به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۶۸۷۸۱

 روسیه مسئول حملات سایبری به کشورهای اروپا

 روسیه مسئول حملات سایبری به کشورهای اروپا
گروه بین الملل: وزارت خارجه آمریکا، روسیه را مسئول حملات سایبری «مخرب» علیه کشورهای اروپایی، از جمله آلمان و جمهوری چک دانست و این حملات را به شدت محکوم کرد.
 ابتدا آلمان اعلام کرد که بخش‌های دفاعی و هوافضای این کشور هدف حملات سایبری روسیه قرار گرفته است و همزمان از احضار کاردار مسکو در برلین خبر داد.
وزارت خارجه جمهوری چک نیز خبر داد که مؤسسات این کشور مورد حمله سایبری روسیه قرار گرفته‌اند.
متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده فعالیت سایبری مخربِ اداره کل اطلاعات ستاد نیروهای مسلح روسیه (GRU) که همچنین با نام «ای‌پی‌تی۲۸» شناخته می‌شود، علیه کشورهای آلمان، جمهوری چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد را به شدت محکوم می‌کند».میلر همچنین تاکید کرد که «ای‌پی‌تی۲۸»، که با نام‌های «فَنسی بِرز»، «استرانسیوم» و «فارست بلیزارد» نیز شناخته می‌شود، «یک عامل تهدید است که در رفتارهای مخرب، بی‌ثبات‌کننده و مختل‌کننده سابقه طولانی دارد».گروه «ای‌پی‌تی۲۸» دست‌کم از سال ۲۰۰۴ در سراسر جهان، عمدتاً در زمینه جاسوسی سایبری، فعال بوده و سال‌هاست خبرنگاران را هدف حملات سایبری قرار می‌دهد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه، این گروه هکری را به عملیات علیه سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) مرتبط دانست و به دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا که منجر به روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا شد نیز متهم کرد.به گفته میلر، آمریکا برای «رفع ایرادات شبکه‌ای متشکل از صدها روتر کوچک اداری-خانگی که «ای‌پی‌تی۲۸»از آنها برای انجام فعالیت‌های هکری استفاده می‌کرده» با آلمان همکاری کرده است.
پس از آنکه آلمان و جمهوری چک، روسیه را مسئول سلسله حملات هکری اخیر خود دانستند، اتحادیه اروپا نیز حمله سایبری روسیه به زیرساخت‌های این دو کشور را محکوم کرد.
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها