به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۸:۳۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ساعت ۰۰:۳۸
کد مطلب : ۱۴۶۵۵
با حكم رييس‌جمهور

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی شد

گروه سياسي: علی‌اکبر صالحی، انتصابش به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و جایگزین فریدون عباسی را تایید کرد.
صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی شد
وی ابراز امیدواری کرد که با دعای خیر مردم بتواند در این سمت موفق و اثرگذار باشد و گفت:‌ هر جایی که بتوانیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کنیم را عبادت تلقی می‌کنیم و امیدواریم خداوند توفیق دهد تا بتوانم این مسئولیت سنگین را به نحو احسن و در جهت منافع ملی به پیش ببرم. صالحی با اشاره به حضورش در سازمان انرژی اتمی به عنوان رئیس این سازمان قبل از انتصاب به عنوان وزیر خارجه، خاطرنشان کرد: توانستیم غنی‌سازی ۲۰ درصد را از زیر صفر شروع کرده و با طراحی تجهیزات به سرانجام برسانیم. وی ادامه داد: ما به همت جوانان این مرز و بوم و با یاری خدا و دعای خیر مردم توانستیم ظرف ۲ سال این سوخت را در داخل تولید کنیم و این جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

صالحی محور کار سازمان انرژی اتمی را ساخت نیروگاه‌های تجاری به منظور تولید برق و رآکتورهای تحقیقاتی برای تولید رادیوداروها بیان کرد و افزود: فعالیت‌های این سازمان کاملا صلح‌آمیز و در جهت منافع مردم ایران است. وزیر امور خارجه سابق اظهار داشت: امیدواریم با یاری خدا رویه‌ای که سازمان انرژی اتمی تا به امروز در پیش گرفته و اقداماتی که روسای قبلی سازمان در قبل و بعد از انقلاب زحمت کشیدند را ادامه دهیم و بر دستاوردهای سازمان بیفزاییم.

صالحی برای فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی نیز آرزوی موفقیت کرد و گفت:‌ ایشان به سهم خود تلاش کرد تا به دستاوردهای سازمان انرژی اتمی بیفزاید و من به عنوان یک هموطن، از ایشان قدردانی می‌کنم. صالحی دارای دکترای مهندسی هسته‌ای از آمریکا تاکنون به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی شریف، معاون آموزشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، رئیس دانشگاه بین‌المللی اسلامی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد آژانس اتمی در وین، معاون دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی در جده، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه فعالیت کرده است.

۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۰:۴۷
پيام مناسبي براي جامعه جهاني نخواهد بود... (111016)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۵۸
اقای صالحی از معتمدان و دانشمندان بخش اتمی کشور هستن بهترین انتخاب بود. (111585)
bdbdbdbdbbdbdb
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۰:۵۱
آقای روحانی !!احمدی نژاد رو هم بذار دبیر امنیت ملی خیال همه رو راحت کن دیگه والله (111024)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۴۹
چرا مزخرف میگی (111583)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۵۸
چه ربطی داره

صالحی از نظر علمی فرد یگانه ای هست در زمینه ی مسائل اتمی (111587)
محمد
France
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۰:۵۸
بسیار عالیست - صالحی ادم درستیه در ضمن خدمت سید عزیز مون هم ارادت داره (111034)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۰۲
چه بده بستانی شده (111039)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۵۹
توهم توطئه که میگن همینه (111588)
اصولگرا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۱۲
اصلاح طلبان حال میکنید این یک اصولگرای دیگر این حاصل همکاری ما با کارگزاران و هاشمیه
هاشمی هیچ وقت اصلاح طلب نبوده و نیست و بدونید ریشه ایشون و ناطق و آقای رئیس جموهور اصولگراست (111057)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۴۸
شما اید که در گیر واژه اصولگرایی و اصلاح طلبید ولی مردم دنبال حق اند و فرد شایسته. در ضمن شما پیروز انتخابات نشدید اصلاحطلبان و اصولگراها با رویکرد اصلاح طلبی پیروز شدند (111456)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۱۹
بعضی ها در پی شکست در انتخابات دنبال تفرقه افکنی هستند (111489)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۰۰
استاد سازمان انرژی اتمی یه سازمان سیاسی نیست

ایشون از متخصصان این رشته هستند و مورد وثوق بسیاری از فعالان این رشته (111591)
یه مـــــــــرد
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۱۳
ایشون در زمان ریاست سید محمد خاتمی هم همین سمتو داشتند بنظر من فرد فراجناحی و کاربلدی هستند البته کاری ندارم که در دولت دهم وزیر بودند. (111060)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۳۵
سلام - این انتخاب از دو دولت آقای احمدی نژاد ، تا حدودی مُهر تأییدی بر افکار فرا جناحی(و البته تخصّص گرایانه) شیخ روحانی است .. امید است در آینده همچنان تداوم داشته باشد و فراموششان نشود ؛ چونکه " تصوّرش را بکنید اگه هر 5 انگشت دست و یا پا در یک شکل و حالت بودند چه می شد ؛ آیا کارها به طور صحیح پیش می رفت !؟ " ... (111086)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۴۷
بخورید و بیاشامید و ما را فراموش کنید (111101)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۰۰
در زمان خاتمی هم ایشون همین سمت رو داشت اون موقع خوردن و اشامیدن و شما را فراموش کرده بودن ؟ !!!!!!!!!!!! (111593)
مرتضی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۴۸
قسمت دیگری از سریال قحط الرجال ... (111103)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۶:۰۱
ایشون بهترین انتخاب هستن (111594)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۷:۵۸
مرتضی جان باید قحط الرجالم باشه
بیشتره نخبه هامونو به اسم فتنه گر یا حبس کردیم یا فراری دادیم:(!!! (111671)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۲:۱۴
شایسته است (111120)
سهیل
Germany
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۲:۳۲
تنها وزیر دولت دهم که ازش خوشم میومد و واسش احترام قائل بودم. (111136)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۲:۴۳
تو سایت احمد توکلی(الف) نوشته صالحی قبول نکرده. یکی نیست به توکلی بگه تو خودت دیروز تو مجلس گفتی دروغ از همه چی بدتره (111454)
عطا
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۱۷
اطلاع رسانی دولت در حد صفره
۲۴ ساعته که سایتها این خبر را اعلام کردن ولی از حکم خبری نیست (111485)
مانی
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۳:۱۹
لااقل یک حرف درست هم به مردم بگو با احتسیاب چندین برابرخرج کلان ازجیب مردم بدبخت برای نیروگاه بوشهرهنوزبه بهره برداری نرسیده ازنظرتکنولوزی ازرده خارج است تازه همین اقاافتخار میکندقراراست قراردادنیروگاه جدیدباپوتین سیاستمداردو روکه تمام سرمایه ایران راباچین بالاکشیدببندد (111486)
ماني
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۱:۳۳
چرا با اسم من اومدي اسمتو عوض كن اصلاح طلب تماميت خواه (111807)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۵:۰۴
سه تا مشخصه مثبت داره که منو قانع میکنه اول اینکه به هیچ ترتیب تند رو و افراطی نیست و در تمام مدت وزارتش این مسئله را ثابت کرد. دوم اینکه تحصیلکرده واقعیه نه کیلویی و ضمنا در این مسئولیت لیاقت خودش را ثابت کرده.وسوم آنکه در اوج پختگی در کار و رفتار بسیار بسیار اصیل به نظر میرسه.
حالا به من چه که اصولگرا و یا هرچیه دیگه که هست. و متنفرم از تند روهای گردن کلفت بی مغز وطن به باد ده .هر چه قدر که به اصطلاح میهنشان را هم دوست داشته باشند که ندارند. (111562)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۲۰:۲۸
آقای صالحی که می گفت بعد از وزارت امور خارجه فقط می خواهم بروم دانشگاه تدریس کنم . تازه هم بهش پیشنهاد دادند بهتره بره دانشگاه محمود به هم کابینه هاش درس بده تا بلکه یک مدرک راستکی بگیرند. حالا از دانشگاه تا معاونتو و سازمانو ...!!!!!!!!!! لوله کشی اتمی بود که اینقدر سریع برنامه هاش عوض شد. !!!!! یا اینکه اون موقع که مصاحبه می کرد دروغ می گفت که از دولت دهمی ها اصلا همچین فرهنگی بعید نیست . راستشو بگو آقای صالحی موقع مصاحبه می دونستی یا نه !!!!!!!!!! (111785)