کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احمدی‌نژاد از پاستور دست‌بردار نیست!

26 تير 1392 ساعت 17:15

گروه سياسي: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اشاره به اینکه دلبستگی به قدرت در میان مسئولان به صلاح مملکت نیست، در واکنش به تشکیل دفتر رییس‌جمهور سابق تصریح کرد: دولت احمدی‌نژاد از پاستور دست‌بردار نیست.


محمدقسیم عثمانی درباره تشکیل دفتر رییس جمهور سابق در پاستور که توسط الهام به بقایی اعلام شده است، گفت: دولت احمدی‌نژاد دست از اقدامات خلق‌الساعه و بدیع در دوره ریاست جمهوری خود برنمی‌دارد و تشکیل دفتر رییس جمهور سابق در روزهای پایانی دولت وی نیز کار تازه‌ای است؛ در حالی‌که در دولت‌های قبلی وجود نداشت.

نماینده بوکان در مجلس، افزود: نمی‌شود هر رییس جمهوری پس از آنکه حضورش در دولت به پایان رسید، برای خود سازمانی ایجاد کند و لذا این اقدام غیرقانونی، واکنش و مخالفت قوه مقننه را به دنبال خواهد داشت. عثمانی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این دفتر، پست‌هایی همچون کارشناسی، مدیرکلی و رییس دفتری تعریف شده که بار مالی دارد، ادامه داد: تشکیل چنین سازمان و نهادی قطعا غیرقانونی است و می‌توان از آن به عنوان راه‌اندازی یک ستاد انتخاباتی از اکنون برای دوره آتی ریاست جمهوری تعبیر کرد و البته مجلس اجازه عملیاتی شدن چنین ایده‌ای را نخواهد داد.

وی بیان کرد: پس از پایان ریاست جمهوری آقای خاتمی، احمدی‌نژاد حتی یک ساختمان کوچک هم به او نداد تا به عنوان دفتر از آن استفاده کند ولی اکنون برای ادامه و استمرار فعالیت خودش سازمانی تشکیل می‌دهند و کار غیرقانونی می‌کنند. این نماینده مجلس نهم همچنین به تبعات منفی راه‌اندازی چنین دفتری برای دولت آتی اشاره کرد و افزود: تشکیل چنین پایگاهی در پاستور برای دولت آتی مسائلی به وجود خواهد آورد و دولت جدید را در مقابل دولت سابق قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: احمدی‌نژاد پس از پایان ریاست جمهوری در هر جایی مشغول به کار شود، دفتر و دستک خود را دارد؛ بنابراین بهتر است دولت احمدی‌نژاد از پاستور دست‌بردارد و آن را در نهایت آرامش به دولت آتی تحویل دهد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه باید چسبندگی به قدرت را در میان مسئولان از بین برد، گفت: در صورتی که این چسبندگی و دلبستگی به قدرت ادامه داشته باشد، به صلاح مملکت نیست.

گفتني اينكه، در روزهای پایانی دولت احمدی‌نژاد، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری به بهانه بهره‌مندی از تجربیات روسای جمهور سابق و پیگیری امور اجرایی مربوط به آن ، اقدام به ایجاد تشکیلاتی جدید در ساختار نهاد ریاست جمهوری با عنوان «دفتر رئیس جمهور سابق» کرده است.


کد مطلب: 13764

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/13764/احمدی-نژاد-پاستور-دست-بردار-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir