به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۳:۰۳
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب : ۱۴۴۲۸

فضاسازی با دستخط میرحسین موسوی!

گروه اقتصادي: یاشار سلطانی، مدیرمسئول سايت معماری‌نیوز در این سایت نوشت: در چند روز اخیر در برخی سایت های خبری شاهد انتشار سندی بودیم که در آن مهندس میر حسین موسوی طی یادداشتی به شورای نگهبان، عباس آخوندی را بعنوان نماینده ویژه خود در انتخابات سال 88 معرفی کرده اند. در متن این نامه با دست خط مهندس موسوی آمده است:
بسمه تعالی
حضرت آیت اله جنتی
دبیر محترم شورای نگهبان
با سلام – بدینوسیله جناب آقای دکتر عباس آخوندی را به عنوان نماینده شخصی خود برای تقویت ارتباط با آن شورای محترم در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به حضورتان معرفی می نمایم. میرحسین موسوی 19/3/1388

عباس آخوندی در حال حاضر بعنوان کاندیدای پیشنهادی برای پست وزارت راه و شهرسازی در کابینه دکتر روحانی به مجلس معرفی شده است. توجه به چند نکته از نظر اینجانب مهم است:

تاریخ امضاء این سند به قبل از برگزاری انتخابات 88 بر می‌گردد و از لحاظ قانونی نمی توان عملکرد مهندس موسوی را در خصوص معرفی نماینده به شورای محترم نگهبان زیر سوال برد. روند این کار، قانونی و روشن بوده است. در ضمن اگر آقای دکتر روحانی در حال حاضر ایشان را بعنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می نمایند، قطعا ضمن بررسی ویژگی ها و شرایط 28 گانه برای وزرا، به درک صحیح عباس آخوندی از وضعیت موجود و نگرانی ها و انتقادات ایشان در این سالها که به روند ساخت و ساز در کشور داشته اند، واقفند.

آخوندی یکی از پایه‌گذاران سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است و اکنون عضو هیات‌علمی دانشکده مطالعات جهان و استاد مطالعات بریتانیاست که در صورت اخذ رأی اعتماد از بهارستانی‌ها، یازدهمین وزیر راه و شهرسازی کشور می‌شود. همچنین از جمله فعالیت‌های آخوندی در امر مسکن علاوه بر تصدی وزارت مسکن در دولت هاشمی، ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در کارنامه کاری وی دیده می‌شود. او در سال های گذشته تحلیل های کارشناسی در حوزه اقتصاد کلان منتشر کرده است.

آخوندی در میان سیاستمدارانی قرار می گیرد که یادداشت های قابل توجهی در حوزه های اقتصاد سیاسی و اقتصاد کلان را به رشته تحریر درآورده است تا از این طریق نقد و نظر کارشناسی خود را به تصمیم گیری هایی که در این رابطه انجام شد مطرح کرده باشد. دوستان و همکاران فعال در برخی رسانه ها به خوبی پیام ملت ایران را در انتخابات اخیر شنیده اند و بایستی به درک صحیح این حضور پرشور رسیده باشند که انتشار سند و مدرک غیر مستدل در این برهه زمانی بی تاثیر است و با حاشیه سازی و ایجاد فضای مصنوعی و غیرواقع برای موج سواری، در زمانی که تعقل و اندیشه حاکم شده است، راه به جایی نخواهند برد.

بنده با نگارش این یادداشت در صدد حمایت از سیاست ها و برنامه های آینده آقای آخوندی نبوده و طبق رسالت حرفه ای در صورت تایید ایشان از سوی مجلس محترم، خود را موظف می دانیم تا عملکرد وی را در کابینه همانند دولت های قبلی مورد نقد و بررسی قرار داده و با شفافیت کامل منتشر کنیم. در این یادداشت انتقاد، به دوستانی است که با وجود بحران زنده اند و رمز بقایشان نه با نقد سازنده و راهگشا که به ایجاد هنجار و نبود آرامش گره خورده است. همانگونه که تاکید رئیس دولت یازدهم بر قانونگرایی و اخلاقمداری می باشد، ما نیز امیدواریم چراغ امید در نخستین حرکت خود به سمت ثبات و آرامش در کشور باشد.
 


کرم
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۰۹:۲۸
اگر بررسی وتایید صلاحیت های افرادبا تخریب و بدون توجه به سوابق وتوانائی ها ی آنان انجام گردد نتیجه ای جز روی کار آمدن افراد بی صلاحیت ومجیز گو نخواهد داشت . (106178)
س
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۱۴
ملاک حال افراداست.آیا کسی از جناب آخوندی خطایی دیده؟ایشان انسان باسوادوبسیارباشخصیتی هستند. (106307)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۰۹:۳۰
پس زنده باد اخوندي (106180)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۰۹:۴۶
اين حرفارو ول كن ، اون افراطي ها كه تكليفشون مشخصه. . .. صد بار تعداد راي روحاني و تعداد راي نماينده خودشون بنويسند تا هيچ وقت يادشون نره كه مردم با اين افراطي كاري ها مخالفند . . . (106189)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۰۹:۴۸
عزيزم چه خوشخط ؛) ماشالا. (106190)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۰۹:۴۹
این سند اعتبار جناب اخوندی را بالا تر میبرد .چون ثابت شد احمدی نژاد صلاحیت کشورداری نداشت .واگر چهار سال پیش هر شخص دیگری از صندق رای در میاند بهتر بود . (106191)
اصلاح طلب بافقی لردی
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۰:۰۰
اندکی صبر سحر نزدیک است (106194)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۰:۰۷
در اصول گرایی ناب هدف وسیله را توجیه می کند (106197)
ارام
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۰:۳۷
روزگاری همکاری با نخست وزیر دوران دفاع مقدس جز افتخارات محسوب می شد.از کجا معلوم کسانی که الان همکاری با بعضی ها را افتخار ممی دانند به این بلا دچار نشوند! (106198)
لیلا
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۰:۴۶
اینارو بی خیال؛ دست خط و امضای میرحسین رو عشقه!
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش... (106201)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۱:۱۱
تاریخ نامه کاملا درست است زیرا موسوی ایشان را رابط بین شورای نگهبان و خودش معرفی کرده است (106204)
جواد
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۱:۲۵
یک نکته رو دقت نکردید.انتخاب همه ی اعضای کابینه دست روحانی نیست و تعدادیش سفارش مشاوران و نزدیکان ایشونه پس طبیعیه روحانی ازهمه ی اعضای کابینه خودش راضی نباشه و حتی از خدا بخواد که بعضی هاشون رأی عدم اعتماد از مجلس بگیرن. (106206)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۰۵
تو نشست خبری جواب شمارو داد (106300)
مريم
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۷:۲۰
خود روحاني گفت همه را فراجناحي انتخاب كرده وبه همه افرادي كه انتخاب كرده از جهت كارائي اعتقاد داره پس شما لطفآ اين وسط شريعتمداري نشو. (106343)
سينا صفوي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۱:۳۷
مگه از خود آقايون ، از خود احمدي نژاد تا هر بمب بصيرت ديگري توي مجلس كسي هست كه از موسوي، كروبي يا هاشمي و خاتمي حكمي نگرفته باشه و بابت اون هم مچكر نشده باشه!!

بابا اينها سي سال مسئولين طراز اول ما بودند و همه شما باهاشون عكس داريد و بابت همون عكس كلي خوشحالي كرديد بابا! (106208)
محسن خراسانی
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۲:۰۵
به نظر من همه چیز واضح و مشخص است آقای آخوندی با فتنه گران 88 همکاری نزدیکی داشتند بنابراین مجلس نباید بگذارد عوامل نزدیک به فتنه به پست وزارت برسند به نظر من آقای روحانی دارد جاده را برای بازگشت فتنه گران صاف می کند (106212)
تارا
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۱۷
نظرشما بدرد خودت میخورد.تو بروفعلا فکری برای فتنه گران قم ومشهدبکن تادیگردرحین سخنرانی بزرگی کفش وبطری آب پرتاب نکنند تابعد... (106308)
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۲:۱۱
امید است مجلیسان به رای ملت تمکین کنند و انتخاب منتخب ملت در امر چیدمان ملت را به پاسداشت رای ملت حرمت گذارند و از حاشیه سازی وجعل نمودن شخصیت افراد خدوم نظیرآخوندی بپرهیزند. مردم رای به یک گفتمان داده اندو بهترین هاررا دکتر روحانی انتخب کرده بافرایند کاملا اعتدالی . مجلس وفاداری خودبه آرمان های نظام ورای ملت را بدور حاشیه سازی نشان دهند. برخی نمایندگان مجلس وشسک خوردگان 24خرداد می خواهند کسروی هم آورد صحنه انتخابات وکم اقبالی مردم را با به بهانه تعدیل کابینه جبران کنند این به صلاح کشور نیست. (106218)
اسطوره
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۲:۴۵
بهار جان اینا هر روز ی چیزی رو میکنن علیه وزرای پیشنهادی آقای روحانی و جوسازی میکنن امیدوارم ک این جنگ نرمی ک راه انداختن رو نظر مجلس برای دادن رای اعتماد بی تاثیر باشه هر چند ک این نگرانی را دارم ک ممکن تاثیرگذار باشه (106226)
دوستدار روحاني
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۲:۴۸
خوب كه چي؟؟ مگه ميرحسين موسوي كيه؟ آمريكاييه يا انگليسي؟؟
يه كانديداي رياست جمهوري بوده مثل بقيه كانديداها! چون اعتراض كرده به نتيجه انتخابات الان تو حصره حالا به هر ترتيب...! حالا هر كي رو كه با ايشون در ارتباط بوده رو بايد آزار بدن يا پرونده سازي كنن براش؟ خدايا از دست اين جماعت چه گيييييييييرييييييييي افتاديم! كمكمون كن! (106227)
salman
Australia
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۳:۲۸
مگر ارتباط با کسی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و برای کاندیداتوری انتخاب شده جرم محسوب میشود؟
اگر کمی واقع بینانه فکر و عمل کنیم یقینا آینده بهتری در پیش رو خواهیم داشت (106243)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۳:۳۰
خداااااااااااااااااااااااااااااااااااایا چقدر مظلومی
اینا نماینده ی شما هستن
دلم از همه بی اخلاقی به نام تو به درد می آید. هر چیزی را حربه و دستاویزی کردن ..................خدایا به آنها انصاف عطا کن.آآآآآآآآآآآآمین (106244)
ناصر ( موج نو )
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۴:۰۶
ما برای سربلندی کشور عزیزمان با گامهای راسخ آمده ایم و تا اخر نیز قدرتمندانه ادامه خواهیم داد و از دکتر روحانی با تمام توان حمایت خواهیم کرد و متحجران بی دین که خواهان آشوب در جامعه هستند تا بلکه تکه نانی بدست بیارن راهی به جایی نخواهند برد.اینان را دیگر باید در زباله دان تاریخ جست. (106257)
پویش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۵:۰۲
نجفقلی حبیبی در گفتگو با پویش :
۱۳ میلیون فتنه گر داریم / روحانی پیام رای مردم را درک کرده است

http://puyesh.net/fa/interview (106273)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۵:۲۳
آخوندی و زنگنه از نزدیکترین افراد به موسوی بودند. هر دو هم از کارامدترین و متخصص ترین مدیران این کشورند. (106277)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۵:۳۴
خیلی ها نمیدونند ولی هیچ کس مثل آخوندی در شکل گیری ائتلاف اصلاح طلبان در این انتخابات نقش نداشت و نقش فوق العاده ای در پیروزی اصلاح طلبان داشت. (106282)
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۵۷
ما از همه وزرا حمایت میکنیم (106330)
فتنه گر بی بصیرت
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۸:۳۲
بابا جمع کنید دیگه فتنه گر فتنه گر راه انداختین دیگه شورشو در اوردید اخه انقدر ادما گوشت تلخ میشن؟ (106367)