کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

میزان رای‌ملت‌است یا دیدگاه جبهه افراط و انحصار؟

مذاکره؛ تلاشی برای تنش‌زدایی با جهانیان یا...؟

10 آبان 1392 ساعت 12:36

گروه سياسي: عطف به هوچی‌گرائیها و رویکردهای پوپولیستی رایج در هشت سال مدیریت اخیر که در نهایت برای نگهداشتن قدرت در دست جناحی خاص به شکاف داخلی و انزوای جهانی منجر شد، مردم نجیب ایران در انتخاب یازدهم ریاست جمهوری با امید به رهایی از فضای بایکوت داخلی و همچنین روابط سازنده با جهانیان به دولت تدبیر وامید صحه گذاشتند و با رای خویش به دکتر روحانی به عنوان فقیهی سیاستمدار به شکلی هوشمندانه تلاش نمودند که در سرنوشت خویش سهیم باشند.


حسن فاتحی


جداي از عزم افراطيون براي بي اثر ساختن مذاكرات مربوط به حل و فصل مشكل پرونده هسته اي كه با روش‌هايي چون بيلبوردزني در معابر و ميادين به زعم خود به مقابله با استكبار! برخواسته‌اند، در زمينه رخدادهاي داخلي نيز انگار جریان افراط به همراه جریان انحصار طرحی دوباره ریخته‌اند تا مسیر درخواستهای مردم از دولت تدبیر و امید را به دلخواه خویش تغییر داده و بلکه با فرصت طلبی و خیال آسوده از خطرات بیرونی، به التهاب آفرینی مجدد ادامه دهند و تازه قلع و قمع منتقدین دیروز را که عددشان در دور جدید به نزدیک 19 ملیون رسیده است با افتخار ادامه دهند!

بعد از آنهمه یکسونگری‌ها و رفتارهای آمرانه که بالاخص از سال88 شدت گرفت، نتیجه این انحصارگرائیها و شاخص پراکنی‌های تیمی این شد که بالاخره مردم با هوشیاری تمام صف خویش را از جریان افراط و انحصار جدا کردند، ولی انگار این جماعت افراط و انحصار هنوز هم از خواب شیرین قدرت طلبی و منیت‌ها بیدار نشده است و دوباره رجز رصد کردن مردم را سر می‌دهند و بجای عذرخواهی در محضر خدا و مردم، طلبکار مردم هم شده‌اند که علیرغم آنهمه سوء مدیریت‌ها و فرصت طلبی که رهبری را هزینه ندانم کاریهای خود کردند، باز هم مي‌خواهند به این تسلسل باطل فشار و تهدید ادامه دهند.

تا احمدی نژاد رفت، غالب مردم نفس راحتی کشیدند که انشاءاله به نام دین و ارزش، مقدسات بیشتر از این لگدمال نخواهد شد، ولی متاسفانه برخی از دوستان که دیروز در جایگاه داوری خطاهای احمدی‌نژاد را ندید گرفتند و رقبای وی را شایسته برچسب فتنه تشخیص دادند، امروز دوباره در جایگاه بزرگتری از تهدید مردم حرف مي‌زنند و اینکه فتنه‌گرها را رصد مي‌نمایند و فلان....

آخر چرا باید برای مسیر غلطی که رفتیم و اینهمه هزینه پرداختیم تازه تقلای دیگری را شروع کنیم که جلب توجه نموده باشیم؟ دیروز 13 ميلیون نفر را فتنه گر خطاب مي‌کردند و از خدا هم نمي‌ترسیدند و حالا 18 ملیون را هم مي‌خواهند مصادره به رای نفس نمایند! پیام رای مردم به دولت تدبیر و امید رهایی از فضای جهنمی و سوء مدیریتهای تعمدی و احساس آرامش بود، حالا گفتمان برخی دوستان و آنهم در جایگاه بزرگ چنین نگرانی را در افکارعمومی ایجاد می نماید که نکند مراد مذاکره با غرب بایکوت وسیع و دهشتناک سلایق متفاوت داخلی مي‌باشد؟

تغییرات مدنظر مردم اصلاح روند نادرست سوء مدیریتها به صورت توامان و همزمان در داخل وخارج مي‌باشد و اینکه داخل را رها کنیم و همه چیز را منوط به نتیجه مذاکره با غرب نماییم، این روند خوشایند و مطلوب مردم نیست. متاسفانه جماعتی عادت کرده‌اند که نفرت‌های انبوه ایجادشده بواسطه سوء مدیریتها را با قربانی کردن برخی افراد در زباله دان تاریخ بیندازند ولی حقیقت این است که نفرت‌های عمیق و چرکی بدین روش از بین نخواهد رفت و در بزنگاه زمانی خود تر و خشک را با هم خواهد سوزاند.

مخلص کلام اینکه: شمارا به خدا به مردم بگویید هنوز هم جریان افراط و انحصار فتنه‌گرها را مشخص مي‌کنند یا مبنای واقعی میزان رای ملت است؟ اگر میزان رای ملت است هیچ کسی در فضای امید و عقلانیت ایجاد شده حق ندارد مردم را با برچسب‌های ساختگی دیروز تهدید نماید و اگر میزان دیدگاه تیم انحصار و افراط است، پس قبول کنیم که نزدیک 19 ملیون فتنه‌گر و دشمن داریم!


کد مطلب: 19491

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/19491/مذاکره-تلاشی-تنش-زدایی-جهانیان-یا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir