به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۳۹۲۱۷۹

استقبال از نوروز با جیب خالی!

استقبال از نوروز با جیب خالی!
گروه اقتصادی: سایت امتداد در گزارشی نوشت: سبزی پلو با ماهی معمولا یک غذای محبوب و مرسوم شب عید برای ایرانیان است اما برای این غذای محبوب دقیقا چقدر باید هزینه کرد؟
به نظر می رسد حالا با هزینه های جاری زندگی و نرخ تورم حتی رسیدن به سبزی پلو و تن ماهی نیز برای شهروندان ایرانی از همیشه سخت تر باشد. کما این که قیمت ماهی قزل الا در میادین شهر به ببیش از 120 هزار تومان رسیده و ماهی سفید از 185 تا 200 هزار تومان قیمت کذاری می شود. حال اما نوروز در حالی می رسد که دولت در ماه‌های گذشته بارها وعده داده که تورم را کاهش خواهد داد و برای آن برنامه‌های ویژه‌ای دارد. در اخرین گمانه زنی، وزیر اقتصاد اعتراف کرده که تورم تا پایان سال حدودا 45 درصد خواهد بود اما باز هم وعده داده که در سال آینده قیمت‌ها نزولی خواهند شد.
این در حالی است که در بهمن سال جاری مسعود نیلی ، اقتصاددان، خبر از رسیدن تورم ایران به قله 80 درصد داده بود، سخنی که با واکنش از سوی بانک مرکزی و خبرگزاری دولت نیز مواجه شد اما به نظر می رسد حالا اگر حتی سری کوتاه به بازارهای مختلف شب عید بزنیم ، قله تورم را به خوبی پیش چشم خواهیم دید. ️ این در حالی است که  رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی نیز اخیرا گفته است که شیرینی کالای سوپرلوکس شده و مردم دانه ای می خرند و حتی مهمانی و عروسی ها در ماه شعبان 90 درصد کاهش یافته است . همین سخنان به خوبی نشان می دهد که وضعیت نوروز 1402 را برای شهروندان ایرانی باید موردی استثنایی دانست. استثنایی که در آن تورم به شدت گریبان گیر مواد غذایی شده است و شاید امسال یک پای سنت های ایرانی نوروز بیش از همیشه لنگ خواهد زد.
برچسب ها: عید نوروز گرانی

رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۰۷:۴۸
اگر دولت دستش را از جیب ما برداشته بود ما زدگی خوبی می کردیم (423394)
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۰۸:۱۴
یادش بخیر.
قدیمیترها یادشونه، وقتی گوشت قیمتش از کیلو 100 تومن ( 1000 ریال ) بالاتر رفته بود، آقای منوچهر آذری عزیز که خدا حفظشون کنه تو برنامه صبح جمعه با شما رادیو، هوار میکشیدن: (گوشتهای 120 تومانی ! ) (423398)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها