به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۴۶۵۸

باغی که آخرت بعضی را ویران مي‌کند!

باغی که آخرت بعضی را ویران مي‌کند!
سید غلامرضا بنی احمد

گروه مقالات: در آخرين جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت، احمد توکلی اظهارات عجیبی مطرح نمود که هر شنونده‌ای را مبهوت مي‌نماید. آقای توکلی که تا چند روز گذشته از حامیان وزارت آقای زنگنه در وزارت نفت بود اظهار داشت: "من از هفته گذشته تا پریشب ، تلاش مي‌کردم که آقای زنگنه ، وزارت نفت را به عهده بگیرد " و در ادمه مي‌افزاید: "مطلبی را به آقای زنگنه نسبت دادند و او قسم جلاله خورد که این درست نیست...غروب سه شنبه ؛ یک سندی دست ما رسید که نشان مي‌داد قسم او کاملا غلط است ... اگر کتمان حقیقت شود یا حقیقت وارونه جلوه داده شود ، کار بیخ پیدا مي‌کند."

اما واقعیت ماجرا چیست؟ ظاهرا سندی به آقای توکلی ارایه مي‌گردد که پس از انتخابات 22 خرداد 88 در باغی جناب آقای زنگنه با میرحسین موسوی دیدار داشته و ممکن است در یک جلسه خصوصی نیز صحبتهایی بین آنها رد و بدل شده باشد. جناب آقای زنگنه نیز در جلسه امروز مجلس با قسم جلاله اظهارات مورد نظر را تکذیب نمود." گفتند در باغی بودی که مهندس موسوی هم آنجا بودند. من گفتم والله من نبودم". حال باید از آقای توکلی پرسید با کدام یک از معیارهای اسلامی یا حقوقی؛ دیدار با یک کاندید ریاست جمهوری قبل و بعد از انتخابات مي‌تواند دارای ایراد باشد؟

در کجای قانون اساسی و دین مبینمان به من یا شما اجازه داده اند که وارد حریم خصوصی دیگران بشویم و شخص محترمی که سالها سابقه خدمت به نظام جمهوری اسلامی داشته و هم اکنون نیز منصوب مقام رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام است را وادار به خوردن قسم جلاله نماییم؟ مگر مي‌توان شخصی را از دیدار با کسی و یا گفت و گو با کسی که در هر صورت در آن زمان کاندید رسمی انتخابات ریاست جمهوری بوده منع نمود؟ چرا باید به روش پلیس‌های اشتاسی در آلمان شرقی کمونیستی؛ برای نابود کردن مخالفان تفکر سیاسی خود به روشهای غیر اخلاقی متوسل شویم؟

آیا برای یک نیروی با سابقه سیاسی همچون ایشان پذیرفتنی است که تا دو روز قبل موافق عملکرد، توانایی ، برنامه و رزومه یک وزیر پیشنهادی باشد و با صرف حضور وزیر در باغی؛ تغییر جهت سیاسی داده وضمن پشت پا زدن به تمامی خصلتهای مثبت آن فرد، به مخالف درجه یک وی تبدیل گردد؟ جناب آقای توکلی کنکاش های نامناسب در گذشته یک فرد مي‌تواند فردا برای شما نیز اتفاق بیافتد. در گذشته سیاسی یک فرد ممکن است اقدامات یا موضع گیریهای نیز وجود داشته باشد که امروز با گذشت زمانم با شرایط امروزی جامعه سازگاری نداشته یا جالب نباشد.

در محافل سیاسی ايران نقل است که در زمان وزارت کار جنابعالی، روزی حضرتعالی در مخالفت با بازنشستگی افراد در جامعه اظهار داشتید: "من در هر کجای احکام اسلام جستجو کردم؛ چیزی به نام بازنشستگی برای افراد ندیدم!" فردای آن روز یکی از علمای بنام ایران که امروز نیز الحمدا.. سلامت مي‌باشند فرمایش کردند که من نیز هر کجای احکام اسلام را گشتم وزیر کاری به نام توکلی ندیدم! دوران وزارت کار شما گذشت. دوران مجلس نیز به قول بزرگان همی بگذرد. نگذارید داستان این باغ نیز به طنز تلخ دیگری تبدیل شود. باغ آخرتتان آباد.

صبا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۳۲
احسنت
برای آقای توکلی وامثال ایشان متاسفم (111240)
رضا
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۳۱
بنده مدافع آقای توکلی نیستم واتفاقا جزو کسانی هستم که بخاطر منافع ملی دعادعا میکردم آقای زنگنه رای بیاوردولی میخواستم بگویم که درست است که اصولا سوال از آقای زنگنه برای حضور درباغی باحضور میرمان از بیخ وریشه غلط وغیراخلاقی بوده ولی آقای زنگنه هم اگر به عمد قسم جلاله خورده اند کار بسیار اشتباهی کرده اند وباید رک وروراست وشجاعانه میگفتند بوده ام که بوده ام به شما چه؟البته شاید واقعا هم یادشان نبوده کجارا میگویند که قسم خورده اند. (111440)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۰۲
این بساط حذف مخالف و تهمت زنی ها با اسم رمز فتنه زمانی جمع خواهد شد که ملت یک صدا به طریق ممکن: روزنامه ها، میتینگ ها، فضای مجازی، تجمعات قانونی (اگر اجازه دهند) و ... از حاکمیت بخواهند این در اصطلاح خودشان سران فتنه را در یک دادگاه بی طرف علنی با حضور هیات منصفه و 5 تن از مراجع عظام و با پخش مستقیم بدون سانسور از صدا و سیما محاکمه نمایند تا ثابت شود فتنه چه بوده و فتنه گر کیست. حاکمیت مطمئن باشد اگر در این دادگاه توصیف شده فتنه گری آنها ثابت شود، مردم خودشان طناب دار را بر گردن ایشان خواهند انداخت ولی وای اگر اثبات نشود؟؟ و من فکر می کنم نظام از همین ترس دارد (111768)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۳:۳۸
باید دید آیا دیدار با میر حسین موسوی از دید مردم چه حالتی دارد؟ اگر جرات دارند از مردم بپرسند. مگر آقای توکلی نماینده مردم نیست؟ پس از مردم بپرسد بعد بهش عمل کند. ایشان که سایت خبری دارد، همانجا از مردم بپرسد. (111866)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۳۹
ول كنين چي رو متأسفين بنظرم رسانه هاي اصلاح طلب هم بايد به اينا حمله كنن عين عكس با كراوات جناب بزرگواري كه تا آخر باعث شد ساكت بشه حالا نوبت ماست كه پشت پرده اين افراد به ظاهر مدعي دين ولي در نهان مدعي هوس هاي خود رو ريخت بيرون ! (111451)
صالح
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۴۳
احسنت به نویسنده مقاله.بهار نیوز از شما ممنون هستیم که از نویسندگان توانایی استفاده می کنید که به تاریخ و سیاست احاطه دارند. (111252)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۳۸
البته گمانم بر اینستکه که سن راقم سطور فوق آنقدر قد نداده که در مورد انجام امور محوله به آقای توکلی در شمال در دهه اول انقلاب نیز نگاشته هایی داشته باشند .اگر میخواهید بدانید کمی بیشتر تفحص و تجسس فرمایید.و آنوقت پی میبرید که باغ آخرت ایشان چقدر آباد است فقط الله اعلم. (111745)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۴۶
صد رحمت به اشتازي.... (111255)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۵۱
یک توصیه به بهارنیوز " برای دفاع از میرحسین و..فرافکنی نکن ، چرا که دیدار ایشان با میرحسین موضوعیت نداشته بلکه مشکل آقای توکلی با ایشان نه دیدار با میرحسین بلکه قسم جلاله ای بود که به دروغ خورد. اخلاق داشته باشید "ن و القلم و مایسطرون" (111261)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۲۷
نه خیر! ایشان اتفاقا با قسم مشکلی نداشتند بلکه با میرحسین مشکل داشتند که آقای زنگنه را مجبور به قسم کردند که : قسم بخور که توی آن باغ با موسوی نبودی! مشکل ایشان (توکلی) تخصص افراد نیست بلکه سیاست افراد است. (111437)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۳۴
ذهن و دیدت را وسعت ببخش بزرگوار، تا جاییکه عالم خاکی را اندازه بند انگشت ببینی، شکر که رحمانیت و رحیم بودن خدا همیشگی است. (111443)
پارسا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۴:۴۱
اصلا نمایندگان نباید چنین سوالی از وزیر بپرسند که طرف مجبور بشه جواب بده، اگه راست بگه که میشه پیراهن عثمان و فتنه گر و ... و بی صلاحیت برای وزارت ، اگر هم دروغ بگه که میشه دروغ گو و دشمن خدا؟!
موضوع تفتیش عقایده و نه بررسی صلاحیت! آدم یادت گالیله و دادگاه تفتیش عقاید قرون وسطی میافته؟ (111546)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۵۶
آقای توکلی یک سوال : میخواستم تشریح کنی ببینم دیدن موسوی در خواب چه حکمی دارد؟ (111267)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۴۵
خواب شما باطل است
توکلی (111522)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۹:۵۶
از کوزه همان برون تراود که در اوست (111268)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۲۵
کلا آقای توکلی زیاد تغییر موضع میده!
یه روز میگه وزارت اطلاعات باید جوابگوی ماجرای دفتر مطهری باشه فرداش میگه کار وزارت اطلاعات نیست!
یه روز توی سایتش به شریعتمداری هشدار میده فرداش ازش حمایت میکنه! و ...
اصلا ثبات شخصیت نداره... (111298)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۱:۴۰
اره بابا خیلی احساساتیه.با یه باد چرخش مسیر میده (112075)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۲۶
با یه حالت احساسی و اضطراب می گفت که من عرق کرده بودم می گفتم خدایا بخیر کن احتمالا مورد اخلاقی و.. ج ن س ی داشته .در هر حال خدا از توکلی نگذرد!

دیدار با میرحسین افتخار نباشه خلاف نیست حضرات! (111299)
بوشهر
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۲۷
نمیدانم چرا در ایران ما این جوری شده اول تا می توانیم فردی که اسباب بزرگی آماده نموده و بزرگ می شود همه کمک می کنیم تا بزرگ و بزرگتر شود و آنگاه به یکباره شبانه و بدون هیچ دلیل محکمه پسندی زیر پایش را خالی می کنیم تا از همان بالا سرازیر شده و بعضی وقت ها حتی زیر پایش چاهی هم حفر می کنیم تا به قعر آن سقوط کند . چرا؟! آیا همه نمی دانند که خدایی و حساب و کتابی هم است؟! (111301)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۴۹
الان بحث سر قسم جلاله دروغ خوردن نه خوبی یا بدی دیدار با میرحسین (111326)
پارسا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۴:۴۲
اصلا نمایندگان نباید چنین سوالی از وزیر بپرسند که طرف مجبور بشه جواب بده، اگه راست بگه که میشه پیراهن عثمان و فتنه گر و ... و بی صلاحیت برای وزارت ، اگر هم دروغ بگه که میشه دروغ گو و دشمن خدا؟!
موضوع تفتیش عقایده و نه بررسی صلاحیت! آدم یادت گالیله و دادگاه تفتیش عقاید قرون وسطی میافته؟ (111547)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۵۸
چرا باید مجبورش کنن که قسم بخوره؟؟؟؟ (111586)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۵۷
اصلاح طلبها باید تو شورای شهر تهران پوست اصولگراها رو بکنند (111334)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۱۷
اولا که این ادبیات در شان جریان اصلاحات نیست. مودب باشید.

دوما ما که اکثریت رو توی شورای شهر نداریم پس چرا باید تهدید کنیم؟

اول باید یه سری از اصولگراهای شورا رو بکشیم طرف خودمون بعد با انتخاب یه شهردار اصلاح طلب به اینده امیدوار باشیم (111609)
محفوظ
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۰۳
بابا اینا اگر بفکر آخرت بودند که تو مجلس با این همه هجمه و تهمت حاضر نمیشدند (111343)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۱:۰۴
متاسفانه یکی از ایرادهای اساسی اصولگرایان عدم احترام به حریم خصوصی چه مردم چه مسئولین می باشد. (111346)
سارا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۰۳
اخرین بارشه که تومجلس میمونه (111413)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۳۰
شما علم غیب داری؟ (111617)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۰:۴۱
از نظر جسمانی هم تواناییشو نداره (111911)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۵:۰۰
من به توکلی و بزرگ واری و اصول گرا ها رای میدم بینم کی جلوم وامیسته. (112217)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۱۳
آقای توکلی من شمارا فردی روشنفکر میدیدم ولی متاسفم شاید برای خود شیرینی این حرف را زده ای (111421)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۲۹
ایشون روشنفکر نیستن ولی برای خودشیرینی هم این حرف رو نزدن اینکه نمیشه هر کی با ما مخالف بود سریع یه انگی بهش بزنیم (111615)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۱۴
آفرین بر نویسنده بسیار زیبا بود (111424)
مهدی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۱۹
ننگ ابدی بر افراط گرایان (111427)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۳۰
توکلی رو جز افراط گرایان قرار دادن اخر بی انصافیه (111616)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۳۴
شما در این سایت فقط قصد اختلاف افکنی دارید و واقعا طرفدار اقای روحانی نیستید (111444)
پارسیانی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۰۲
مسلمان نبایدقسم الکی بخورد (111472)
بندرگناوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۱۷
درودبر همونايي كه همه ميدونن عشق اند (111484)
نسل دوم
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۳۶
منظور توکلی این بوده که زنگنه قسم دروغ خورده و همچین کسی برای وزارت صلاحیت نداره و موضوع باغ در بین نبوده . اگر میخواهیم دفاع خوبی بکنیم باید ابتدا صحبت طرف مقابل رو خوب گوش بدیم و بعد اظهار نظر کنیم وگرنه ما هم میشیم مثل بعضی ها (111516)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۴:۰۱
دیارهای ایشان با بعضی افراد در گاوداری جنوب ورامین (شریف اباد )قضایای بالیزدار (111530)
بنده ناچیز خدا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۴:۲۲
ای خدا تو کجایی بداد مابرس اگرخدای مایی که معتقدیم هستی بدادمابرس دیگر به گلویمان رسیده خفه شدیم ، مردیم ازدست این قوم اعجوج وماجوج هرجور باشون کنار میاییم بازحرف خودشان رامیزنند وکارخودشان رامیکنند میگویند درانتخابات شرکت کنید ورای بدهید شرکت میکنیم بعدش بالگد به رای ما میزنند میگویند درراهپیماییی ووغیره شرکت کنید میکنیم باز چیز دیگری می گویند از وحدت دم میزنند وبرطبل نفاق میکوبند از مسلمانی میگویند و نامسلمان ترین رفتارراازخودشان بروز میدهند ازصداقت میگویندو ورد زبانشان دروغ وتهمت است ازپاکدستی میگویند ودیگران رادله دزدمیخوانند خودشان سردسته دزدانند ازقیامت میگویند وخودشان هیچ اعتقادی به قیامت ندارند خدایا اینها زیر علم تو اما درمسیر شیطان سینه میزنند یاشرآنها راازسرماکوتاه کن یا مارابکش وخلاصمان کن . (111539)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۱۵
عزیز من ایشون گفته که چرا قسم دروغ خورده نگفته که چرا با میرحسین دیداری داشته که

اقای زنگنه هم گفته بود در اون لحظه که قسم خورد این ملاقات رویادش نبود.

یادمون نره که همین توکلی که این دوستان علیه ش کامنت گذاشتن خیلی تلاش کرد تو مجلس که وزرا رای بیارن.
انصاف هم خوب چیزیه

انصاف هم نباشه از نظر سیاسی دولت به افرادی مثل توکلی ها مطهری ها و دیگر اصولگراهایی که معتدل هستن در مجلس احتیاج داره. (111606)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۲۷
آقاي توكلي بي تقواست ،درقضيه مرحوم كردان هم بي تقوايي كرد (111613)
م.عابدی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۹:۳۳
متاسفانه امروزه در اثر خط ومش نامطلوب و نا به جای عده ای در کسوت نماینده مجلس مجلس را از اریکه در راس بودن به پایین کشیده و نمایندگی ملت را با پیشکاری جناح های سیاسی و باندی معاوضه کرده اندکه به یقین هیچ خیر ورستگاری ملی در ان نیست (111740)
خروس
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۲:۵۱
اگه نویسنده مثل خروس ها رو پرسپولیس افراط نداشته باشه خوب چیزی هست.مرسی (111844)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۳:۱۵
جمع کنید بابا مردم دنبال یه لقمه نونند این آقا میگه با رئیس جمهور قدیم و مقبول 25 میلیون ایرانی چرا ملاقات کردی ؟ بتوچه مربوطه ؟ این 8 سال چسبیدی به صندلی کجا رو گرفتی ؟ برو بفکر حق الناس باش که روز قیامت یقتو نگیره . (111967)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۸:۴۹
مرسي نويسنده ! (112004)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۰۸:۵۶
متاسفم (112011)
رعد
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۰:۳۶
بازی بازی بازیه! (112044)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۱:۰۳
سلام بر دوستان بهار.خوشحالم که با نام ونشان عبارتی از آقای توکلی را بیان کردید که حقیقت محض است.البته به یاد دارم که در زمان انتخابات همین بیان را در یک کامنت در نقد ناتوانی دوستان نوشتم اما سانسور فرمودید.بله آقای توکلی معتقد بود در اسلام بازنشستگی نداریم.البته آنوقت دکتر نشده بود وفرنگ ندیده بود.از اقلیت ناتوان در دولت بود که وزارتش زیاد هم دوام نداشت.از دوستان دیگرشان نظیر آقایان مرتضی نبوی علی اکبر پرورش و دیگران هم مطالب زیادی به یاد داریم اما اکنون که دکتر روحانی منش وحدت ملی را پیشه کرده صلاح در این است که سکوت کنیم.هر چند دوستان راستگرا از سکوت ما نه تشکر که سوء استفاده می کنند. (112065)
مسعود ک
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۴:۰۲
نویسنده متن فوق در اشتباه هست.
آقای توکلی به خاطر قسم دروغ با آقای زنگنه مشکل پیدا کرده ، نه به خاطر اینکه فلانجا با فلانی بوده. (112168)