به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۴۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ساعت ۰۰:۳۹
کد مطلب : ۳۷۸۸۱۵

بازگشت جریان اصولگرا به تنظیمات کارخانه؛ تبدیل معترض به جنازه!

بازگشت جریان اصولگرا به تنظیمات کارخانه؛ تبدیل معترض به جنازه!
گروه سیاسی: محمدپوریا بهشتی در سایت امتداد نوشت: با فروکش کردن اعتراضات جریان قدرت یکدست شده، به تنظیمات کارخانه بازگشته است. گشت ارشاد آرام آرام و با ارسال پیامک های کشف حجاب برای صاحبان خودرو، درحال بازگشت است. رفتاری که نشان می‌دهد همه حرفهایی که در این چند ماه زده میشد برای ساکت کردن مردم بود و هیچ اعتقادی به اعتراض مردم ندارند. مشکل آنها اساسا «نفس اعتراض» است که آن را حق مردم نمی دانند. اگر تا امروز هم سکوت کرده بودند، اگر تا امروز زنانی که بدون حجاب در خیابان راه می‌رفتند را می‌دیدند اما با آنها کاری نداشتند به این خاطر بود که احساس ضعف می‌کردند و بر این باور بودند که قدرت مقابله با آن را ندارند. اما امروز و بعد از آرام شدن فضای اعتراضات به جای آنکه به حل مساله به صورت ریشه‌ای بپردازند کار خود را از سر گرفتند. 
این مساله تنها در ارتباط با اجتماع صورت نگرفته است. جریان‌های سیاسی هم از این سفره بی بهره نیستند. جریان حاکم در قدرت که سال گذشته مدعی بود از مخالفانش هم نظرخواهی می‌کند، در میانه اعتراضات اصلاح‌طلبان را به جلساتی دعوت می‌کرد تا نظر آنها راجویا شود. اما حالا حملات را آغاز کردند.
آنها از گذشته تا امروز به خوبی می‌دانستند، اصلاح‌طلبان با وجود آنکه اعتراض دارند و تغییر مسالمت آمیز را حق طبیعی مردم می‌دانند، اما با خشونت مخالفند. به خوبی آگاه بودند که اصلاح طلبان حاضر به همکاری با کشور خارجی نیستند، اما با این حال سالها این دروغها را در رسانه هایشان تکرار کرده بودند. در عین حال در هر بزنگاه تاریخی باز هم در عمل خلاف گفته های خود را شاهد بودند. با این وجود حالا که شرایط کمی آرام‌تر شده است، به جای تبدیل کردن مخالف به مخالف قانون و مخالف قانونی به یک فعال همراه، سرنا را از سر گشادش می‌نوازند و به دنبال تبدیل کردن «هر معترض به یک جنازه» هستند. 
اصلاحات از دوره سیدمحمد خاتمی راهبرد سیاسی اش تبدیل معاند به مخالف و مخالف به فعال سیاسی قانونی بود. به عبارت روشنتر سیاست را عرصه می‌دانست که باید در آن امور امنیتی به امور سیاسی تبدیل شوند تا تغییرات مبتنی برخواست اکثریت مردم اما بدون خشونت صورت پذیرد. جریان مخالف اصلاحات از همان زمان تا امروز اما راهبرد سیاسی اش کاملا برعکس بود.
خواسته آنها این است که امور اجتماعی، سیاسی، و حتی اقتصادی را به یک امر امنیتی تبدیل کنند تا موضوع را با مرگ و حذف خاتمه دهند. شاهد مثال اولیه آن، تیتر روزنامه کیهان در سال 97 بود که برای حل مشکل افزایش نرخ ارز و طلا نوشت: «دوصد گفته چون نیم اعدام نیست» در نهایت هم تصور کردند، با اعدام جمشید بسم الله، همه مشکلات اقتصادی حل شده است. 
نظیر همین رویکرد در سیاست هم دیده میشود. روزنامه جوان امروز در یادداشتی «عملکرد اصلاح‌طلبان در اغتشاشات اخیر بدتر از منافقان صدر اسلام» ارزیابی کرد و ضمن تاکید بر اینکه «اصلاح‌طلبان درون کشور دنبال اغتشاش نبودند و از اغتشاش استقبال نکردند» نوشت: «اما همه آنچه انجام دادند بدتر از کار منافقان مدینه در صدر اسلام بود» 
از آن بدتر سایت رسا وابسته به جریان پایداری قم بود که در یادداشتی مدعی شده که اعتراضات اخیر با «همراهی جنبش فواحش، همجنس‌گرایان، بهایی‌ها، منافقین و تجزیه‌طلب‌ها» بوده که «مجموعه‌های بدنام فوق الذکر در حکم فشار از پایین» را داشتند تا به زعم نویسنده «در چانه‌زنی‌های سطوح عالی، خواسته‌های دشمنان نظام را فاکتور کرده و امتیازات لازم را که همان تسلیم‌پذیری در مقابل نظام سلطه است، به دست آورند!».
این سایت در ادامه بیانیه‌های محمد خاتمی، محقق داماد، حسن خمینی و «موضع‌گیری سایر افراد، رسانه ها و مجموعه های مرتبط با اصلاح طلبان» را نشان‌دهنده آنچه «اهداف شوم» آنها خوانده، دانسته و آورده که «تفاوت فشار از پایین این دوره با فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و آشوب‌های دهه ۹۰ در قساوت، تقابل صریح و روشن با هنجارهای دینی و انقلابی است.» از نگاه این جماعت تنها راه حل همان است که در تفکر کیهان نشینان است. راه حل آنها تبدیل هر معترضی به یک جنازه است و فکر می‌کنند به این ترتیب راحت می‌توان حکمرانی کرد.

۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۱:۰۲
سال ۸۸ هم از چهره های اصلاح طلب در تلویزیون دعوت شد و بعد از آن دیگر خبری نبود‌‌.
متاسفانه در این مورد هم برخی از اونها دعوت شد، که متاسفانه از اون سالها درس نگرفته بودند و به تلویزیون رفتند.
امیدوارم برای آینده حداقل از این کارهاشون دست بردارند و با این جریان همراهی نکنند. (413148)
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۱:۱۳
ملتی که سال ۵۷ انقلاب کرد، می خواست به آزادی و استقلال برسه. حالا فقط کافیه بیاد تو خیابون بگه فلان چیز چرا گرون شده سریع با برخورد امنیتی مواجه میشن. (413151)
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۱:۱۹
چند روز پیش در ایام فاطمیه که از تلویزیون پخش میشد، سخنرانی تعریف و تمجید را به حدی رسانده بود که دم از نائب بر حق امام زمان میزد. (413153)
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۸:۲۷
با همین حرفها و اراجیف بلایی سر اعتقادات مردم آوردن که مردم حتی اصول دین را هم قبول ندارن (413231)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۱:۴۸
بزا با همین فرمون برن بهتره (413183)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۱:۵۲
بزا با همین فرمون برن بهتره
اگه جای روحانی اون موقع رییسی
رییس جمهور میشد امروز شاید..... (413186)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۲:۲۹
ابومسلم خراسانی دیگری باید (413193)
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۶:۳۲
دیدید مردم حق داشتند به حرف های این جماعت در مورد «شنیدن حرف معترضان» اعتنایی نکنند؟ ماکیاولی پیش این جماعت طفل معصومی بیش نیست. (413217)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۷:۲۶
چه برگشتی به تنظیمات کارخانه از اول هم گفته بودن با بی حجابی برخورد میکنن،البته به نظر من کم کم به صورت عادی داشت و داره حجاب از بین میره ،تفاوت زیاد پوشش هر چند سال یک بار اینو نشون میده ،پوشش الان با چند سال پیش خیلی آزاد تره،چند سال دیگه همینم نیست (413225)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۱۷:۳۲
کاری به حجاب اجباری ندارم ولی الان اکثر خانوما تو این سرما حاضر هستن سر و صورتشون یخ بزنه ولی شال و کلاه یا روسری سرشون نکنن،یکیو دیدم گوشاشو گرفته بود از سرما ولی مثلا داشت از غربی ها تقلید میکرد،عقل و شعورم خوب چیزیه ،بابا اونا هم تو سرما خودشونو میپوشونن آخه غرب زدگی تا این حد که فهم خودتم زیر سوال ببری،مریض میشی همین. (413226)
رییسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۰:۲۱
اصلاح طلبان ابزاری شدند در دست اصولگرایان...هر وقت کم اوردند و یا لازم بود آنها را از جعبه بیرون می آورند و وقتی لازم نبودند آنها را به همیان بر می گرداندند...سعدی چه زیبا فرمود؛
نادان اگر می دانست نادان است که نادان نبود...
بالاخره ی روزی حقیقت هویدا خواهد شد آن روز خیلی ها هم دور دور نیست برادر (413266)
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۶:۴۵
اینها هیچ اعتقادی به جمهوریت ندارند ، اینها فقط و فقط به دنبال استقرار یک نظام استبدادی از نوع دینی هستند ، اگر اول انقلاب هم بودند جلوی امام می ایستادند و واژه جمهوری را هم حذف می کردند . (413337)
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۹:۱۲
اعدام باید گردن (413351)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها