به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۱۴۷۰۴

نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی شد

گروه فرهنگي: یک روز پس از پایان رأی‌گیری مجلس درباره‌ کابینه‌ دولت و کنار گذاشتن نجفی، جمعی از تشکل‌های فعال در حوزه‌ گردشگری، نامه‌ای را منتشر کردند تا از انتخاب نجفی برای ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حمایت کنند. البته در این میان، به‌واسطه‌ی عضویت نجفی در شورای شهر، بحثی هم درباره‌ انتخاب او به‌عنوان شهردار تهران مطرح شد.
نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی شد
از نامه‌ منتشرشده‌ اصناف گردشگری این‌طور برمی‌آید که از دید آنان، توان مدیریتی و قدرت اجرایی و نیز نزدیکی نجفی به کابینه و وزرا، بیشتر از همه سبب حمایت آن‌ها برای انتخاب شدن به‌عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و این انتظار وجود دارد که هشتمین رییس سازمان با توجه به قدرت اجرایی که دارد، این سازمان را از حاشیه‌ها و سیاسی‌کاری‌ها دور کند؛ ولی معلوم نیست نجفی که جلسه‌ی رأی‌ اعتمادش به‌واسطه‌ مخالفت برخی نمایندگان به حاشیه کشانده شد، در صورت حضور در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، موفق می‌شود وصله‌ ناجور «حاشیه‌سازی و سیاست» را از این سازمان جدا کند؟

نجفی تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه صنعتی شریف و در رشته ریاضی آغاز و مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه MIT آمریکا دریافت کرد. وی در دولت شهید باهنر و محمدرضا مهدوی‌کنی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به‌عهده داشت و پس از آن نیز در دولت میرحسین موسوی در همین مسئولیت ابقا شد.

وی در دولت اول و دوم سازندگی نیز وزیر آموزش و پرورش بود و در دولت اصلاحات نیز با حکم خاتمی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب شد. از محمد علی نجفی به عنوان یکی از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی نام برده می‌شود. این حزب از نزدیکترین احزاب سیاسی ایران به آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی است.نجفی برای شرکت در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران در لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان قرار گرفت و توانست به شورای شهر تهران راه یابد اما در انتخابات شورای شهر چهارم، کاندیدا نشد.نجفی از جمله سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم بود که در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن علنی، نمایندگان مجلس به وی رای اعتماد ندادند.

همت
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۸:۴۸
دكتر نجفي مديري شايسته و برنامه ريز و فهيم است. هر جا باشد براي دولت بسيار مغتنم و براي فعالين آن حوزه موهبتي بزرگ است.
سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هم سازماني اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي است. حضور نجفي در اين سازمان موجب ارتقاي جايگاه و اثرگذاري آن خواهد شد. (112463)
تولا
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۸:۴۹
یعنی این چندروز بازم نماینده های مجلس غم و تو دلای ما دانشجوها و خانواده های فرهنگیا انداخته بودن بازم این روحانیه دل مارو شاد میکنه
روحانی مچکریم (112466)
saman92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۸:۵۰
درود بر دلاور مرد عرصه آموزشی،فرهنگی،علمی با سابقه درخشان آموزشی (112469)
مجید
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۸:۵۴
تشکر از دکتر روحانی ان شاء الله که سبب تحول در عرصه گردشگری شوند
روحانی مچکریم (112472)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۹:۰۴
آخ جوووووووووووووووووووون (112478)
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۹:۱۷
ب کوری چشم حسود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (112488)
ا_اندايش
Europe
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۹:۲۹
براي جناب نجفي و همه مسئولاني كه واقعا براي ملت زحمت ميكشن ممنونيم حالا ازهر جناحي كه ميخوان باشن (112499)
معلم
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۱۹:۵۰
حیف شد ما در آموزش پرورش منتظر بودیم! (112506)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۰:۰۱
موفق و سربلند باشند انشاا... من فرهنگی هنوز دوستش دارم (112512)
مریم
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۰:۱۵
وجود نجفی درکابینه لازم ..
مچکریم روحانی (112520)
دوستدار روحاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۰:۲۸
آقاي روحاني خدا رو شكر از تجربه ي عالي خودتون در سطوح مختلف مديريتي و تجربيات جناب خاتمي داريد استفاده ميكنيد.اقدام بسيار جسورانه اي بود حمايت قاطع و زيركانه از جناب زنگنه كه واقعا فقط شما از پسش بر مي آمديد. و پس از راي نگرفتن 3 وزير اقدام امروز شما در انتصاب جناب توفيقي و نجفي بسيار به موقع و مسرور كننده بود.دكتر عزيزم اين را بدانيد مادامي كه شما دست مردم را رها نكنيد مردم با شما هستند .من امشب براي شما دعا كردم بخاطر اينكه احساس كردم شما مدافع حقوق ملت هستيد و شما حقوقدان هستيد و نه سرهنگ! (112525)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۰:۳۳
در حال حاضر آقای روحانی بر سر گزینه آموزش و پرورش سرگردان هستند و واقعا هیچ کس را نمیتوانند برای این وزارتخانه پیدا کنند اگر حداقل نیمی از نمایندگان نامه بزنند می شود دوباره برای ایشان رای اعتماد گرفت (112526)
پریسا
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۱:۱۳
درود بر نجفی

حیف که از دست دادیمت (112541)
lمقداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۱:۳۲
جناب دکتر نجفی عزیز :خدا نگهدارت. تندرستی شما را آرزومندم. انشاالله در این جایگاه موفق باشی تاشاهد درخشش دراین عرصه باشیم. من قبلا در حوزه ستادی آموزش وپرورش افتخار می کردم که تحت مدیریت شما انجام وظیفه می کنم.دردوره دولت نهم مجبور به بازنشستگی پیش از موعد شدم. اکنون خرسندم ازاینکه یکی از سازمانهای
معتبر فرهنگی کشور (البته اشخم خورده)به شما سپرده شده است. ازآنجاکه دانش آموخته رشته صنایع دستی دانشگاه هنر تهران هستم ونیز به دلیل علاقه وافر به این مقوله حاضرم بطور رایگان همکاری کنم. (112563)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۱:۵۱
انتخاب و پاسخ خوبی به حرکت مجلس بود. (112590)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۲:۰۴
با اینکه جای ایشان باید در وزارت آموزش و پرورش باشد ولی به آقای روحانی بابت این انتخاب و به خود ایشان بابت این انتصاب تبریک عرض میکنم (112595)
علی 1361
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۲:۲۷
نشد یا بهتره بگم یه عده نذاشتند که بشی وزیر (به خاطر اون میدون معروف) این سمت جدیدیدتون واسه 24 خردادیها تا حدودی مسکن یا آرام بخشیه بعد از عدم رای اعتماد مجلس، اما به هر حال هرجا باشی موفق موید باشید (112618)
نسل دوم
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۲:۳۴
اصلاح میکنم منظورم این بود که آنچه که در تیتر آمده در متن نیامده (112627)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۲:۵۹
احسنت!!! (112642)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۳:۱۶
منظور از کا رتخصصی چیست در مملکت همه سیاسی بازی می کنند بعد می گویند ما که اهل سیاسی کاری نیستیم آخر ارتباط میراث فرهنگی و گردشگری و آموزش و پرورش را بررسی کنید البته چون شما طرفدار روحانی هستید همه کارهای او را عین درستی و حقیقت می بینید (112663)
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۳:۲۶
حیف شد که رای نیاورد. مدیر لایقی را با لجاجت از کابینه دور کردند. (112671)
ج.ر
۱۳۹۲/۰۵/۲۶ ۲۳:۳۰
بسیار هم عالی
ولی آموزش پرورش خیلی ضرر کرد. (112675)
یا هووو 20
Finland
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۰:۲۹
مجلس ، ملت را به توپ بست (112724)
سهراب
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۰:۳۷
تبرییییییییییییییییییییییییک
الان حال زاهدی امیری زاکانی رسایی و. . . چطوره؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (112728)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۱:۰۶
الهی هرجا هستند، موفق باشند. هرچند حق ایشان بیش از این هاست؛ ولی کاریش نمی شه کرد، دیگه!
دکتر نجفی عزیز، "تو اهل دانش و فضلی، همین گناهت بس!" (112760)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۲:۳۳
به عنوان یکی از فعالین صنعت گردشگری این سمت رو به ایشون تبریک عرض کرده و برایشان آرزوی موفقیت دارم (112796)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۳:۲۸
جان دلم این دکتر نجفی رو که می بینم از اصفهانی بودنم احساس غرور می کنم از بس این مرد با شعور و با شخصیته...
ظریف و نجفی ستارگان کابینه بودند که متاسفانه مجلس به دکتر نجفی اجازه ی درخشش نداد ولی از روحانی متشکرم که قشنگ جواب مجلسی ها رو داد (112805)