به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۳:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۱۴۴۷۲

نجفی برای آموزش‌وپرورش گزینه‌اصلح است

نجفی برای آموزش‌وپرورش گزینه‌اصلح است
علیرضا مسرور *

گروه جامعه: در میان وزارتخانه‌هاي مختلف دولت، وزارت اموزش و پرورش از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است و بطوری که برخی آن را مهمترین بخش دولت ها بویژه دولت‌هاي تحول خواه دانسته و انتظار دارند تا نگاه منحصر به فردی چه در تخصیص منابع و چه در انتخاب مدیران ارشد بخصوص وزیر برای آن اقدام مناسب انجام گیرد. از دولت دکتر حسن روحانی که بیش از دولت‌هاي گذشته خود را به عنصر عقلانیت وابسته مي‌داند و آن را به عنوان برند و شعار انتخاباتی خود انتخاب نمود این انتظار بیشتر گردیده است. دکتر روحانی نیز با انتخاب دکتر محمد علی نجفی اولین گام خود را محکم برداشت و نشان داد مي‌خواهد روزهای بهتری را برای این وزارتخانه و آینده کشور رقم زنند.

هر چند بند به عنوان یک معلم معتقدم دکتر نجفی به دلیل برجستگی ها و شایستگی‌هاي علمی و کارنامه درخشان مدیریتی در کسب رای اعتماد از مجلس با کمترین مشکل روبرو است ولی، زمزمه هایی به گوش مي‌رسد که برخی از نمایندگان در دادن رای اعتماد به ایشان دچار تردید و یا نگرانی هستند لذا برای آن دسته از نمایندگانی که خیر و صلاح کشور را در دادن رای در نظر دارند ذکر نکات و ضرورتهای انتخاب ایشان به عنوان وزیر اصلح ضروری است.

1- برخورداری از توانایی‌هاي علمی بالا و فارغ التحصیلی از یکی از بهترین دانشگاه ها در رشته ریاضی، وجاهت علمی خاصی را در بین فرهنگیان بویژه معلمان به وی بخشیده است.
2- تجربه موفق دوره ریاست حدودا 10 ساله ایشان در وزارت آموزش و پرورش، تاثیر مثبتی در حافظه فرهنگیان به یادگار گذاشته است به جرئت مي‌توان ادعا نمود در میان تمام وزیران گذشته آموزش و پرورش وی از پایگاه گسترده تری در میان فرهنگیان نسبت به سایرین برخوردار است.
3- تجربه کار در سازمان برنامه و بودجه برای اموزش و پرورشی که در بخش اقتصادش همیشه با مشکل روبروست یک امتیاز بزرگ محسوب مي‌شود و راه چانه زنی برای ارتقاء آموزش و پرورش در برنامه ریزی دولت را فراهم مي‌کند.
4- نگاه پژوهش محور که با تصدی ایشان برای اولین بار در آموزش و پرورش به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت هرچند در دوره‌هاي بعدی رشد پیدا کرده ولی هنوز سهم آموزش و پرورش در تولید علم بسیار اندک است و نیازمند مدیرانی ( همچون دکتر نجفی)است که به این حوزه وابستگی معنی داری دارند.
5- اعتقاد به بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری در امر آموزش از ویژگی‌هاي منحصر بفرد دوره تصدی جناب دکتر نجفی بود که لااقل در 8 سال گذشته مورد بی مهری بسیاری قرار گرفته است ونیازمند ترمیم و حمایت جدی دولت یازدهم دارد که این کار از عهده جناب دکتر نجفی به عنوان کسی که سنگ بنای مدارس غیر انتفاعی را در آموزش و پرورش به زمین گذاشت امکان پذیرتر است.

6- متانت، وجاهت علمی، جهان شناسی، ثبات رای و جدیت در اعمال قوانین و مقررات و اهداف سازمانی، پاک دستی و فروتنی از ویژگی هایی است که دکتر نجفی را در ذهن و دل بسیاری از فرهنگیان بویژه معلمان جایگاه ویژه ایی بخشیده است.

اگر بپذیریم دکتر نجفی یکی از مردان موثر و تاثیر گذار در شکل گیری دولت اعتدال و امید بوده است و در نگاه رئیس جمهور محترم از جایگاه ویژه ایی برخوردار است باید وی را بهترین گزینه برای آموزش و پرورش بدانیم زیرا آموزش و پرورش مادر همه وزارتخانه ها و حل مشکلاتش تقدم ذاتی و رتبی بر حل مشکلات سایر وزارتخانه ها دارد و نیازمند فردی است که در دولت از نفوذ تعیین کننده ایی برخوردار باشد. بنابر این نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اطمینان داشته باشند انتخاب دکتر نجفی برای آموزش و پرورش یک انتخاب اصلح و فرصت مناسبی است برای ارتقاء جایگاه این وزارتخانه در میان سایر وزارتخانه ها، آنچه همیشه نظام آموزشی ما بدان نیازمند بوده و هست.

*انجمن اسلامی معلمان آموزش و پرورش استان خوزستان

۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۰:۳۰
من که کلا با کابینه از لحاظ فرهنگی سیاسی مشکل دارم ولی اینکه اینکه در مورد وزرای اموزش پرورش و علوم مجلس رای اعتماد نده و روحانی عوض اینکه یه اصلاح طلب تر انتخاب کنه عقب بشینه و اصولگرا اصلا شما بگو معتد ل معتدل معتدل معرفی کنه. . . (106731)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۳:۳۷
شما كلا بگو مخالفي ديگه. (107043)
یک معلم
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۰:۳۵
آقایان نماینده حالا که یک وزیر خوب برای آموزش و پرورش معزفی شده خواهش میکنیم رای اعتماد بدین (106733)
خوزستانی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۵۹
من خودم اصلاح طلب دو آتشه هستم اما باید حق و انصاف را رعایت کرد. حاج بابایی بهترین وزیری بود که تا حالا داشتیم از افزایش حقوق بگیر تا بیمه طلایی که اویل بهتر از امروز بود. (106816)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۳:۴۲
مطمئنيد كه اصلاح طلب از نوع دو آتيشه هم هستيد ؟ (107050)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۰۵
من هم بعنوان یک معلم از استان خراسان از مجلس محترم میخام که به آقای نجفی رأی بالایی بدن. (106880)
خروس
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۱:۲۸
فرد خوبی ست ولی اصلا رشته ی تحصیلی این فرد به این کار نمی خورد!!
کار هرکس نیست علم و ادب خروس نر خواهد و مرد کهن (106738)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۱۰
دی:
دلم برات تنگ شده بود خروس جان (106793)
صالح
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۱:۳۰
اگر اقای دکتر نجفی بهر دلیلی رای نیاوردند، از اقای دکتر روحانی می خوام تا اقای حاجی رو به عنوان وزیر اموزش و پرورش معرفی کنند. (106739)
بندرگناوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۱:۳۰
نجفي تنها گزينه اي هست كه ميتواند اموزش و پرورش را از اين حالت فلاكت و نابودي نجات بده انشالا كه تو اين راه موفق و سربلند و خدمتگزارباشه (106740)
محمودی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۲:۰۸
در مناطق کوچک عمده نیروهای حامی نماینده مجلس در ان حوزه ،در اموزش و پرورش در پست های مدیریتی مختلف جای گرفته اند لذا این نمایندگان بیش از انکه به فکر مصالح کلان اموزش و پرورش و کشور باشند به فکر نیروهای حامی خود هستند تا پایگاه رای خود را حفظ کنند لذا در صددندکه بتوانند تضمینی برای حفظ این افراد از وزیر کسب نمایند که البته این کار غیر اخلاقی است و کلیت مجلس باید با ان مقابله کند. (106742)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۶:۱۶
من معلم هم موافقم (106745)
غلامرضا
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۰۹:۲۳
چيدمان كابينه ء دكتر روحاني به بهترين نحو است.. مخصوصا" تعاون علوم نفت و اموزش پرورش... كساني كه مجلس را ميخواهند با جو سازي و متوسل شدن به اين و ان گول بزنند كور خوانده اند.. راي مياوردند و... (106750)
مقدادعزیزی بازنشسته فرهنگی
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۰:۱۰
دکترنجفی انسانی شایسته ومدیری توانمنداست که تجربه نشان داده ایشان قادر به حل مسایل تعلیم وتربیت هستند.انتخاب رییس جمهور محترم خیلی مناسب بوده .25سال کارشناسی دراین حوزه ونیز شاهدمدیریت آقای دکتر نجفی بودن بنده (درسالهای مسئولیت ایشان )این اطمینان خاطر را به بنده میدهد.نجفی مدیری مومن/ مدبر/باهوش/مودب/دوراندیش/دقیق/قاطع /ودارای تجربه مفیددراین راه است (106759)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۰:۱۱
حاج با با یی با ی با ی. (106760)
یه ایرونی
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۰:۲۹
هر وقت اسم مجلس نهم رو میشنوم. . . . , البته یه مقدار مقصر خودمون بودیم که تو انتخابات مجلس رای ندادیم و. . . . باعث تشکیل این مجلس ضعیف شد. (106763)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۱۲
راست میگی
"خودم کردم که لعنت بر خودمم باد"
ایشالا انتخابات مجلس بعدی جبران میکنیم. (106794)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۲۳:۳۸
البته اگه راي مهم بود. (107047)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۰:۳۱
نجفی بهترین گزینه است و مقبولیت بسیار بالایی در بین معلمان دارد. (106764)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۳۱
حا ج با با یی با ی با ی .خوش اومدی .مرحمت زیاد .بسلامت. دردوره شما اجباری خودمو بازنشسته کردم اما حالاحاضرم اگر لازم باشه بدون مزد به آقای نجفی کمک کنم. (106801)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۴۱
مشکل اصلی و هدف روحانی باید حل مشکل هسته ای و روابط خارجی متلاشی شده کشور و اقتصاد ویران باشد که همه اینها در وزارت خارجه و اقتصاد و بازرگانی است باید با استفاده از افراد میانه رو در وزارتخانه‌های دیگر بخصوص در ارشاد از ایجاد جبهه دیگری توسط اصولگرایان تندورو پیشگیری کند تا بتواند مشکلات ردیف اول را حل کند چون در جبهه اصلی دشمنان بزرگی مثل شرکتهای سازنده اسلحه و افراطی های آمریکا و اسراییل و بعضی کشورهای عربی و حتی روسیه و چین هدفشان عدم پیروزی سیاستهای روحانی در تنش زدایی و حل بحران هسته ای میباشد چون منافع انها به خطر می افتد ، با وجود این دشمنان قوی روحانی نباید بهانه دهد جبهه دیگری توسط تندروهای بی منطق و شکست خورده در پشت سرش یعنی در داخل کشور علیه او ایجاد شود، چون دور ریختن آنها با توجه به آرای چهار میلیونی آنها بعدا هم مقدور است بخصوص که بعد از حل مشکلات هسته ای و اقتصادی کشور تمام مردم جز تندروهای چهار میلیونی طرفدارش میشن (106808)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۲:۵۹
من یک معلم با سابقه 21 سال می باشم. شهادت می دهم که دکتر نجفی از بهترین وزرایی است که بخش فرهنگ و آموزش کشور به خود دیده است. (106817)
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۵:۵۴
سپاس از استادمسرور (106903)
رضا
۱۳۹۲/۰۵/۱۹ ۱۸:۳۵
حق نجفي بيش از آموزش و پرورش بود. تو اين كشور وجود افرادي مثل آقاي دكتر نجفي واقعا يك غنيمت بزرگه (106957)