریاست مجلس تحت اختیار یک جریان سیاسی (اصولگرا) قرار داشت و وقتی که دیدیم لاریجانی کوچکترین زاویه ای با آنها پیدا کرد، تبدیل شد به نماد وضع موجود و «صلاحیتش را هم از دست داد»
 حالا از جناب رئیس جمهور سئوال می کنیم: آیا مسئولان قوه قضائیه که مشخص نیست در پشت درهای بسته و تحت ریاست جناب عالی در قوه قضائیه 40 جلسه برای فساد عیسی شریفی برگزار کردند و معلوم نیست پرونده اساسا چه بود و چه هست، بانی وضع موجود نیستند؟ آیا مسئولان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بانی وضع موجود نیستند؟ آیا مسئولان بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام با آن همه پول و امکاناتی که در اختیارشان هست مسئول وضع موجود نیستند؟ آیا شورای نگهبان با حذف دلسوزان این ملت از فرآیند انتخابات بانی وضع موجود نیست؟ آیا نهادهایی که ریل گذاری اصلی وزارت امور خارجه را تعیین می کنند و وزرای خارجه تنها مسئول اجرای آن فرامین هستند بانیان وضع موجود نیستند؟ آیا مسئولانی که تصمیم گرفتند سالها هزینه های زیادی برای ماندن بشار اسد در قدرت صرف شود که امروز او به آغوش کشورهای عرب چرخش کند و روسیه را ناجی خود بداند تا ایران، بانیان وضع موجود نیستند؟ 
مهمتر از آن؛ آیا کسانی که با ندانم کاری پرونده هسته ای ایران را در سال 84 و در سرمستی پیروزی بر دولت اصلاحات به شورای امنیت فرستادند و هشدارهای دلسوزان را مورد توجه قرار ندادند، بانی وضع موجود نیستند؟ اسناد شورآباد چه بود؟ آیا تصمیم گیرندگان آن سیاست ها مسئول وضع موجود نیستند؟ 
دوم: برای تشخیص اینکه چه کسانی بانی وضع موجود هستند، دو راه وجود دارد. یا هر گروهی دیگری را متهم اصلی قلمداد کند یا آنکه شجاعت داشته باشید و به آراء مردم که صاحب اصلی این کشور هستند مراجعه کنید. در یک انتخابات آزاد از آنها بپرسیم چه کسانی را بانی وضع موجود می دانند؟ آیا حاضر هستید پیش قدم شده و در یک رفراندوم به مردم رجوع کنید و بپرسید آیا شما را (به عنوان نماد کل جریان حاکمیت) بانی وضع موجود می دانند یا سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی را؟ و هر خروجی که این رای داشت به عنوان فصل الخطاب بپذیرید؟ آیا چنین اعتمادی به نفسی در شما هست؟ 
سوم: حرف آقای رئیسی آنهم در جلسه با مداحان که از بدنه افراطی اصولگرایان به حساب می آید، نشان می دهد که او صدای اعتراض آنها به عملکرد بد اقتصادی دولتش را شنیده (همچنان که اخیرا سعید حدادیان به او اعتراض کرده بود) و برای راضی کردن این بدنه چاره را در تیغ و حذف افراد دیده تا بلکه به این طریق حامیان تندروی خود را راضی کند. اما به ایشان توصیه می کنیم به سرنوشت احمدی نژاد و همین مداحان دقت کند. همانها که روزگاری برای پیروزی اش شال سبز گردنش انداختند بعدها با چنان فضاحتی او را خطاب قرار دادند که قلم از بیانش شرم می کند.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۰۲:۳۲
بنظر شما از خارج بانی ای مشکلات هستن ،،دولت مقصره ،،دقتی دولت نتونه جلوی تورم و گرانی رو بگیره به چه درد میخوره ،،هر چه که فکر کنی تو مملکت چند برابر شده ،،میلگرد،کلید و پریز، ماسه،سیمان،اینا که از خارج وارد نمیشه ،،خود دولت داره عملا داره اب به آسیاب دشمن ها میریزه ۰ (385839)
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۰۵:۲۸
همه مسبب و بانی وضع موجود هستند بجز حسن روحانی که با کش رفتن از بورس سهامداران را به روز سیاه نشاند، اصلا اقای روحانی فرشته بود حیف شد از دست دادیم رفت کنج خانه مشغول فعالیت علمی شد ، (385840)
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۶:۵۰
همین آقایان دولت تدبیر را از کار انداختند و حالا مدعی هستند. (387099)
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۰۶:۴۱
خودت و اعوان و یارانت ...........!!! هیچی غیر ازین برای من منطقی نیست (385842)
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۰۶:۴۴
شماها مثل......... هستید .......... (385843)
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۰۸:۱۸
این جماعت متوهم ذره ای برای مردم و نظراتشان و پیشرفت و آبروی ایران اهمیت قایل نیستن
که اگر بودن امروز ایران و ایرانی جایگاه دیگری داشت (385844)
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۱۰:۰۶
فقط حكومت ... (385847)
علیرضا
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۱۱:۳۶
تمامی کسانی که در این چهار دهه به نوعی در هر سمتی و در هر قوه و غیر قوه ای مسئول بودند، مسئول اصلی وضع موجود هستند و تمامی این افراد ایران و ایرانی را به این فلاکت رساندند. وقت آن است که دست کم خجالت بکشند. (385853)
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۱۴:۰۹
بانی وضع موجود رییسی و امثال این شخص میباشد که با علم به اینکه میدانند اصلا و اصولا این کاره نیستند بر کرسی ریاست جمهوری و سایر مناسب تکیه زده و به هیچ عنوان هم نمیخواهند قبول کنند که این پستها برای آنان بسیار بزرگ است امام علی (ع) میفرمایدپستهای بزرگ را به افراد کوچک مسپارید که اگر اینگونه شود خسارت زیادی ببار خواهد آمد حالا انصافا خود رییسی بگوید که بانی وضع موجود کیست ؟ جز اینکه خود اوست بخاطر اینکه اختیاری از خود برای اداره کشور ندارد فقط ایشان بله قربانگویی میکند (385860)
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۸:۱۶
فقط روحانی مقصر نیست او مجرم هست (385881)
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۸:۵۳
دوست عزیز روحانی با رییسی رییسی با احمدی نژاد و او با خاتمی و هاشمی هیچ فرقی ندارن اینان نا کار آمد هستن علم سیاست و اقتصاد را نمیدانند باید به شغل اصلی خود برگردن و کار را به اهل علمش بسپارند در غیر اینصورت وضع هر روز بدتر خواهد شد امیدی به بهبود وضع موجود نیست جماعت رییسی و روحانی و خاتمی و هاشمی باید به جایگاه قبل از انقلاب خود بر گردند (385958)
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۶:۵۱
فقط چند نفر مثل روحانی یه چیزهایی حالیشون بود که اونم نمی ذاشتند کار کنه (387100)
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۱۶:۱۹
چطورنمیدانید مسبب چه کسی است ،خرزوخان (385865)
book
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۱۶:۱۹
............... (385866)
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۱۸:۰۷
بسم الله الرحمن الرحیم
پیشنهادی را مبنی بر استراتژی عملگرایانه در برابر جریان جبهه پایداری و نزدیکان آن به سران اصلاحات و جریانات نزدیک به مرحوم هاشمی و و دکتر روحانی و دکتر لاریجانی مطرح می نمایم.

1. آن بخش از جریان اصلاحات که از دوم خرداد تا کنون دغدغه ی دموکراسی و ارزش های غربی را دارد و در کنار حزب اتحاد ملت ( مشارکت سابق ) و روشنفکری دینی می ایستد باید بداند که فلسفه ی انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) مقابله با ارزش های مدرن و احیای هویت اسلامی و حرکت بر مبنا اسلام سیاسی بوده است. پس (385869)
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ ۲۲:۱۹
حزب کارگزاران سازندگی و احزاب ائتلاف جمهور 1400 در کنار حزب اعتدال و توسعه و جریان لاریجانی رای زیاد و شگفت انگیزی برای ورود به مجلس 1402 نیاز ندارند زیرا رقیب حتی از سال 1398 در موضع ضعیف تری قرار میگیرد. همان لیست 1398 رای خوبی در برابر رقیب در 1402 می آورد ولو کم . امیدوارم این تحلیل به گوش دلسوزان برسد. (385871)
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۵:۳۴
بانی‌وضع‌موجود........ (385951)
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۲:۰۶
موافقم (386165)
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۲:۰۶
موافقم (386166)
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۵:۴۵
اینها نمی توانند کشور را اداره کنندباید به پیشه ........... خود برگردند،برای همین داریم روز به روز بدبخت تر می شویم و .......... خوشبخت تر (386913)
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۰:۱۵
بانیان وضع فعلی اهل بصیرت اند!!!!! (387055)
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۱۸:۵۱
چه کسی بانی وضع موجود است؟ می دونُم، اما جرئت نمی کنُم بگُم. اگرم بگُم تو جرئت نمی کنی منتشر کنی. همه می دونُن. (387418)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها