به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۴:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۴۶۸۷۴۱

بایدن:در آمریکا حق آزادی بیان و اعتراض وجود دارد

بایدن:در آمریکا حق آزادی بیان و اعتراض وجود دارد
گروه بین الملل:  رئیس جمهور آمریکا به موج اعتراضات به جنگ غزه در دانشگاه‌های آمریکا واکنش نشان داد و بر «حق آزادی بیان» و پرهیز از «خشونت ونفرت‌پراکنی» تاکید کرد.
جو بایدن گفت: «همه ما تصاویری را دیده‌ایم که آزمونی برای دو اصل اساسی آمریکا هستند . اولی حق آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز مردم برای به گوش همه رساندن صدایشان است و دومی حاکمیت قانون است که هر دو باید رعایت شوند.ما کشوری استبدادی نیستیم که مردم را ساکت کنیم یا مخالفان را سرکوب کنیم.»
جو بایدن تاکید کرد: «در واقع اعتراضات مسالمت‌آمیز بهترین سنت ما است، مردم به مسائل سرنوشت‌ساز واکنش نشان می‌دهند.»او تاکید کرد که آمریکا کشوری «بی‌قانون» نیست و «نظم» باید حاکم باشد.اعتراضات دانشجویی که هم‌اکنون در سراسر ایالات متحده علیه جنگ غزه جریان دارد، از ۱۱ روز پیش در دانشگاه کلمبیا آغاز شد و به دانشگاه‌هایی چون هاروارد، دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه تگزاس، میشیگان و بسیاری از دانشگاه‌های سراسر آمریکا گسترش یافت. گزارش‌ها حاکی است که در این اعتراضات تاکنون بیش از دو هزار نفر بازداشت شده‌اند.
رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: «ما اغلب چنین رویدادهایی را داشته‌ایم، زیرا ما ملتی بزرگ، متنوع، آزاد اندیش و آزادی‌خواه هستیم.»
او اضافه کرد: «در چنین وقایعی، همیشه کسانی وجود دارند که با تعجیل به دنبال کسب امتیاز سیاسی هستند. اما این لحظه‌ای برای سیاست نیست. این وضعیتی برای شفافیت است.»
جو بایدن در ادامه تصریح کرد که بروز خشونت در اعتراضات خلاف قانون است. او تاکید کرد که در آمریکا تظاهرات مسالمت آمیز جایز است، اما «اعتراضات خشونت آمیز جایز نیست.»
رئیس جمهور آمریکا گفت، «تخریب اموال، اعتراض مسالمت آمیز نیست. خلاف قانون است. خرابکاری، تعدی، شکستن شیشه‌ها، تعطیلی دانشگاه‌ها، اجبار به لغو کلاس‌ها و مراسم فارغ التحصیلی؛ هیچ یک از این‌ها مصداق اعتراض مسالمت آمیز نیست.»
 بایدن تاکید کرد که در آمریکا «سخنان نفرت انگیز یا خشونت از هر نوع، چه یهودی ستیزی، چه اسلام هراسی، یا تبعیض علیه آمریکایی‌های عرب تبار و یا آمریکایی‌های فلسطینی» جایی ندارد.
رئیس جمهور ایالات متحده گفت: «می دانم که مردم (کشور) احساسات قوی و اعتقادات عمیقی دارند و در آمریکا به حق بیان آنان احترام می گذاریم و از این حقوق محافظت می‌کنیم، اما چنین (حقی) بدون خشونت، بدون تخریب، بدون نفرت و در چارچوب قانون انجام شود.»

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها