به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۵:۵۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۴۶۸۸۵۰

كشته شدن ۱۵۰ هزار سرباز روس در اوکراین

كشته شدن ۱۵۰ هزار سرباز روس در اوکراین
گروه بین الملل: مقام‌های دفاعی فرانسه تلفات ارتش روسیه در طول بیش از دو سال جنگ جاری علیه اوکراین را تاکنون ۱۵۰ هزار کشته اعلام کرده‌اند.
 وزیر خارجه فرانسه ، اعلام کرد که بنا به تخمین‌های کشورش ۱۵۰ هزار سرباز روس تاکنون در جریان تهاجم نظامی به اوکراین کشته شده‌اند.
استفان سژورنه در گفتگو با نسخه اروپایی روزنامه مستقل روسی زبان «نوایا گازتا» که توسط شماری از روزنامه‌نگاران تبعیدی این نشریه راه‌اندازی شده، تصریح کرد که بر اساس ارزیابی‌های پاریس، کل تلفات روسیه، از جمله مجروحان در این جنگ که وارد سومین سال خود شده، ۵۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.
این دیپلمات ارشد فرانسوی افزود: «اروپا و شرکا تا زمانی که لازم باشد، متحد و مصمم (درکنار اوکراین) باقی خواهند ماند. شکست نظامی روسیه از هم اکنون آشکار است. ما تلفات نظامی روسیه را ۵۰۰ هزار نفر از جمله ۱۵۰ هزار کشته تخمین می زنیم.»وزیر خارجه فرانسه در ادامه پس از طرح این پرسش که «این همه تلفات برای چیست؟» گفت: پاسخ آن در دو کلمه است: «برای هیچ». روسیه تاکنون اطلاعاتی در مورد میزان تلفاتی که در طول تهاجم نظامی به خاک اوکراین متحمل شده، منتشر نکرده است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ماه فوریه گذشته مدعی شده بود که دست کم ۱۸۰ هزار نیروی روس در جریان درگیری‌ها در کشورش کشته شده‌اند.این در حالیست که بریتانیا در برآورد خود از میزان تلفات روسیه در جنگ اوکراین، رقم ۴۵۰ هزار را مقابل ستون کشته‌شدگان و مجروحان ارتش روسیه قرار داده است.ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در سحرگاه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، رسما از آغاز یک «عملیات نظامی ویژه» علیه همسایه غربی کشورش خبر داد.این عملیات سپس با مرور زمان به یک جنگ فرسایشی خونین تبدیل شد و مسکو را در برابر غرب به کلی منزوی کرد.برخی از تحلیلگران نظامی بر این باورند که روسیه ممکن است به زودی یک حمله بزرگ جدید را در اوکراین برای تصرف اراضی بیشتری از این کشور آغاز کند.
وزیر خارجه فرانسه در ادامه با اشاره به دارایی‌های مسدودشده روسیه در اتحادیه اروپا، بدون ارائه جزئیات بیشتر بار دیگر تأیید کرد که این وجوه می‌تواند برای تأمین مالی دفاع اوکراین در برابر تهاجم جاری علیه این کشور مورد استفاده قرار گیرد.
وی تصریح کرد: «این دارایی‌ها در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۴ میلیارد یورو درآمدزایی داشته است. ما می‌خواهیم از آنها برای تأمین مالی تلاش‌های دفاعی و بازسازی در اوکراین استفاده شود.»

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها