کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باغی که آخرت بعضی را ویران مي‌کند!

25 مرداد 1392 ساعت 9:21


سید غلامرضا بنی احمد


گروه مقالات: در آخرين جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت، احمد توکلی اظهارات عجیبی مطرح نمود که هر شنونده‌ای را مبهوت مي‌نماید. آقای توکلی که تا چند روز گذشته از حامیان وزارت آقای زنگنه در وزارت نفت بود اظهار داشت: "من از هفته گذشته تا پریشب ، تلاش مي‌کردم که آقای زنگنه ، وزارت نفت را به عهده بگیرد " و در ادمه مي‌افزاید: "مطلبی را به آقای زنگنه نسبت دادند و او قسم جلاله خورد که این درست نیست...غروب سه شنبه ؛ یک سندی دست ما رسید که نشان مي‌داد قسم او کاملا غلط است ... اگر کتمان حقیقت شود یا حقیقت وارونه جلوه داده شود ، کار بیخ پیدا مي‌کند."

اما واقعیت ماجرا چیست؟ ظاهرا سندی به آقای توکلی ارایه مي‌گردد که پس از انتخابات 22 خرداد 88 در باغی جناب آقای زنگنه با میرحسین موسوی دیدار داشته و ممکن است در یک جلسه خصوصی نیز صحبتهایی بین آنها رد و بدل شده باشد. جناب آقای زنگنه نیز در جلسه امروز مجلس با قسم جلاله اظهارات مورد نظر را تکذیب نمود." گفتند در باغی بودی که مهندس موسوی هم آنجا بودند. من گفتم والله من نبودم". حال باید از آقای توکلی پرسید با کدام یک از معیارهای اسلامی یا حقوقی؛ دیدار با یک کاندید ریاست جمهوری قبل و بعد از انتخابات مي‌تواند دارای ایراد باشد؟

در کجای قانون اساسی و دین مبینمان به من یا شما اجازه داده اند که وارد حریم خصوصی دیگران بشویم و شخص محترمی که سالها سابقه خدمت به نظام جمهوری اسلامی داشته و هم اکنون نیز منصوب مقام رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام است را وادار به خوردن قسم جلاله نماییم؟ مگر مي‌توان شخصی را از دیدار با کسی و یا گفت و گو با کسی که در هر صورت در آن زمان کاندید رسمی انتخابات ریاست جمهوری بوده منع نمود؟ چرا باید به روش پلیس‌های اشتاسی در آلمان شرقی کمونیستی؛ برای نابود کردن مخالفان تفکر سیاسی خود به روشهای غیر اخلاقی متوسل شویم؟

آیا برای یک نیروی با سابقه سیاسی همچون ایشان پذیرفتنی است که تا دو روز قبل موافق عملکرد، توانایی ، برنامه و رزومه یک وزیر پیشنهادی باشد و با صرف حضور وزیر در باغی؛ تغییر جهت سیاسی داده وضمن پشت پا زدن به تمامی خصلتهای مثبت آن فرد، به مخالف درجه یک وی تبدیل گردد؟ جناب آقای توکلی کنکاش های نامناسب در گذشته یک فرد مي‌تواند فردا برای شما نیز اتفاق بیافتد. در گذشته سیاسی یک فرد ممکن است اقدامات یا موضع گیریهای نیز وجود داشته باشد که امروز با گذشت زمانم با شرایط امروزی جامعه سازگاری نداشته یا جالب نباشد.

در محافل سیاسی ايران نقل است که در زمان وزارت کار جنابعالی، روزی حضرتعالی در مخالفت با بازنشستگی افراد در جامعه اظهار داشتید: "من در هر کجای احکام اسلام جستجو کردم؛ چیزی به نام بازنشستگی برای افراد ندیدم!" فردای آن روز یکی از علمای بنام ایران که امروز نیز الحمدا.. سلامت مي‌باشند فرمایش کردند که من نیز هر کجای احکام اسلام را گشتم وزیر کاری به نام توکلی ندیدم! دوران وزارت کار شما گذشت. دوران مجلس نیز به قول بزرگان همی بگذرد. نگذارید داستان این باغ نیز به طنز تلخ دیگری تبدیل شود. باغ آخرتتان آباد.


کد مطلب: 14658

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/14658/باغی-آخرت-بعضی-ویران-مي-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir