کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جورج؛ نام عضوجديد خانواده سلطنتی بریتانیا

4 مرداد 1392 ساعت 14:59

گروه بين‌الملل: کاخ کنزینگتون اعلام کرد که شاهزاده ویلیام و همسرش کیت، نام نوزاد خود را "جورج الکساندر لوئی" گذاشته‌اند.


به این ترتیب او رسما "شاهزاده کمبریج، جورج" خوانده می‌شود.این نوزاد نفر سوم در صف جانشینان سلطنت بریتانیا محسوب می‌شود. اغلب کسانی که درباره نام نوه ولیعهد بریتانیا شرط‌بندی کرده بودند، نام جورج را حدس زده بودند. پیش‌بینی می‌شد که دوک و دوشس کمبریج، یک "نام سلطنتی" برای پسر خود برگزینند. تا کنون بریتانیا شش پادشاه با نام جورج به خود دیده است که آخرین آنان، پدر ملکه حاضر بریتانیا بوده است. البته نام اول او آلبرت بود و در خانواده او را برتی صدا می‌کردند. لوئی که سومین نام نوزاد سلطنتی است، نام چهارم پدرش شاهزاده ویلیام هم هست و به نظر می‌رسد این نام‌گذاری، در احترام به لرد لوئی مانتباتن، آخرین نایب‌السلطنه هندوستان پیش از اعلام استقلال این کشور در سال ۱۹۴۷ بوده باشد. او عموی پدر شاهزاده چارلز، ولیعهد حاضر بریتانیا بود و در اوت ۱۹۷۹ توسط ارتش آزادی‌بخش ایرلند ترور شد.

نام میانی دیگر نوه ولیعهد بریتانیا، الکساندر، نام سه پادشاه اسکاتلندی در قرون وسطی بوده و همچنین به اسکندر اشاره دارد. نام میانی ملکه بریتانیا هم الکساندریا، صورت مونث این نام است. نام الکساندر، مورد علاقه کیت، همسر شاهزاده ویلیام بوده است. با این حال اگر این نوزاد سرانجام به سلطنت بریتانیا برسد، لزومی ندارد که شاه جورج خوانده شود. او می‌تواند هر نامی که بخواهد، انتخاب کند؛ چنان که پدر ملکه چنین کرد. جورج در عین حال نام یکی از قدیسان مسیحی نیز هست. سنت جورج، یکی از قدیسان محبوب انگلستان است.


کد مطلب: 14044

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14044/جورج-نام-عضوجديد-خانواده-سلطنتی-بریتانیا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir