گروه اقتصادی:بررسی آمارهای منتشر شده در سامانه کُدال حاکی از تولید ۴۵ هزار و ۳۹۶ دستگاه خودرو توسط سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایرانخودرو، سایپا و پارسخودرو از ابتدای امسال تا پایان فروردینماه است. این میزان تولید در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل (تولید ۶۴ هزار و ۲۷۹دستگاه خودرو) ...
گروه اقتصادی: کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: وقتی ما این قرعهکشی را برای خودرو میگذاریم، سیگنالی به بازار میدهیم که تقاضا برای خودرو زیاد است و من نمیتوانم پاسخگوی این تقاضا باشم، بنابراین قرعهکشی میگذارم و این موضوع قدرت بازار سیاه یا بازار آزاد و فرصت دلال...
گروه اقتصادی: بررسی آمار تولید و فروش خودروسازان اصلی در اسفند ماه ۱۴۰۰ نشان میدهد که مجموع تولید ایرانخودرو و سایپا (و پارسخودرو به عنوان زیر مجموعه سایپا) به ۴۰ هزار دستگاه هم نرسیده است؛ این موضوع نشان میدهد که خودروسازان در بحث تولید عملکرد مناسبی نداشتهاند اما فروش ...
گروه اقتصادی: نماینده مردم اهواز با اشاره به تصویب مجوز واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده گفت: متاسفانه آنچه که از شرکتهای خودروساز داخلی انتظار میرفت، محقق نشده است.به گزارش ایسنا، سید کریم حسینی در خصوص تصویب مجوز واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو اظهار کرد: پیرو صحبتها و ...
گروه اقتصادی: اخیرا بعضی از رسانهها خبری را منتشر کردهاند مبنی بر اینکه یکی از شرکتهای خودروسازی کشور، ۱۰ هزار خودروی کارکرده را به فروش گذاشته است. بر اساس این خبر، شرکت مورد اشاره این تعداد خودروی دست دوم را به قیمت بازار به فروش میرساند. ماجرای فروش خودروهای دست دوم ...
رضا صادقیان
تاریخچه شکلگیری شرکتهای خودرو سازی در داخل کشورمان بیش از آنکه براساس تولید و تکیه به دانش صنعت خودروسازی و برنامهریزی برای تولید بخشی از قطعات اصلی آن در داخل کشور و با تکیه به دانش مهندسی رقم خورده باشد، براساس سیاستگذاریهای نخستین در دهه 40 و عجله برخی ...
گروه اقتصادی: انجمن قطعهسازان استان تهران به تازگی طی نامهای به مدیران عامل ایران خودرو و سایپا به عنوان ۲ خودروساز برتر این صنعت در کشور اعلام کرد: مطالبات سررسید شده از ۲ شرکت، از ۱۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است. ضمن اینکه در تسهیلات خرید دین با زنجیره تامین نیز همکاریهای لازم ...
گروه اقتصادی: یک کارشناس حوزه خودرو اظهار داشت: قرارداد ۲۵ ساله بین ایران و چین این ظرفیت را دارد که اگر تحریمها هم برداشته شده و مذاکرات به نتیجه برسد، در تنفسی که برای اقتصاد ایران در قالب هر یک از این دو مورد ایجاد میشود دیگر به سمت مونتاژکاری نرویم بلکه تکنولوژی انتقال دهیم. برای مثال ...
گروه اقتصادی: دولت دریافت مالیات سبز از خودروهای تولید شده را در برنامه خود گنجانده است. بر این اساس، خودروها با توجه به رده انرژی که دارند مشمول مالیات میشوند که این رقم از صفر تا پنج درصد تعیین شده است یعنی هرچقدر خودرو بیشتر سوخت مصرف کند مالیات بیشتری هم شامل آن میشود.
مبلغ ...
رویا خسروی
صنعت خودروسازی كشور در سالهای اخیر، علیرغم افزایش بی رویه قیمت محصولات و انحصار در فروش، بدترین سالهایش را سپری میكند. بازاری كه به صورت انحصاری در اختیار خودروسازان داخلی قرار دارد و هر سه ماه یك بار افزایش قیمت قانونی خودرو را هم برایشان به همراه دارد، باز هم آنقدر ...
گروه اقتصادی: روزنامه جهان صنعت نوشت: به طور کلی ۷۰ درصد کیفیت خودرو به قطعه و ۳۰ درصد به مونتاژ و تولید نهایی بستگی دارد، اما اگر روابط خودروساز و قطعهساز درست نباشد و خودروساز به موقع پول قطعهساز را ندهد، قطعهساز نیز به دلیل زیان، کیفیت قطعات را کاهش میدهد و خودروساز نیز، چون ...
گروه اقتصادی: نماینده مجلس گفت: خودروسازان در کاهش کیفیت خودرو مقصر هستند، چرا که بدهی قطعه سازان را پرداخت نکرده و نمیتوانند توقع و اعتراضی به کیفیت قطعات داشته باشند.
رحیمی می گوید: قطعه سازان اکنون در حالت انحصاری فعالیت میکنند و باید در فعالیت هایشان بازنگری کنند چرا که با وجود ...
گروه جامعه: فقط یک تصادف زنجیرهای لازم بود تا بار دیگر موضوع ایمنی خودروهای داخلی داغ شود و مردم بار دیگر متوجه شوند که خودرو بی کیفیت را سوار هستند. موضوع باز نشدن ایربگ خودروها همچنان داغ است و پلیس فقط در دو مصاحبه برای خودروسازان خط و نشان کشید و در جواب مسئولان خودروساز به راحتی ...
گروه اقتصادی: یک کارشناس حوزه خودرو اظهار داشت: ساختار فاسد، رانتی و سیاسی در صنعت خودرو باعث میشود خودروساز و قطعهساز رفاقتی کار کنند و سختگیریهای لازم اتفاق نیافتند و قطعهسازی هم به صورت انحصاری در اختیار یک عده خاص باشد.
به گزارش ایلنا، مرتضی مصطفوی در مورد وضعیت ...
گروه اقتصادی: نایب رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: سازمانهای ما اسامی خوبی دارند اما برعکس عمل میکنند. مثلا سازمان حمایت، سازمان علیه مصرفکننده بوده و استاندارد به معنای غیر استاندارد است.
سید اسماعیل یزدانپناه، در مورد نقش سازمان حمایت و سازمان ...
گروه اقتصادی: طبق محاسبات روزنامه همشهری در هشت ماهه امسال میانگین قیمت خودرو در کارخانه ۶۴ درصد رشد داشته و محاسبات تجارتنیوز از آمارهای مرکز آمار گویای این است که در این مدت شاخص تورم از ۲۹۸/۱ به ۳۷۳ واحد رسیده است. یعنی رشد ۲۵ درصدی تورم این بخش.
همشهری نوشت: آمارها نشان میدهد ...
گروه اقتصادی: مسأله خصوصیسازی به ویژه در صنعت خودرو از دههها قبل همواره جنجالی و پرافتوخیز بوده است. فارغ از ایراد و اشکالاتی که به واگذاریهای سابق و تأسیس شرکتهای متعدد و اقماری ذیل دو غول خودروسازی گرفته میشود، واگذاری باقیمانده سهام دولت از جاده مخصوصی...
گروه اقتصادی: تولید خودرو در انگلیس به پایینترین سطح خود در ۶۵ سال اخیر رسید.به گزارش ایسنا، در ماه اکتبر میزان تولید خودرو در انگلیس با کاهش عجیب ۴۱.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۴ هزار و ۷۲۹ دستگاه خودرو رسید که این رقم کمترین میزان تولید خودرو در این کشور از سال ۱۹۵۶ تاکنون بوده است....
گروه اقتصادی: دولت برای کنترل تورم و مهار قیمتهای نجومی خودرو در بازار، خودرو سازان را ملزم به فروش دستوری کرد، یعنی دخیل نکردن افزایش بهای ارز و مواد اولیه در قیمت تمام شده محصول. نتیجه مشخص است: تحمیل زیان به شرکتهای خودر سازی و آسیب به زنجیره تولید که از قضا در میان مدت دود آن بیش ...
گروه اقتصادی: یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: راههایی مانند تامین مالی از بورس، مسکنهایی هستند که میخواهند درد را در مدت زمانی تسکین دهند. در صورتی که درد خودروسازی عمیقتر از اینها است. باید مسائلی مانند ارتباط آزاد با دنیا، مشکلات بینالمللی و ...حل شود تا خودروسازان ...