به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۳۴۷۱۹۲

سرگیجه سیاسی اصولگرایان در نقد تاجزاده!

سرگیجه سیاسی اصولگرایان در نقد تاجزاده!
گروه سیاسی: سایت امتداد نوشت: روزنامه صبح نو وابسته به قالیباف که پیشتر در حمایت از عیسی شریفی سنگ تمام گذاشته بود، بعد از بازداشت شبانه مصطفی تاجزاده پرونده ویژه ای را منتشر کرده و به عقده گشایی های نیابتی از سوی قالیباف علیه تاجزاده پرداخته است. 
این روزنامه در بخشی از مصاحبه های خود به سراغ بیژن مقدم، از مدیران سابق روزنامه جام جم رفته و به جای آنکه تاجزاده را نقد کند، بیشتر سرگیجه سیاسی خود را به نمایش گذاشته است. این فعال رسانه ای اصولگرا در صدر مصاحبه خود معتقد است که «مسیر تاجزاده، براندازی با پوشش اصلاح طلبی» است و از همین رو «اصلاح طلبان هم او را قبول ندارند و میان خود و تاجزاده مرزبندی کردند» اما وقتی حمایت جریان ها و احزاب مختلف اصلاحات از تاجزاده را دیده برای اینکه بتواند تحلیل خود را چفت و بستی بدهد در پایان همان مصاحبه می گوید: «به نظر من، او خودش تعمدا کاری می‌کند که به بازداشتش ختم شود» تا «چیزهایی که ندارد ازجمله حمایت اصلاح‌طلبان را به دست بیاورد.» 
اول اینکه انداختن تقصیر بازداشت تاجزاده به گردن خود تاجزاده از آن حرفهایی است که در چنته سلطنت طلب ها هم با همه توهمات اخیر یافت نمی شود. اما سرگیجه اساسی جریان حامی قالیباف را در جایی می توان دید که این فعال اصولگرا ناچار شده به نسبت تاجزاده و براندازی بپردازد. بیژن مقدم گفته «روش تاجزاده مدلی از براندازی است و بابت همین موضوع جریان اصلاحات دنبال او راه نیفتاد، او این اواخر سعی کرد میان خود و جریان سلطنت‌طلب مرزبندی کند که آن هم به نظر من، یک پوشش است. مناظره اخیر تاجزاده با طرفداران حاکمیت پهلوی، درواقع برای این بود که ننگ حمایت اصلاح‌طلبان از پهلوی پاک شود.»
ادعای بیژن مقدم مبنی بر اینکه مناظره اخیر تاجزاده با مراد ویسی در واقع برای پوشاندن ننگ حمایت اصلاح طلبان از پهلوی است، اوج سرگیجه سیاسی اصولگرایان در تحلیل را نشان می دهد. تاجزاده در دو کلاب اخیر در مقابل براندازان و پهلویست ها آنچنان ایستاد که منتقدان انقلابی او در کلاب هاوس هر کدام که بالای صحنه اتاق کلاب هاوس رفتند با حالتی تعجب آمیز از مواضع او در دفاع از جمهوری اسلامی تشکر می کردند. 
اما تاجزاده به صراحت معتقد بود که جمهوری اسلامی فعلی مطلوب او نیست، اما راه حل رفاه، پیشرفت، و توسعه ایران، انقلاب کردن مجدد و براندازی نیست. در مقابل جریان پهلویست ها معتقد بودند که این تاجزاده و رفقایش هستند که مانع از براندازی آنها شده است.
به طور حتم می توان گفت که نویسندگان روزنامه قالیباف حتی یک بار هم صحبت های تاجزاده را نشنیده اند و با مواضع اخیرا او به ویژه در کلاب هاوس آشنا نیستند. بیش از یک صفحه در نقد تاجزاده نوشته شده اما حتی یک جمله از مواضع او در چهار ماه اخیر که بیش از 30 ساعت گفتگو در کلاب هاوس را شامل میشود در آن دیده نمیشود. گویی نویسندگان متنی از قبل داشتند که امروز برای پر کردن صفحاتشان آن را کپی کردند. 
سرگیجه سیاسی اصولگرایان و تیم قالیباف از این بابت است که آنها حتی حوصله اینکه بخواهند برای تحلیل و نقد مواضع یک فرد به اظهاراتش گوش کنند، را ندارند. این تنبلی تحلیلی ریشه در «بولتن خوانی» آنها دارد. آنها منتظر روزهای میانی هفته هستند تا «سرخط تحلیلی» در «بولتن خاص» به آنها برسد و بعد از آن شروع به تحلیل های یکدست و هماهنگ کنند.


 

۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۱۸:۰۰
ایران برای اصولگرایان شده و... (390747)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها