کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش روسیه و آمریکا برای حل بحران سوریه

19 مرداد 1392 ساعت 14:42

گروه بين‌الملل: سرگئی لاوروف و جان کری، وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا، در ملاقاتی یک ساعته در واشنگتن، مذاکرات مفصلی در باره راه‌های سیاسی غلبه بر بحران سوریه انجام داده‌اند. این ملاقات در حالی انجام گرفته که روابط دو کشور به دلیل پناهنده شدن ادوارد اسنودن به روسیه، به تیرگی گراییده است.


دولت آمریکا گذرنامه ادوارد اسنودن را پس از افشای برنامه جاسوسی "شنود و ذخیره اطلاعات" از آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) باطل کرده و خواهان استرداد و محاکمه اوست. سخنگوی جان کری این گفتگوها را "سازنده و مثبت" خوانده است. طرفین بر لزوم راه‌کاری سیاسی در جنگ داخلی سوریه تاکید ورزیده و خواسته‌اند که مقدمات برگزاری کنفرانس صلح ژنو هرچه زودتر فراهم شود. زمان تشکیل نشست ژنو هنوز روشن نیست.

قرار بر این شده که جان کری و سرگئی لاوروف برای آماده‌سازی گفتگوهای ژنو، بار دیگر در پایان ماه اوت با یکدیگر ملاقات کنند. هر دو مقام مذاکرات مستقیم بین دولت سوریه و شورشیان را ضروری دانسته‌اند. با این همه، به نظر نمی‌رسد که دامنه اشتراک نظر آمریکا و روسیه در مورد بحران سوریه وسیع باشد. در حالی که روسیه از سقوط بشار اسد استقبال نمی‌کند و پشتیبان اوست، آمریکا سلاح سبک در اختیار شورشیان این کشور می‌گذارد. چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا نیز در دیدار با همتای روس خود سرگئی شویگو، درباره مسائل امنیتی و استراتژیک به گفتگو پرداخته ‌است.


کد مطلب: 14485

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14485/تلاش-روسیه-آمریکا-حل-بحران-سوریه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir