کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی شد

26 مرداد 1392 ساعت 18:39

گروه فرهنگي: یک روز پس از پایان رأی‌گیری مجلس درباره‌ کابینه‌ دولت و کنار گذاشتن نجفی، جمعی از تشکل‌های فعال در حوزه‌ گردشگری، نامه‌ای را منتشر کردند تا از انتخاب نجفی برای ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حمایت کنند. البته در این میان، به‌واسطه‌ی عضویت نجفی در شورای شهر، بحثی هم درباره‌ انتخاب او به‌عنوان شهردار تهران مطرح شد.


از نامه‌ منتشرشده‌ اصناف گردشگری این‌طور برمی‌آید که از دید آنان، توان مدیریتی و قدرت اجرایی و نیز نزدیکی نجفی به کابینه و وزرا، بیشتر از همه سبب حمایت آن‌ها برای انتخاب شدن به‌عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و این انتظار وجود دارد که هشتمین رییس سازمان با توجه به قدرت اجرایی که دارد، این سازمان را از حاشیه‌ها و سیاسی‌کاری‌ها دور کند؛ ولی معلوم نیست نجفی که جلسه‌ی رأی‌ اعتمادش به‌واسطه‌ مخالفت برخی نمایندگان به حاشیه کشانده شد، در صورت حضور در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، موفق می‌شود وصله‌ ناجور «حاشیه‌سازی و سیاست» را از این سازمان جدا کند؟

نجفی تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه صنعتی شریف و در رشته ریاضی آغاز و مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه MIT آمریکا دریافت کرد. وی در دولت شهید باهنر و محمدرضا مهدوی‌کنی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به‌عهده داشت و پس از آن نیز در دولت میرحسین موسوی در همین مسئولیت ابقا شد.

وی در دولت اول و دوم سازندگی نیز وزیر آموزش و پرورش بود و در دولت اصلاحات نیز با حکم خاتمی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب شد. از محمد علی نجفی به عنوان یکی از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی نام برده می‌شود. این حزب از نزدیکترین احزاب سیاسی ایران به آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی است.نجفی برای شرکت در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان قرار گرفت و توانست به شورای شهر تهران راه یابد اما در انتخابات شورای شهر چهارم، کاندیدا نشد.نجفی از جمله سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم بود که در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن علنی، نمایندگان مجلس به وی رای اعتماد ندادند.


کد مطلب: 14704

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/14704/نجفی-رییس-سازمان-میراث-فرهنگی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir