به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : ۴۰۰۹۷۰

گزارشی از پشت‌پرده‌های خودروهای شاسی‌بلند

گزارشی از پشت‌پرده‌های خودروهای شاسی‌بلند
گروه اقتصادی: سایت امتداد در گزارشی نوشت: درحالی که مردم ایران در دولت جدید حسرت پراید می کشند، یکی از نمایندگان مجلس انقلابی که به مجلس قوی خودش را شهرت می داد، فاش کرده است که در جریان استیضاح گذشته وزیر صمت 70 تا 75 خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس داده شده است. صحت این ادعا هنوز از سوی مراجع قضایی تایید نشده است. اما هیات نظارت بر نمایندگان گفته هیچ ارتباطی میان این خودروها و استیضاح وجود ندارد. مجلس و دولت هم آن را تکذیب می کنند. اما علیرضا بیگی نماینده تبریز که این موضوع را فاش کرده نه تنها بر حرف خود پابرجا ایستاده است، بلکه خبر می دهد که رئیس دو قوه (قالیباف و رئیسی) نیز از ماجرا مطلع هستند. علیرضا بیگی همچنین لیستی از اسامی افرادی که خودروها را دریافت کردند را منتشر کرد که البته نامهای آنها مخدوش شده بود. 
علیرضا بیگی همچنین بیان کرده است که رئیسی کاملا از موضوع مطلع شده و حتی دستور پیگیری داده بود. پیش از آن نیز رئیسی خود شخصا از واگذاری خودروها و نظارت بر آنها گلایه کرده و در جلسه 25 دی ماه 1401 خود با اشاره به گزارش‌هایی درباره فروش خودرو به برخی دستگاه‌ها، خارج از ضوابط تعیین شده، بر ضرورت فروش خودرو در چارچوب دستورالعمل هشت بندی که سال گذشته در جریان بازدید از پارکینگ ایران خودرو اعلام شد، تاکید و وزارت صمت و بازرسی ویژه ریاست جمهوری را مامور بررسی واگذاری خودرو به دستگاه‌ها و برخورد با متخلفان در این زمینه کرده بود. امتداد نیز به این موضوع پرداخته بود اما تاکنون نتیجه ای از این گزارش ها تهیه و ارائه نشده است.
ابراهیم رییسی در جریان استیضاح فاطمی امین هم تلویحا وجود تخلف را پذی فت و گفت: در مسئله واگذاری خودرو گفتم هرکس در این رابطه مسئولیت دارد باید اول برکنار شود و بعد برخورد قانونی بشود.
اما نکته مهمتر این است که علیرضا بیگی خبر می دهد که در جریان این اتفاق «علی محمد قلی ها» که از دوران شهرداری قالیباف با او همراه بود و از شهریور 1400 به عنوان معاون اجرایی قالیباف در مجلس خدمت می کرد، به همین دلیل کنار گذاشته شده است. 
جستجو در اخبار نشان می دهد که قلی ها در 11 فروردین و در دوران تعطیلات عید امسال تغیر کرده و به جای او علیرضا شریفی برزگر را به سمت معاونت اجرایی مجلس منصوب شده است.
گفتنی است تغییر «قلی ها» از آنجا که در ایام تعطیلات عید صورت گرفته، چندان مورد توجه رسانه ها قرار نگرفته است. خصوصا آنکه «علی محمد قلی ها» از دوران قالیباف با او در شهرداری همراه بود و از سوی دیگر به واسطه اینکه داماد برادر حاج منصور ارضی (مداح مشهور تهرانی است) برای قالیباف اهمیت زیادی داشت. به اعتقاد برخی او حلقه واسطی بود که قالیباف را به بدنه حزب اللهی ها متصل می کرد. قلی ها همچنین در دوران احمدی نژاد و در دوره ریاست مهرداد بذرپاش در سایپا اول مدیرعامل یکی از شرکت های سایپا با عنوان سایپا پرس شد و بعد ها مدیرعامل سایپا در سوریه. 
با این حال او در یک سکوت خبری در تعطیلات نوروز 1401 از سوی قالیباف کنار گذاشته شد. حالا علیرضا بیگی مدعی است در جریان خودروهای شاسی بلند قالیباف او را برکنار کرده است. خود قلی ها تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است.
برچسب ها: وزیر صمت استیضاح

۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۲۳:۴۵
هر روز بوی تعفن این جماعت بیشتر عالم گیر می شود. (428781)
آلیس در سرزمین عجایب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۰۸:۲۹
وقتی خبرهای مربوط به مسئولین کشورمون رو می خونی، حس میکنی توی کشوری مانند سومالی یا سودان زندگی میکنی.
کاری هم از ما بر نمیاد، حق اعتراض هم نداری
گاهی وقت ها آرزو می کنم، کاشکی اینها همه یک خواب باشه. نا امیدی و افسردگی نابودمان کرده.
آخه مگه می شه، ایران با این همه منابع عظیم و پتانسیل و همچنین نخبه پرور به چنین روزی دچار بشه؟؟؟!!!! (428792)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها