به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ساعت ۰۲:۵۳
کد مطلب : ۳۹۶۰۲۶

حمله رسانه حامی قالیباف به پایداری‌چی‌ها

حمله رسانه حامی قالیباف به پایداری‌چی‌ها
گروه سیاسی: سابت امتداد در گزارشی نوشت: روزنامه صبح نو وابسته به تیم رسانه ای محمدباقر قالیباف به بهانه سخنان رهبری در ابتدای سال جاری در حرم رضوی طی مصاحبه ای یکی از موانع اصلی خصوصی سازی را صداوسیما معرفی کرده و معتقد است که با روحیه ای که وحید جلیلی دارد امکان خصوصی سازی وجود ندارد. 
با راه یافتن ابراهیم رئیسی به پاستور دو تن از نزدیکان محمدباقر قالیباف و شورای ائتلاف اصولگرایان در مناصب اقتصادی قرار گرفتند. احسان خاندوزی به وزارت اقتصاد رفت و هم او بود که قربانزاده از اعضای تیم مشهدی قالیباف را به ریاست سازمان خصوصی سازی منصوب کرد. 
قالیباف که در انتخابات سال 96 براساس مشاوره های همین تیم از «4 درصدی ها» حرف زده بود حالا و بعد  از سخنرانی رهبری انقلاب مدافع بخش خصوصی شده‌است. از همین رو روزنامه صبح نو به سراغ محمدحسین روشنک رفته که گفته شده رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و فرانسه است. او در تشریح موانع واگذاری های اقتصادی تغییر فرهنگ نگاه به «سرمایه و سرمایه داری» را مدنظر قرار داده و می گوید: برای واگذاری اقتصاد به مردم قبل از هرچیزی نظام باید دارا بودن، ثروتمند بودن، ثروت داشتن و سرمایه داشتن در تمام موارد را به رسمیت بشناسد. اگر نظام، داشتن را به رسمیت بشناسد و برای دارا بودن و سرمایه‌دار بودن احترام قائل باشد، خصوصی‌سازی ممکن می‌شود، یعنی پیش مقدمه هر اقدامی برای واگذاری اقتصاد به مردم این است که بپذیریم مردم می‌توانند صاحب سرمایه و دارایی باشند.» 
البته تکلیف تیم قالیباف البته با خودشان کاملا روشن نیست. درحالی که رهبری در همان سخنرانی از «تجمل گرایی» انتقاد کرده بودند در روزنامه قالیباف می خوانیم: «نمی‌شود به یک سرمایه‌دار گفت سرمایه‌ات را مخفی کن و به کارآفرین نمی‌شود گفت زحمت بکش و تلاش کن اما حق نداری ماشین مدل بالا سوار شوی....مشکل اول ما در کشور، فضای دلواپسی است»  به اعتقاد آنها «مادامی که روش سوسیالیستی در فرهنگ دلواپسی ما وجود داشته باشد یقینا خصوصی‌سازی امکان‌پذیر نیست.» 
اما نکته اینجاست که آنها مخاطب خود را در این روش هایی که نامش را دلواپسی فرهنگی می گذارند در صداوسیما جستجو می کنند. مصاحبه کننده به سراغ برنامه ثریا رفته و آن را مصداق این امر دانسته می گوید: «نباید در صداوسیما ضدکارآفرینی و سرمایه‌گذاری برنامه‌سازی کنند که در این زمینه می‌توان از برنامه «ثریا» نام برد. باید بپذیرند خصوصی‌سازی اجبار است و آن‌موقع حمایت‌ها صورت می‌گیرد و صداوسیما از ساخت برنامه‌های ضد خصوصی‌سازی دست بردارد.»
شاه بیت این مصاحبه هم جایی است که مشخصا وحید جلیلی مخاطب قرار گرفته و گفته میشود: «آقای جلیلی با روحیه‌ای که دارد مگر می‌شود اقتصاد خصوصی را تشویق کند؟» 
گفتنی است وحید جلیلی بعد از انتقادات تندی که سال 98 به اداره کنندگان و تصمیم گیران اصلی  تعیین کننده سیاست های صداوسیما داشت، با تغییر علی عسگری به عنوان قائم مقام صداوسیما و در واقع تعیین کننده سیاست های فرهنگی آن انتخاب شد. انتقاد روزنامه صبح نو از این جهت اهمیت دارد که بدانیم کسانی چون مهدی فضائلی به صورت اختصاصی در همین رسانه یادداشت های خودش را منتشر می کند. آیا مصاحبه اخیر را می توان نوعی تقابل میان دو تفکر در انتخاب وحید جلیلی برای قرار گرفتن در آن پست ارزیابی کرد؟ 
پاسخ پایداری و هوادارانی که ادعای عدالتخواهی داشتند چه خواهد بود؟ و البته نباید فراموش کرد که چگونه به یکباره تیم قالیباف به سمت 4درصدی‌ها چرخش کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها