کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فضاسازی با دستخط میرحسین موسوی!

17 مرداد 1392 ساعت 8:16


گروه اقتصادي: یاشار سلطانی، مدیرمسئول سايت معماری‌نیوز در این سایت نوشت: در چند روز اخیر در برخی سایت های خبری شاهد انتشار سندی بودیم که در آن مهندس میر حسین موسوی طی یادداشتی به شورای نگهبان، عباس آخوندی را بعنوان نماینده ویژه خود در انتخابات سال 88 معرفی کرده اند. در متن این نامه با دست خط مهندس موسوی آمده است:
بسمه تعالی
حضرت آیت اله جنتی
دبیر محترم شورای نگهبان
با سلام – بدینوسیله جناب آقای دکتر عباس آخوندی را به عنوان نماینده شخصی خود برای تقویت ارتباط با آن شورای محترم در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به حضورتان معرفی می نمایم. میرحسین موسوی 19/3/1388

عباس آخوندی در حال حاضر بعنوان کاندیدای پیشنهادی برای پست وزارت راه و شهرسازی در کابینه دکتر روحانی به مجلس معرفی شده است. توجه به چند نکته از نظر اینجانب مهم است:

تاریخ امضاء این سند به قبل از برگزاری انتخابات 88 بر می‌گردد و از لحاظ قانونی نمی توان عملکرد مهندس موسوی را در خصوص معرفی نماینده به شورای محترم نگهبان زیر سوال برد. روند این کار، قانونی و روشن بوده است. در ضمن اگر آقای دکتر روحانی در حال حاضر ایشان را بعنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می نمایند، قطعا ضمن بررسی ویژگی ها و شرایط 28 گانه برای وزرا، به درک صحیح عباس آخوندی از وضعیت موجود و نگرانی ها و انتقادات ایشان در این سالها که به روند ساخت و ساز در کشور داشته اند، واقفند.

آخوندی یکی از پایه‌گذاران سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است و اکنون عضو هیات‌علمی دانشکده مطالعات جهان و استاد مطالعات بریتانیاست که در صورت اخذ رأی اعتماد از بهارستانی‌ها، یازدهمین وزیر راه و شهرسازی کشور می‌شود. همچنین از جمله فعالیت‌های آخوندی در امر مسکن علاوه بر تصدی وزارت مسکن در دولت هاشمی، ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در کارنامه کاری وی دیده می‌شود. او در سال های گذشته تحلیل های کارشناسی در حوزه اقتصاد کلان منتشر کرده است.

آخوندی در میان سیاستمدارانی قرار می گیرد که یادداشت های قابل توجهی در حوزه های اقتصاد سیاسی و اقتصاد کلان را به رشته تحریر درآورده است تا از این طریق نقد و نظر کارشناسی خود را به تصمیم گیری هایی که در این رابطه انجام شد مطرح کرده باشد. دوستان و همکاران فعال در برخی رسانه ها به خوبی پیام ملت ایران را در انتخابات اخیر شنیده اند و بایستی به درک صحیح این حضور پرشور رسیده باشند که انتشار سند و مدرک غیر مستدل در این برهه زمانی بی تاثیر است و با حاشیه سازی و ایجاد فضای مصنوعی و غیرواقع برای موج سواری، در زمانی که تعقل و اندیشه حاکم شده است، راه به جایی نخواهند برد.

بنده با نگارش این یادداشت در صدد حمایت از سیاست ها و برنامه های آینده آقای آخوندی نبوده و طبق رسالت حرفه ای در صورت تایید ایشان از سوی مجلس محترم، خود را موظف می دانیم تا عملکرد وی را در کابینه همانند دولت های قبلی مورد نقد و بررسی قرار داده و با شفافیت کامل منتشر کنیم. در این یادداشت انتقاد، به دوستانی است که با وجود بحران زنده اند و رمز بقایشان نه با نقد سازنده و راهگشا که به ایجاد هنجار و نبود آرامش گره خورده است. همانگونه که تاکید رئیس دولت یازدهم بر قانونگرایی و اخلاقمداری می باشد، ما نیز امیدواریم چراغ امید در نخستین حرکت خود به سمت ثبات و آرامش در کشور باشد.
 


کد مطلب: 14428

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14428/فضاسازی-دستخط-میرحسین-موسوی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir