کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم عذرخواهي كند

ضرورت جلوگیری از تکرار حرکت‌هاي «راستگو»وارانه!

21 شهريور 1392 ساعت 11:31

گروه سياسي: آنچه در انتخاب شهردار شهر تهران توسط يك عضو شورای شهر اتفاق افتاد، تبعاتی به مراتب فراتر از انتخاب یک شهردار برای اصلاح‌طلبان و کسانی که از لیست ارائه شده اصلاح طلبان برای شورای شهر حمایت کرده و در آن جو ناامیدی و ردصلاحیت‌هاي گسترده به پای صندوق‌هاي رای آمده بودند و در یک حرکت دموکراتیک تشکیلاتی به لیست واحد ائتلاف اصلاح طلبان رای داده بودند مي‌تواند داشته باشد.


آریو رادفر


اقدام راستگو در رای بر خلاف نظر ائتلاف و به هیچ انگاشتن ده‌ها هزار رای تشکیلاتی که در سبد این خانم ریخته شده بود عملی مذموم، ضد تمام معیارهای اخلاقی و مصداق بارز خیانت در امانت مي‌باشد. حرف‌هاي مغالطه‌آمیز این خانم در گفتگو با رسانه‌هایی نظیر  فارس، بخش 20:30 شبکه 2 و دیگر رسانه‌هایی که هیچ گاه اخلاق حرفه‌ای و منصفانه خبری و اصول اوليه جوانمردانه را رعایت نکرده و کاملا جانبدارانه خبر منتشر می‌کنند کاملا هویدا است. ضمن اينكه خوبست اين خانم راستگو به زودي و در ادامه توجيه اقدامش به اين سئوال و ابهام هم پاسخ بگويد كه چرا صدا و سيما، فارس و تسنيم حامي‌اش شده‌اند، او اصولگراي افراطي شده يا اين رسانه‌هاي افراطي، اصلاح‌طلب!؟

ادعای راستگو در اینکه منتخب مردم است و آزادانه رای می‌دهد یکی از خنده‌دارترین حرف‌هاي او مي‌باشد. از ایشان باید پرسید چگونه این رای به سبد شما واریز شد؟
آیا به طور مستقل شرکت کرده بودید؟
آیا فرد شناخته شده اجتماعی بودید مثلا یک ورزشکار یا یک هنرپیشه و یا...؟
آیا فرد شناخته شده سیاسی بوده‌اید مانند وزیر یا معاون رییس‌جمهور ؟
باید به ایشان عرض شود که سبد رای شما فقط و فقط به خاطر خام‌انديشي و بي مبالاتي حزب اسلامی کار و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گذاشتن نام شما در سرلیست ائتلاف اصلاح طلبان مي‌باشد و لاغیر.

شاید در ذهن بعضی‌ها این سوال پیش بیاید که تمام رای این خانم که از ائتلاف به دست نیامده است. خدمت این دوستان نیز باید گفته شود که رای ایشان 179 هزار و 982 نفر مي‌باشد که در کمترین حالت همان 79 هزار و 982 نفر را هم اگر بخواهیم رای تشکیلاتی ایشان فرض کنیم این خانم به رتبه 49 و پایین‌تر از خانم سمیه بروجردی با 100510 رای سقوط می‌کرد و آنوقت باید خواب شورای شهر را مي‌دید. از همین حرف‌هاي ایشان و مصاحبه با رسانه‌هاي خاص و با حالت تشویش و اضطراب که در توجیه این اقدام خود انجام می‌دهد مي‌توان به کذب بودن تمامی ادعاهای ایشان و تهمت هایی که به سایر اصلاح طلبان مي‌زند پی برد.

اما تبعات این اقدام؟

اولا: شهرداری و دستگاه عریض و طویل آن را دو دستی تحویل جناح اصولگرا قرار داد که دوباره سکوی پرشی برای اصولگرایان به سمت انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری و شورای پنجم باشد.
ثانیا: یک سرخوردگی، ناامیدی و بی اعتمادی گسترده ای را بر طرفداران تفکر اصلاح طلبی نسبت به کار تشکیلاتی روا داشت که آثار آن تا سالیان بعد نیز گریبانگیر اصلاح‌طلبان خواهد بود.
ثالثا: رواج این تفکر که در سیاست اخلاق جایی ندارد و سیاست مداران فقط به فکر منافع شخصی خود هستند.

اما اقدامات اصلاح‌طلبان برای کاهش بی اعتمادی طرفداران خود چه مي‌تواند باشد؟
 - عذرخواهی رسمی مسئولان حزب اسلامی کار که او را برای این انتخابات به شورای هماهنگی اصلاحات معرفی کرده بودند. (كه خوشبختانه اين عذرخواهي به همراه اخراج راستگو از حزب، رسما اعلام شد)
- عذرخواهی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بابت این انتخاب اشتباه و گذاشتن نام ایشان در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان.
 - محکومیت این اقدام از سوی افراد شاخص جریان اصلاح‌طلبی از جمله آقایان خاتمی، مسجدجامعی و...
 - بیانیه رسمی جبهه هماهنگی اصلاحات در عذرخواهی از تمام کسانی که در این انتخابات رای تشکیلاتی داده بودند.
 - ضرورت تحقیق بیشتر در تمامی اعضای مدیریتی احزاب اصلاح‌طلب که دیگر به هیچ عنوان چنین کسانی در ليست‌هاي آينده جبهه اصلاح‌طلبان در انتخابات وجود نداشته باشند.


کد مطلب: 15917

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/15917/ضرورت-جلوگیری-تکرار-حرکت-هاي-راستگو-وارانه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir