کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وقتي برای محرومان کارت هدیه دریافت مي‌کنند!

عجب حکایتی دارد این رعنا...!

24 آذر 1392 ساعت 17:59

سؤال بی پاسخ این است که یک نماینده مجلس با چه توجیه و به چه حقی حاضر مي‌شود پولی را از سازمانی دیگر که کار و وظیفه اش مشخص است دریافت کند و بعد برای کمک به محرومین آن مال غیر را هزینه کند که ثمره‌اش شاید دو رأی بیشتر باشد!


اسماعیل حسین‌پور


گروه جامعه: مردمی که انبان بر دوشی مولا علی(ع) در نیمه شبها را شنیده‌اند که ناشناس یاریگر یتیمان و محرومان بوده است این روزها با تعجب و حیرت شاهد ظهور و حضور خیرانی در مجلس شورای اسلامی هستند که خود را دلسوز مردم و بیت‌المال و محرومین مي‌دانند و با گرفتن کارت هدیه‌هایی از تأمین اجتماعی که ثمره دسترنج کارگران و زحمت کشان بی صدای این مملکت بوده است به دنبال آن بوده اند که نه با پول و سرمایه شان، بلکه با پول کارگران محروم، دست محرومانی دیگر را بگیرند. هرچند توجیه نمایندگان محترم برای گرفتن کارت هدیه گوناگون است ولی افکار عمومی از توجیهات این نمایندگان خیّر مردم در مجلس در حیرت است.

سؤال بی پاسخ این است که یک نماینده مجلس با چه توجیه و به چه حقی حاضر مي‌شود پولی را از سازمانی دیگر که کار و وظیفه اش مشخص است دریافت کند و بعد برای کمک به محرومین آن مال غیر را هزینه کند که ثمره‌اش شاید دو رأی بیشتر باشد! هرچند مي‌پذیریم که نمایندگان دلسوز محرومان هستند و قطعا آن پول را صرف محرومان عزیز کرده‌اند ولی چند سؤال اساسی در ذهن جمعی از مردم جامعه باقی است که امید است این نمایندگان خیراندیش و خیر مردم شفاف و صادقانه پاسخ دهند.

1- چرا نمایندگان خیر دریافت کننده کارت هدیه به جای نام و مشخصات کددار هستند؟
2- چرا این کارت‌ها به همه نمایندگان مردم در مجلس داده نشده است؟ مشخصا چرا آقای توکلی کارتی دریافت نکرده است ولی برخی نمایندگان خیر تهران‌اي کارت هدیه‌ها را دریافت نموده اند؟
3- چرا بانیان این کار خیر کمک به محرومان از افشای نامشان نگران هستند؟
4- توزیع پول بین محرومان چه ربطی به وظایف خطیر نمایندگی دارد و دوستان نماینده با آن پول توانسته اند از چند محروم گره‌گشایی کنند؟
5- با وجود نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی چرا نمایندگان محترم دریافت کننده کارت تأمین اجتماعی مبلغ غیرقانونی دریافتی را تحویل این نهادها نداده اند؟
6- نمایندگان محترم دریافت کننده کارت هدیه چند طرح برای کاهش مشکلات محرومان به مجلس پیشنهاد داده اند تا همه محرومین مشمول لطف دولت شوند نه عده‌اي از محرومان که آنها و نمایندگان محترم فقط به یکدیگر دسترسی دارند مشمول این مهر موردی نمایندگان قرار گیرند؟
7- آیا نمایندگان توزیع کننده هدیه بین محرومین در هنگام توزیع پول به آنها گفته اند که این از جیب شخصی شان نیست و از دسترنج کارگران محروم تأمین اجتماعی به آنها پرداخت مي‌شود؟
8- آیا نمایندگان گرامی خیر فقط از تأمین اجتماعی مبالغی دریافت نموده اند یا از سایر نهادها مثل هلال احمر و بهزیستی و... هم هدایایی برای توزیع بین محرومین دریافت نموده اند؟
9- اساسا دریافت کارت هدیه به تقاضای نمایندگان محترم بوده یا با تأکید ریاست محترم تأمین اجتماعی صورت گرفته است؟
10- هر چند هدیه دادن از پول شخصی به محرومان ستودنی است ولی کدام دین و آیین و قانون به این دلسوزان مردم اجازه داده است که پول بیت المال باید به دست نمایندگان در بین محرومان توزیع شود؟

انتظار مي‌رود نمایندگان خیر مردم در مجلس که تعدادشان هم کم نیست صادقانه به مردم پاسخ دهند ولی در آینده از دریافت هر نوع کارت هدیه‌اي حتی برای محرومین پرهیز کنند چرا که شأن نمایندگی و مجلس با این دریافت‌هاي نامبارک شدیدا تنزل پیدا مي‌کند و سبب سوء استفاده بیگانگان و غم دوستان انقلاب مي‌شود که چرا بعد از این همه سال، هنوز مسیر یاری رسانی به محرومان و پابرهنگان توسط نهادهای حمایتی هموار نشده است و برخی نمایندگان در مجلس مجبور مي‌شوند با ایثار فراوان برای محرومان جایگاه خود را خدشه دار نمایند؟

باید بپذیریم که ميليون‌ها مردم محروم، صبور و با درایت ایران لایق خدمتِ بیش از این کارت هدیه‌ها هستند و نمایندگان خیر دنبال راهکارهایی در مجلس باشند که آمار محرومین و پا برهنگان در این سرزمین خفته بر معدن و نفت و سرمایه کمتر شود نه دریافت‌کنندگان کارت هدیه به محرومین بیشتر شوند.


کد مطلب: 24762

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/article/24762/عجب-حکایتی-این-رعنا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir