کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حكم رييس‌جمهور

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی شد

25 مرداد 1392 ساعت 0:38

گروه سياسي: علی‌اکبر صالحی، انتصابش به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و جایگزین فریدون عباسی را تایید کرد.


وی ابراز امیدواری کرد که با دعای خیر مردم بتواند در این سمت موفق و اثرگذار باشد و گفت:‌ هر جایی که بتوانیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کنیم را عبادت تلقی می‌کنیم و امیدواریم خداوند توفیق دهد تا بتوانم این مسئولیت سنگین را به نحو احسن و در جهت منافع ملی به پیش ببرم. صالحی با اشاره به حضورش در سازمان انرژی اتمی به عنوان رئیس این سازمان قبل از انتصاب به عنوان وزیر خارجه، خاطرنشان کرد: توانستیم غنی‌سازی ۲۰ درصد را از زیر صفر شروع کرده و با طراحی تجهیزات به سرانجام برسانیم. وی ادامه داد: ما به همت جوانان این مرز و بوم و با یاری خدا و دعای خیر مردم توانستیم ظرف ۲ سال این سوخت را در داخل تولید کنیم و این جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

صالحی محور کار سازمان انرژی اتمی را ساخت نیروگاه‌های تجاری به منظور تولید برق و رآکتورهای تحقیقاتی برای تولید رادیوداروها بیان کرد و افزود: فعالیت‌های این سازمان کاملا صلح‌آمیز و در جهت منافع مردم ایران است. وزیر امور خارجه سابق اظهار داشت: امیدواریم با یاری خدا رویه‌ای که سازمان انرژی اتمی تا به امروز در پیش گرفته و اقداماتی که روسای قبلی سازمان در قبل و بعد از انقلاب زحمت کشیدند را ادامه دهیم و بر دستاوردهای سازمان بیفزاییم.

صالحی برای فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی نیز آرزوی موفقیت کرد و گفت:‌ ایشان به سهم خود تلاش کرد تا به دستاوردهای سازمان انرژی اتمی بیفزاید و من به عنوان یک هموطن، از ایشان قدردانی می‌کنم. صالحی دارای دکترای مهندسی هسته‌ای از آمریکا تاکنون به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی شریف، معاون آموزشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، رئیس دانشگاه بین‌المللی اسلامی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد آژانس اتمی در وین، معاون دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در جده، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه فعالیت کرده است.


کد مطلب: 14655

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14655/صالحی-رئیس-سازمان-انرژی-اتمی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir