کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نجفی برای آموزش‌وپرورش گزینه‌اصلح است

19 مرداد 1392 ساعت 0:11


علیرضا مسرور *


گروه جامعه: در میان وزارتخانه‌هاي مختلف دولت، وزارت اموزش و پرورش از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است و بطوری که برخی آن را مهمترین بخش دولت ها بویژه دولت‌هاي تحول خواه دانسته و انتظار دارند تا نگاه منحصر به فردی چه در تخصیص منابع و چه در انتخاب مدیران ارشد بخصوص وزیر برای آن اقدام مناسب انجام گیرد. از دولت دکتر حسن روحانی که بیش از دولت‌هاي گذشته خود را به عنصر عقلانیت وابسته مي‌داند و آن را به عنوان برند و شعار انتخاباتی خود انتخاب نمود این انتظار بیشتر گردیده است. دکتر روحانی نیز با انتخاب دکتر محمد علی نجفی اولین گام خود را محکم برداشت و نشان داد مي‌خواهد روزهای بهتری را برای این وزارتخانه و آینده کشور رقم زنند.

هر چند بند به عنوان یک معلم معتقدم دکتر نجفی به دلیل برجستگی ها و شایستگی‌هاي علمی و کارنامه درخشان مدیریتی در کسب رای اعتماد از مجلس با کمترین مشکل روبرو است ولی، زمزمه هایی به گوش مي‌رسد که برخی از نمایندگان در دادن رای اعتماد به ایشان دچار تردید و یا نگرانی هستند لذا برای آن دسته از نمایندگانی که خیر و صلاح کشور را در دادن رای در نظر دارند ذکر نکات و ضرورتهای انتخاب ایشان به عنوان وزیر اصلح ضروری است.

1- برخورداری از توانایی‌هاي علمی بالا و فارغ التحصیلی از یکی از بهترین دانشگاه ها در رشته ریاضی، وجاهت علمی خاصی را در بین فرهنگیان بویژه معلمان به وی بخشیده است.
2- تجربه موفق دوره ریاست حدودا 10 ساله ایشان در وزارت آموزش و پرورش، تاثیر مثبتی در حافظه فرهنگیان به یادگار گذاشته است به جرئت مي‌توان ادعا نمود در میان تمام وزیران گذشته آموزش و پرورش وی از پایگاه گسترده تری در میان فرهنگیان نسبت به سایرین برخوردار است.
3- تجربه کار در سازمان برنامه و بودجه برای اموزش و پرورشی که در بخش اقتصادش همیشه با مشکل روبروست یک امتیاز بزرگ محسوب مي‌شود و راه چانه زنی برای ارتقاء آموزش و پرورش در برنامه ریزی دولت را فراهم مي‌کند.
4- نگاه پژوهش محور که با تصدی ایشان برای اولین بار در آموزش و پرورش به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت هرچند در دوره‌هاي بعدی رشد پیدا کرده ولی هنوز سهم آموزش و پرورش در تولید علم بسیار اندک است و نیازمند مدیرانی ( همچون دکتر نجفی)است که به این حوزه وابستگی معنی داری دارند.
5- اعتقاد به بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری در امر آموزش از ویژگی‌هاي منحصر بفرد دوره تصدی جناب دکتر نجفی بود که لااقل در 8 سال گذشته مورد بی مهری بسیاری قرار گرفته است ونیازمند ترمیم و حمایت جدی دولت یازدهم دارد که این کار از عهده جناب دکتر نجفی به عنوان کسی که سنگ بنای مدارس غیر انتفاعی را در آموزش و پرورش به زمین گذاشت امکان پذیرتر است.

6- متانت، وجاهت علمی، جهان شناسی، ثبات رای و جدیت در اعمال قوانین و مقررات و اهداف سازمانی، پاک دستی و فروتنی از ویژگی هایی است که دکتر نجفی را در ذهن و دل بسیاری از فرهنگیان بویژه معلمان جایگاه ویژه ایی بخشیده است.

اگر بپذیریم دکتر نجفی یکی از مردان موثر و تاثیر گذار در شکل گیری دولت اعتدال و امید بوده است و در نگاه رئیس جمهور محترم از جایگاه ویژه ایی برخوردار است باید وی را بهترین گزینه برای آموزش و پرورش بدانیم زیرا آموزش و پرورش مادر همه وزارتخانه ها و حل مشکلاتش تقدم ذاتی و رتبی بر حل مشکلات سایر وزارتخانه ها دارد و نیازمند فردی است که در دولت از نفوذ تعیین کننده ایی برخوردار باشد. بنابر این نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اطمینان داشته باشند انتخاب دکتر نجفی برای آموزش و پرورش یک انتخاب اصلح و فرصت مناسبی است برای ارتقاء جایگاه این وزارتخانه در میان سایر وزارتخانه ها، آنچه همیشه نظام آموزشی ما بدان نیازمند بوده و هست.

*انجمن اسلامی معلمان آموزش و پرورش استان خوزستان


کد مطلب: 14472

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14472/نجفی-آموزش-وپرورش-گزینه-اصلح

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir