کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پس از چند سایت اصولگرا «انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان» هم بیانیه داد!

فغان آزادی برای توقیف دو رسانه‌ی همسوی اصولگرایان!

3 مرداد 1395 ساعت 15:15



گروه سیاسی: پس از بیانیه چند سایت اصولگرا {اینجا} در اعتراض به توقیف یک سایت همسو با این جریان، «انجمن روزنامه نگاران مسلمان» هم که در برابر توقیف و اختلال در فعالیت صدها رسانه در سال‌های اخیر سکوت کرده بود، پس از توقیف موقت دو رسانه‌ی همسوی خود بیانیه صادر کرد.

به گزارش انصاف نیوز، در این بیانیه که در پی توقیف هفته‌نامه‌ی «۹دی» حمید رسایی و سایت «جهان نیوز» منتشر شده، در حالی دولت به «شکایت، تعقیب، محدودیت و به تبع آن توقیف» متهم شده که منظور نویسندگان احتمالا شوراهای میان قوه‌ای است که نمایندگان چند قوه با گرایش‌های مختلف در آن حضور دارند. نقض برخی مصوبات شورای عالی امنیت ملی در ماه‌های اخیر باعث توقیف دو رسانه شده؛ رسانه‌هایی که حتی در دولت احمدی‌نژاد که از لحاظ سیاسی همسوی آنها بود نیز سابقه‌ی توقیف داشته‌اند.

این انجمن سیاسی در بخشی از بیانیه‌ی خود مدعی شده است: «اعمال فشار دولت تا جایی است که حتی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی کوچک هم بی‌نصیب نمانده و به بهانه‌های مختلف از ادمین‌های آنان نیز طرح شکایت شده است». ادعای این انجمن در حالی مطرح شده که به مصادیق ادعاها هیچ اشاره‌ای نشده و از سوی دیگر اعمال فشارهای خارج از دولت را به رسانه‌های اصلاح‌طلب و همسو با دولت روحانی نادیده گرفته است.

پس از توقیف موقت دو رسانه از سوی هیات نظارت بر مطبوعات که ترکیب آن از هر سه قوه تشیل می‌شود، تاکنون برخی شخصیت‌های اصولگرا از جمله احمد توکلی و به ویژه جریان حامی احمدی‌نژاد تاکنون اعتراضاتی را مطرح کرده‌اند. چندین خبرگزاری، روزنامه و چند صد رسانه و هزاران نفر در فضای مجازی با هدف تخریب دولت در حال فعالیت هستند؛ دولت تاکنون موفق نشده که منابع مالی غیرخصوصی آنها را قطع کند. این جریان معمولا برای برخورد و محدود کردن رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت خبرسازی می‌کند.

روز گذشته یکی از مخاطبان انصاف نیوز در پیامی نوشته بود: «ديروز خبرگزاری فارس در خبری گلايه كرده بود كه چرا دادگاه سايت جهان نيوز بعد از چند هفته تشكيل نشده است. ياد پرونده‌ی انصاف‌نیوز افتادم؛ توقيف آنچنانی و پيگري نشدن مرضوع توسط رسانه‌ها. دوستان فارس ظاهرا وقت‌هاي ديگر توقيف را حق رسانه مي‌دانند و اين بار ناحق!»


کد مطلب: 112226

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/112226/فغان-آزادی-توقیف-دو-رسانه-ی-همسوی-اصولگرایان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir