به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۶:۴۳
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۵۹۱۷
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم عذرخواهي كند

ضرورت جلوگیری از تکرار حرکت‌هاي «راستگو»وارانه!

گروه سياسي: آنچه در انتخاب شهردار شهر تهران توسط يك عضو شورای شهر اتفاق افتاد، تبعاتی به مراتب فراتر از انتخاب یک شهردار برای اصلاح‌طلبان و کسانی که از لیست ارائه شده اصلاح طلبان برای شورای شهر حمایت کرده و در آن جو ناامیدی و ردصلاحیت‌هاي گسترده به پای صندوق‌هاي رای آمده بودند و در یک حرکت دموکراتیک تشکیلاتی به لیست واحد ائتلاف اصلاح طلبان رای داده بودند مي‌تواند داشته باشد.
ضرورت جلوگیری از تکرار حرکت‌هاي «راستگو»وارانه!
آریو رادفر

اقدام راستگو در رای بر خلاف نظر ائتلاف و به هیچ انگاشتن ده‌ها هزار رای تشکیلاتی که در سبد این خانم ریخته شده بود عملی مذموم، ضد تمام معیارهای اخلاقی و مصداق بارز خیانت در امانت مي‌باشد. حرف‌هاي مغالطه‌آمیز این خانم در گفتگو با رسانه‌هایی نظیر  فارس، بخش 20:30 شبکه 2 و دیگر رسانه‌هایی که هیچ گاه اخلاق حرفه‌ای و منصفانه خبری و اصول اوليه جوانمردانه را رعایت نکرده و کاملا جانبدارانه خبر منتشر می‌کنند کاملا هویدا است. ضمن اينكه خوبست اين خانم راستگو به زودي و در ادامه توجيه اقدامش به اين سئوال و ابهام هم پاسخ بگويد كه چرا صدا و سيما، فارس و تسنيم حامي‌اش شده‌اند، او اصولگراي افراطي شده يا اين رسانه‌هاي افراطي، اصلاح‌طلب!؟

ادعای راستگو در اینکه منتخب مردم است و آزادانه رای می‌دهد یکی از خنده‌دارترین حرف‌هاي او مي‌باشد. از ایشان باید پرسید چگونه این رای به سبد شما واریز شد؟
آیا به طور مستقل شرکت کرده بودید؟
آیا فرد شناخته شده اجتماعی بودید مثلا یک ورزشکار یا یک هنرپیشه و یا...؟
آیا فرد شناخته شده سیاسی بوده‌اید مانند وزیر یا معاون رییس‌جمهور ؟
باید به ایشان عرض شود که سبد رای شما فقط و فقط به خاطر خام‌انديشي و بي مبالاتي حزب اسلامی کار و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گذاشتن نام شما در سرلیست ائتلاف اصلاح طلبان مي‌باشد و لاغیر.

شاید در ذهن بعضی‌ها این سوال پیش بیاید که تمام رای این خانم که از ائتلاف به دست نیامده است. خدمت این دوستان نیز باید گفته شود که رای ایشان 179 هزار و 982 نفر مي‌باشد که در کمترین حالت همان 79 هزار و 982 نفر را هم اگر بخواهیم رای تشکیلاتی ایشان فرض کنیم این خانم به رتبه 49 و پایین‌تر از خانم سمیه بروجردی با 100510 رای سقوط می‌کرد و آنوقت باید خواب شورای شهر را مي‌دید. از همین حرف‌هاي ایشان و مصاحبه با رسانه‌هاي خاص و با حالت تشویش و اضطراب که در توجیه این اقدام خود انجام می‌دهد مي‌توان به کذب بودن تمامی ادعاهای ایشان و تهمت هایی که به سایر اصلاح طلبان مي‌زند پی برد.

اما تبعات این اقدام؟

اولا: شهرداری و دستگاه عریض و طویل آن را دو دستی تحویل جناح اصولگرا قرار داد که دوباره سکوی پرشی برای اصولگرایان به سمت انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری و شورای پنجم باشد.
ثانیا: یک سرخوردگی، ناامیدی و بی اعتمادی گسترده ای را بر طرفداران تفکر اصلاح طلبی نسبت به کار تشکیلاتی روا داشت که آثار آن تا سالیان بعد نیز گریبانگیر اصلاح‌طلبان خواهد بود.
ثالثا: رواج این تفکر که در سیاست اخلاق جایی ندارد و سیاست مداران فقط به فکر منافع شخصی خود هستند.

اما اقدامات اصلاح‌طلبان برای کاهش بی اعتمادی طرفداران خود چه مي‌تواند باشد؟
 - عذرخواهی رسمی مسئولان حزب اسلامی کار که او را برای این انتخابات به شورای هماهنگی اصلاحات معرفی کرده بودند. (كه خوشبختانه اين عذرخواهي به همراه اخراج راستگو از حزب، رسما اعلام شد)
- عذرخواهی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بابت این انتخاب اشتباه و گذاشتن نام ایشان در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان.
 - محکومیت این اقدام از سوی افراد شاخص جریان اصلاح‌طلبی از جمله آقایان خاتمی، مسجدجامعی و...
 - بیانیه رسمی جبهه هماهنگی اصلاحات در عذرخواهی از تمام کسانی که در این انتخابات رای تشکیلاتی داده بودند.
 - ضرورت تحقیق بیشتر در تمامی اعضای مدیریتی احزاب اصلاح‌طلب که دیگر به هیچ عنوان چنین کسانی در ليست‌هاي آينده جبهه اصلاح‌طلبان در انتخابات وجود نداشته باشند.

اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۵۲
از خانم راستگو بپرسيد به خدا قسم اگر در ليست اصلاح طلبان نبودي باز هم راي مي آوردي. (126325)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۳:۲۶
جالبه که افراد در این دوره زمانی که گستره رسانه ای غیر قابل باوره و کوچکترین لغزش ها به صورت چند رسانه ای پوشش داده می شد و ثبت و ضبط میشود دست به این گونه اعمال می زنند که نوعی خودکشی سیاسی محسوب میشه ، خانم راستگو دیگر در زمانی نیستیم که فکر کنیم کاری انجام دهیم و مردم فراموش کنند شما تا آخر عمر این بدنامی سیاسی را باید یدک بکشید، هر زمان که اسم شما بیاید همه یاد آوری خواهند کرد که شما چه کردید و چه گفتید، من اگر جای شما بودم نامه ای می نوشتم پررنگ برای طلب بخشش و پوزش از مردم و بلافاصله از شورا استعفا می دادم که شاید کمی در دیدگاه مردم نسبت به من انعطاف ایجاد شود. (126389)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۲۷
به یاد ندارم شعار"زنده باد منافق"یا" زنده باد دروغگو داده شده" باشه
زنده باد مخالف من یعنی زنده باد کسی که با استدلال و بصورت علنی و بدون دروغ و خیانت علیه من موضع گرفته
نه کسی که ستون پنجم وارد شده و با دروغ قصد دارد کارش را جلو ببرد (126453)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۷:۱۸
زنده باد مخالف من یعنی مخالف من هم حق دارد نظرش را بیان کند.

نه اینکه مخالف من حق دارد خنجر به بدن من بزند.

در ضمن ما اینجا با فردی سرو کار داریم که حقوق مردمی که به ایشان رای داده اند رای پایمال کرده و با سو استفاده و فریب مردم به پست رسیده و در حال منتفع شدن از موقعیت کسب کرده است که شاید قانونا جرم نباشد ولی باید جرم تلقی شود. (126510)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۰:۰۷
وااااااااااااای به حال ما کارکنان شهرداری
ما بیچاره ها باید چهارسال دیگه قیافه این مسوول منابع انسانی قالیباف رو تحمل کنین؟به خدا قسم من و خیلی های دیگه فقط بخاطر این آقا و امپراطوری که در شهرداری درست کرده از قالیباف روگردان شدیم
لعنت به این شانس (126569)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۰:۰۸
خدایا ما چه گناهی کردیم
باز قالیباف و باز ظلم به پرسنل شهرداری
لااقل این آقای ن.ا را عوض کنه تا ما هم نفسی بکشیم (126573)
komadoli
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۵۲
آخه شما چکاره ای که این همه اقدام را برای سران اصلاحات تجویز کردی (126326)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۵۴
من هم معتقدم در اين مورد خاص نبايد خاتمي وارد ماجرا بشه! شان خاتمي خيلي بالاتر از اينهاست
شوراي هماهنگي عذرخواهي كنه كافيه (126365)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۳:۳۷
ببخشی شام خاتمی کجاست؟؟ایشون کجا میخوتد برای اصلاحات یه خرجی کنه؟؟شان خاتمی تماشای فیلم با اصغر فرهادیه و عکس انداختن با هنرمندان و ورزشگا ها.خودمون رو گول نزنیم خاتمی میترسه وارد این بازی های سیاسی بشه چون میترسه به روند بازسازی چهره اش لطمه بخوره.خیلی وقته اینجوریشده در مورد خیلی چیزا اعلام موضع رسمی نمیکنه.اینقد مردم دوسش دارن .مگه ما نمیگیم رهبر اصلاحاته پس کو؟؟؟؟؟ (126653)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۲۲
این احادیث را یکی از دوستان اورده بودند یادواری کنیم به اقایون اصولگرا بد نیست
رسول خدا صلی الله علیه و آله:
آیَةُ المُنافِقِ ثَلاثٌ: اِذا حَدَثَ کَذِبَ وَ اِذا وَعَدَ اَخلَفَ وَ اِذا اؤتُمِنَ خانَ؛
نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در امانت خیانت نماید .
صحیح مسلم، کتاب الایمان، ح 89

قال رسول اكرم صلى الله عليه و آله :
ثَلاثٌ لَيسَ لاَِحَدِ مِنَ النّاسِ فيهِنَّ رُخصَةٌ: بِرُّ الوالِدَينِ مُسلِما كانَ اَؤ كافِرا وَ الوَفاءُ بِالعَهدِ لِمُسلِمٍ اَو كافِرا وَاَداءُ الاَمانَةُ اِلى مُسلِمٍ كانَ اَؤ كافِرا؛
سه چيز است كه ترك آن براى هيچ كس جايز نيست: نيكى به پدر و مادر مسلمان باشند يا كافر، وفاى به عهد با مسلمان يا كافر و اداى امانت به مسلمان يا كافر.
جامع الصغير، ج2، ص716، ح

قال رسول اكرم صلى الله عليه و آله :
ثَلاثٌ مَن كُنَّ فيهِ فَهِىَ راجِعَةٌ عَلى صاحِبِها: اَلبَغىُ وَالمَكرُ وَالنَّكثُ؛
سه خصلت است كه در هر كس باشد (آثارش) به خود او بر مى گردد: ظلم كردن، فريب دادن و تخلّف از وعده.
نهج الفصاحه، ح 1281

امام على عليه السلام :
وَإيّاكَ ... اَن تَعِدَهُم فَتُتبِعَ مَوعِدَكَ بِخُلفِكَ... فَاِنَّ الخُلفَ يوجبُ المَقتَ عِندَ اللّه وَالنّاسِ؛
بپرهيز از خلف وعده كه آن موجب نفرت خدا و مردم از تو مى شود.
نهج البلاغه، نامه 53 (126450)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۲۵
از این خانم باید پرسید اگر اصلاح طلبان دیکتاتورند چرا وارد لیستشان شدی؟اگر شورا محل کار سیاسی نیست چرا مستقل وارد نشدی؟چرا به حزب نگفتید که رای شما قالیباف است و از اول گفتید هاشمی را قبول دارید؟
اینها سوالاتی است که همه جوابش را می دانند و کار ایشون اصلا توجیه پذیر نیست (126452)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۷:۲۳
من نویسنده را نمی شناسم ولی ایشان هم حق دارند نظر خود را به عنوان شهروند بیان کنند همانطور که شما حق دارید به نظر ایشان انتقاد کنید. (126511)
احمد درگاهي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۱:۵۶
دقت بيشتر در عضو گيري ،به نظر من فرد مصلح از گفتار ورفتارش پيداست و نظراتش در مورد مسائل سياسي .اجتماعي.فرهنگي و... نمايانگر تفكر اوست. (126329)
یاهو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۰۸
همه اصلاح طلبان "راستگو" هستند ولی همه "راست گو" ها اصلاح طلب نیستند. . . . (126333)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۰۹
ضمن تشكر از اين تحليل پر نغز، ازتبعات ديگر آن اينكه اصول گرايان آن را ابزاري در محكوميت اصلاحات به كار گرفته اند وآن را نشانه ديكتاتوري مي دانند. در صورتي كه رفتار اين خانم هيچ نشاني از وفاداري به حزب وگروه حامي خود ندارد وخيانت واضح است ودرسترين كار اخراجش از حزب اسلامي كار بوده است. (126336)
جای تاسفه
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۱۶
جای تاسفه اما از یکطرف باید شکرگزار بود که جبهه اصلاحات فهمیدبرخی عوامل نفوذی به اسم تفکر اصلاح طلبی وارد این جبهه میشوند و تو زرد از آب در میان.
به فرض ایشان اصلاح طلب هم باشد دیگه بدتر! به قول شاعر :
دوستی با مردم دانا نکوست/ دشمن دانا به از نادان دوست
دشمن دانا بلندت میکند/ بر زمینت میزند نادان دوست! (126338)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۱۷
موافقم انشاا... دیگه تکرار نشه (126339)
یکی از همین نزدیکیا
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۳۸
(عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد)شما اصلاح طلب ها که گوش همه رو آزادی بیانتون کر کرده بود با این کارتون به همه ثابت کردین چقدر به آزادی پایبند هستین.......،واقعا خنده دار هست استدلال هاتون،شبیه آب در هاون کوبیدن می مونده (126350)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۵۸
قبلنم جواب اینجور اظهار نظریو دادند خیلیا . چرا هی میزنی تو جاده خاکی................ (126373)
مهرداد
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۰۵
آقای آزادی بیان! برو تو تسنیم سعی کن جا واسه نظر دادن پیدا کنی! برو فارس سعی کن نظر مخالف بدی! برو تو تاریخ این 8 سال سعی کن امثال حسن عباسی ده نمکی که تو زمان خاتمی هرچی میخواستن میگفتن پیدا کن! پسر شهید بهشتی!!!!! رو کشتید بخاطر آزادی بیان! جلو شماها آدم میمونه چی بگه! راست گفتن جواب ابلهان خاموشیست! (126437)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۷:۱۳
ارتباط آزادی بیان با این جریان دقیقا چیه؟ که شما هی تکرار می کنی، کجا آزادی بیان زیر سئوال رفته که ما نمی فهمیم؟!

این خانم برای خلاف خواست مردم عمل کرده و حق مردمی که به ایشان رای داده اند ضایع شده، حالا هم دارد با عواقب عمل زشت و نادرستش رو به رو می شود کجای آزادی بیان زیر سئوال رفته؟ اتفاقا این عین آزادی بیان است که هم ایشان فرصت دارند از خود دفاع کنند و هم مردمی که حقشان با کار این خانم پایمال شده دارند از هم از حقشان دفاع می کنند و نظراتشان را بیان می کنند و مسئول امر هم با سرزنش نوعی مجازات می شود. (126508)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۳۹
آفرین به این متن زیبا.اخراج از حزب متبوعه حداقل کار ممکن برای اقناع افکار طرفداران اصلاحات است.با این رفتار باید به گونه ای برخورد شود تا درس عبرتی برای سایرین باشد.ایشان باید به یک سرخورده سیاسی تبدیل شود تا افراد دیگر حتی به فکر چنین عملی نیفتند.والا اصلاحات در انتخابات بعدی اعم از مجلس و شورا شکست خواهد خورد.این کار هم مستلزم محکومیت از جانب سران اصلاحات و عذر خواهی شورای هماهنگی اصلاحات است. (126352)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۴۰
اصلاحات متشكريم (126354)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۴۱
تکفیر کردن تحزب در جمهوری اسلامی باعث تمایل احزاب موجود به جذب کردن هر ننه قمری می شود. فلذا لازم است احزاب دیسیبلبن سفت و سخت تشکیلاتی برای جذب نیرو داشته باشند. (126355)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۴۵
من از این کار راستگو ناراحت شدم ولی از این کار دیگرش که در رسانه میلی برضد اصلاحطلبان صحبت میکرد و با مظلوم نمایی اصلاح طلبان را به دیکتاتوری متهم میکرد و رسانه میلی با اب و تاب به تخریب اصلاحطلبان مشغول بود نزدیک بود تلویزیون را خرد کنم (126358)
حسام
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۵۰
همين كه اين چند روزه سايتهاوصداوسيما سنگ اين خانم راستگو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!را به سينه ميزند مشخص است كه اصلاح طلب نيست .اقدام حزب اسلامي كار كوچكترين اقدام ممكن بود. (126361)
ایوب
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۵۴
هر اتفاق بدی می تواند محاسنی نیز داشته باشد. از یک سو ماجرای پیش آمده در شورای شهر زنگ خطری بود برای انتخابات مجلس تا اصلاح طلبان افراد ریشه دار را در لیست خود قرار دهند، از سویی دیگر برخورد قاطع جبهه اصلاحات با این عمل باعث شد دیگرانی که شاید در معرض این اشتباه بودند درس عبرتی گرفته و گمان نکنند می توانند به نام اصلاحات و به کام اصوگرایان عمل کنند. (126366)
محمود
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۲:۵۴
حتما درچهار سال دیگر لیست اصولگریان قرار میگیرد رای مردم رامیبینیم (126367)
هادی
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۳:۰۰
هرچند شما دیکتاتور تر از اونی هستید نظر من زا بگذارید غیر ممکنه خودتون هم می دونین. ولی به زودی مردم هم سران اصلاحات رو می شناسن (126374)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۳:۵۰
سران اصلاحات رو خوب شناخته بودیم که 24 خرداد حماسه خلق کردیم و بهوشن رای دادیم ... و سران اصولگرا رو هم خوب شناخیتم که در اختلاس های چندین میلیاردی ماهر هستن و کشور رو به لبه پرتگاه بردن (126403)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۳:۳۹
روحانی رو میگی؟اون که میگه من وام دار هیچ گروهی نیستم.
بهار برای دلخوشیه خواننده هات یه سخرانی چیزی پیدا کن که شیخ دیپلمات خودش رو اصلاح طلب معرفی کرده باشه (126654)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۰۷
صدبار گفتم افراطیای عزیز اینجارو با فارس اشتباه نگیرید عزیزان باز میان میگن اگه نظر منو گزاشتید! بنده خداها خودشونم میدونن خبرگزاری های خودشون چه خبره عادت کردن دیگه کاریش نمیشه کرد (126438)
مملی
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۷:۳۹
اولانظرشماروگذاشتندتوخبرگزاری فارس که اصلا شمامخالف نداریداینها روکه درخبرگزاری بهار می بینیدحتما خودشون مثلا یک نفرنوشته خوب نظرهمین یک نفرشمارومجاب کرده اینجانظربدیدمبادااتفاق بدی بیافته این یه نفرچقدرقدرت داره (126518)
کسری
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۳:۰۳
این عمل شما چه نسبتی دارد با این بیان که سیاست ما عین دیانت ماست خانم راستگو؟!!!!!!!!!!!!!!!! به توان هزار (126376)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۳:۰۷
در هر حال مملکت در دست اصولگرایان است چه اعتدال گراها و اصلاح طلبها باشند چه نباشند از حال روز اوضاع فرهنگی و اجتماعی بعد از روی کار اومدن آقای روحانی میشود اینو فهمید استبداد گراها اجازه نفس کشیدن به هیچ جریانی رو نمیدن.... (126377)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۳:۱۵
ما بي صبرانه منتظر معذرت خواهي شوراي هماهنگي هستيم! (126383)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۳:۲۶
زمانی که آقا محمد خان قاجار بواسطه خیانت یک نفر ، دروازه های کرمان را گشود ؛ همان شخص را کور کرد ، اعتراض کرد چرا من را کور می کنید من که دروازه ها را به سوی شما باز کردم ، آقا محمد خان گفت شما به یاران خودتان خیانت کردید به ما چه می کنید و قابل اعتماد نیستید . تاریخ برای عبرت است . راستگو در واقع دروازه های شهرداری را برای اصول گرایانی که از طرف مردم طرد شده بودند باز کرد . (126388)
ابراهیم
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۰۲
به نظر من هیچ ایرادی ندارد که به قالیباف رای داده من هم در انتخابات به روحانی رای دادم ولی اکر حق انتخاب داشتم در شورای شهر به قالیباف رای می دادم (126408)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۱۶
افراطی گری برخی اصلاح طلبان تاسف برانگیزه خانم راستگو ما با شما هستیم به اصلاح طلبان افراطی می گویم اگر اینطور باشد پس مجلس اصول گرا نباید به وزرای اصلاح طلب رای می داد مثل زنگنه و اخوندی و ظریف و... (126413)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۴:۱۷
یعنی هرکی با هر لیستی اومد باید تابع بدون چون و چرای حزبش باشه و به تمام تصمیماتش عمل کنه حتی اگر تشخیص بده به ضرر مردم داره رای میده این برداشت من از حرفای شما اصلح طلب ها هست اگر غیر از این هست توضیح بدیداین تفکر با مرامنامه خودتون جور در میاد؟؟؟؟زنده باد مخالف من!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (126417)
شهروند تهرانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۰۰
کدوم دیکتاتوری بابا!اگه یکی از اصولگرایان این کار را کرده بود جبهه پایداری سریع اون رابه فتنه گری و مرگ و اعدام محکوم میکرد! این کار راستگو مقدمه ای شد برای شکست اصلاحطلبان در انتخابات مجلس و رئیس جمهوری آینده.خانم راستگو چون شما تو لیست اصلاحطلبان بودی بهت رای دادیم وحالا جدا به رای ما خیانت کردی (126433)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۱۶
در دوره اصلاحات هم یکی از مشکلات جذب اعضا برای احزاب اصلاح طلب بود که معمولا و مخصوصا در شهرهای کوچک افرادی بدون شایستگی وصرفا جهت کسب منافع واستفاده از پلکان اصلاحات برای ترقی خود وارد لیست اصلاح طلبان می شدنند که خودشان نیز از ته دل به خود می خندیند و می دانستند بر سر سران اصلاحات ومردم کلاه می گزارند اما باید دقت کرد مردم همیشه بهتر این افراد را خواهند شناخت ورسوا خواهند کرد! احزاب اصلاح طلب این بار در هر جای ایران باید دقت کنند تا آفتاب پرستان به جمع شان وارد نشوند و در جذب اعضا بیش از پیش دقت کنند وافراد خوش نام و صاحب باور را به درون خود راه دهند نه هر که پر سروصدا بود را با آغوش باز قبول کنند. (126443)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۵:۴۲
ایشون به رای و اعتماد ما خیانت کردند وقطعا منافع شخصی در این رای داشتن (126464)
یعقوب امامعلی زاده
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۶:۴۷
سلام
در آسیب شناسی، ابتدا بایستی به نقاط ضعف درونی (خودمان) بپردازیم. اصلاحات گرچه با رویکرد جدیدی سعی کرده وارد عرصه سیاسی بشه، اما به نظر بنده درحال تکرار اشتباهات قبلی به یک روش دیگه ست...
امیدواریم اصلاح طلب های واقعی این چهارسال رو از دست ندن! (126501)
موسوی
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۷:۳۰
دارید افراط میکنید. حق ایشون بوده که به هر نامزدی که به نظرش بهتر بوده رای بده (126513)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۱۷:۳۴
خوب زود خودش رو نشون داد هر چند خسارت بزرگی زد و انتخاات بعدی رو هم تحت الشعاع قرار داد ولی از خسارات سنگینتر جلوگیری شد سایر اعضا هم باید بررسی شوند و اگر با تفکر مردم همسو نیستتند عذرشان خواسته شود. (126515)
مهنا
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۰:۲۷
ببينيد چقدر پول گرفته؟ (126577)
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۱:۲۹
خانم محترم شما ازنظر ما مردم دیگر راستگو نیستید ......... شما بارای ملت به این سمت رسیدید توجه کنید که مقام شما ناشی از انتخاب بوده ونه انتصاب پس عمل شما مصداق بارز خیانت درامانت است وشماخائنید وباید درمحضر خدا وملت ودرروز قیامت پاسخگو باشید. (126590)
...
۱۳۹۲/۰۶/۲۱ ۲۳:۲۵
راستگو اخراج شد، تقاص بدقولی یا ضربه دیکتاتوری مدرن (126646)