کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سهل انگاری وزارت نیرو در احداث پل:

واكنش نماینده ایذه به حادثه‌ تلخ سد كارون

10 مرداد 1392 ساعت 13:57

گروه حوادث: نماینده ایذه و باغملک در مجلس در واكنش به کشته شدن ۱۲ نفر در دریاچه سد کارون ۳ به دلیل سقوط مینی بوس از روی بارج گفت: وزات نیرو در هنگام احداث این دریاچه پل ها و جاده های منطقه را زیر آب برد و به دلیل عدم تعهد خود در احیای مجدد این پل ها و جاده ها مدت ها است که رفت و آمد مردم منطقه از طریق دریاچه و به وسیله بارج صورت می گیرد.


حجت الله درویش پور افزود: متاسفانه وزارت نیرو در زمان احداث دریاچه کارون سه که در منطقه دهدز از شهرستان ایذه واقع شده جاده‌ها و پل‌ها را زیر آب برد و متعهد شده بود که این پل‌ها و جاده‌ها را برای تردد مردم منطقه احیا کند که تاکنون در این جهت اقدامی نکرده است و باعث شده تا رفت و آمد مردم منطقه از طریق دریاچه و به وسیله شناور بارج صورت گیرد.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه مدت‌ها رفت و آمد مردم منطقه از طریق بارج صورت مي‌گیرد، تصریح کرد: بارها در این خصوص با وزیر نیرو صحبت کردیم و مدام مشکل رفت و آمد و عدم وجود جاده و پل در منطقه را در نطق ها، تذاکرات شفاهی و کتبی خود به وزیر نیرو اعلام کرده ایم. وی با اشاره به این که این منطقه حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد ادامه داد: مسیری که باید در مدت ۱۰ دقیقه طی شود با بارج حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه باید طی شود.

درویش پور با اشاره به جزئیات حادثه اضافه کرد: مسافران در یک مینی بوس سوار مي‌شوند و این مینی بوس بر روی بارج قرار مي‌گیرد تا مسافران را به سمت دیگر دریاچه منتقل کند؛ زمانی که بارج به مقصد مي‌رسد توسط یک کشنده به سمت ساحل کشیده مي‌شود که در این حین مینی بوس که در روی بارج قرار دارد در دریاچه سقوط مي‌کند و متاسفانه از تعداد کل مسافران که ۱۶ نفر بودند ۱۲ نفر کشته مي‌شوند و ۴ نفر دیگر نیز نجات مي‌یابند. نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من این روز را پیش بینی مي‌کردم و بارها به وزیر نیرو و معاونان وی تذکر مي‌دادم که اگر روزی چنین اتفاقی بی افتد مقصر شما هستید اما این موضوع را جدی نگرفتند.


کد مطلب: 14227

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14227/واكنش-نماینده-ایذه-حادثه-تلخ-سد-كارون

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir