کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اشغال سرزمین فلسطین زخمی بر بدن دنیای اسلام است

اصلاح اظهارات امروز روحانی در خبرگزاري‌ها

11 مرداد 1392 ساعت 18:34

گروه سياسي: رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران گفت که راهپیمایی روز قدس یادآور آن است که مردم مسلمان حق تاریخی خود را فراموش نخواهند کرد و همواره در برابر ظلم و تجاوز ایستادگی می‌کنند.


به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تهران، در جمع خبرنگاران، روز قدس را یکی از یادگارهای حضرت امام(ره) خواند و افزود: در منطقه ما در سایه اشغال سرزمین فلسطین و قدس عزیز، زخمی بر بدن دنیای اسلام نشسته و این یادآور آن است که مردم مسلمان این حق تاریخی خود را فراموش نخواهند کرد و در برابر ظلم و تجاوز ایستادگی خواهند کرد.

وی در برابر پرسشی درباره ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی پاسخ داد: در شرایطی که دنیای اسلام در منطقه دچار مشکل است صهیونیست‌ها فکر می‌کنند فرصت مناسبی است برای اینکه به ظاهر چهره صلح‌طلبی از خود نشان دهند و در واقع به تجاوزات و تعرضات خود به سرزمین فلسطین ادامه می‌دهند.

گفتني اينكه؛ پیشتر در اخبار برخی خبرگزاری‌های داخلی از جمله ایسنا به نقل از آقای روحانی اینطور عنوان شده بود که "رژیم صهیونیستی زخمی است که سال‌ها بر بدن دنیای اسلام نشسته است و این زخم باید از بین برود" که جمله مذکور به ترتیبی که در بالا آمده است اصلاح شد. این اشتباه از سوی چند خبرگزاری دیگر نیز رخ داده بود که بدون رعایت کردن اخلاق رسانه‌ای و ارائه توضیحات، تنها اقدام به حذف خبر از روی خروجی‌ها یا تغییر همان خبر اولیه کردند. انتشار اين خبر بازتاب وسيعي در دنيا خصوصا كشورهاي غربي حامي اسراييل داشته است و بنيامين نتانياهو نيز به سرعت و در واكنشي تند گفت: روحاني ماهيت واقعي خود را نشان داد!


کد مطلب: 14266

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14266/اصلاح-اظهارات-امروز-روحانی-خبرگزاري-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir