کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

60‌رئیس دانشگاه را ما عوض كرديم، شما بلدوزريد!/ تغییر 7‌رئیس دانشگاه در‌7‌روز

16 شهريور 1392 ساعت 19:21

گروه سياسي- رسانه‌ها: سايت انتخاب نوشت: درحالیکه سرپرست وزارت علوم طی یک ماه اخیر از مسوولیتش، تنها مسوول یکی از دانشگاه‌ها را تغییر داده است، اعتراضات جریان تندرو تشدید شده است.


حسین شریعتمداری یکی از افراطیون مخالف دولت، طی مقاله ای در روزنامه کیهان، این تغییر را به کلید بولدوزر تشبیه کرد. اما بررسی ها حکایت از آن دارد که زاهدی وزیر علوم دولت اول احمدی‌نژاد - که از سوی دولت وقت به عنوان اعجوبه ریاضی دنیا معرفی شده بود - طی یک هفته اول مسوولیتش، رئیس 7 دانشگاه را تغییر داده‌ بود. وی طی دوماه نخست مسوولیتش، رئیس 10 دانشگاه دیگر را تغییر داد.با این حال، روزنامه کیهان در همان روزها، در واکنش به تغییر رئسای دانشگاه، ضمن تقدیر از وزیر وقت علوم، اقدامات وی را انقلابی خوانده بود! این اقدامات انقلابی (البته به زعم روزنامه کیهان) مدل های عجیب‌تری هم داشت.

زاهدی چند بار 7 حکم (یا حتی بیشتر) را طی یک روز برای تغییر رئسای دانشگاه‌های اختصاص داده بود! این اقدام تدبیرمدارانه (!) دولت احمدی‌نژاد در تغییر مسوولان در حالی شدت پیدا کرد که در پایان دوره وزارت زاهدی، وی نزدیک به 60 رئیس دانشگاه را تغییر داده بود! عجیب تر آنکه، در دوره مسوولیت او، چندین رئيس دانشگاه که توسط خود او منصوب شده بودند، از کار برکنار شدند. مهمترین مثال برای تصدیق این ادعا، تغییر عمید زنجانی از ریاست دانشگاه تهران پس از دو سال بود. البته این روند تغییرات در دوره کامران دانشجو نیز وجود داشت و او، طی 4 سال صدارتش، تعداد بسیار زیادی رئیس دانشگاه را تغییر داد، به طوری که اقدامات وی صدای زاهدی وزیر سابق احمدی نژاد را هم در آورد! در این میان، خوب است جریان تندرو و همینطور روزنامه کیهان پاسخ دهند چگونه و بر اساس چه معیا و اصولی، اقدام آن روزهای دولت احمدی نژاد در تغییر 50 رئیس دانشگاه، روشی انقلابی و از سر تدبیر بود اما تغییر یک رئیس دانشگاه - آن هم فردی که فاصله شدیدی با تفکر دولت داشته و مورد اعتراض اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان بوده - به کلید بولدوزر تشبیه می شود؟


کد مطلب: 15649

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/15649/60-رئیس-دانشگاه-عوض-كرديم-بلدوزريد-تغییر-7-رئیس-در-7-روز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir