به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۹:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۴۴۷۰۰۴

اسرائیل مشاورنصرالله را بجای موسوی ترور کرده بود

مصطفی بدرالدین
مصطفی بدرالدین
گروه سیاسی: پس از شهادت رضی موسوی، یکی از رهبران برجسته سپاه قدس در حمله اسرائیل در سوریه، یکی از همکاران وی فاش کرد که اسرائیل در یکی از حملات قبلی، اشتباها مصطفی بدرالدین یکی از اعضای برجسته حزب‌الله لبنان را به شهادت رسانده بود.
علی صالحی ملقب به ابوتراب در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، گفت که اسرائیل چندین بار اقدام به ترور شهید رضی موسوی کرد و چندین بار محل کار وی را هدف قرار داد اما موفق به ترور وی نشد. صالحی با بیان اینکه شهید موسوی از مشاوران ارشد سپاه پاسداران در سوریه بود و حدود 25 سال در منطقه نقش‌آفرینی کرد، گفت: تنها شهید موسوی بود که از سفرهای شهید سلیمانی اطلاع داشت. صالحی گفت: در یکی از عملیات‌ اسرائیل، دفتر کار رضی موسوی هدف قرار گرفت که در جریان آن، مصطفی بدرالدین ملقب به ذوالفقار فرمانده شاخه نظامی و اطلاعاتی حزب الله لبنان و مشاور حسن نصرالله، به شهادت رسید.
به گزارش رسانه‌های عربی، این عملیات توسط اسرائیل در 13 می 2016 در سوریه انجام شد اما سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان یک هفته بعد از ترور بدرالدین، خبر شهادت او را تایید کرد اما اسرائیل را متهم نکرد و انگشت اتهام را به سوی «تکفیری‌ها» نشانه رفت.
مصطفی بدرالدین امین، معروف به الیاس فواد صعب و سامی عیسی، به عنوان مرد دوم حزب الله و جانشین رهبر نظامی حزب، عماد مغنیه، و داماد او که در سال 2008 در دمشق ترور شد. مصطفی بدرالدین، که در لیست متهمان به قتل رفیق حریری (نخست‌وزیر سابق لبنان) قرار داشت، از اعضای برجسته حزب الله بود که در سال 1983 در کویت به اتهام بمب‌گذاری در سفارت آمریکا در آن کشور دستگیر شده بود اما بعدا آزاد شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها