کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قاليباف خودش هم به خوبي مي‌داند كه...!

18 شهريور 1392 ساعت 8:58

گروه سياسي: اتفاقي كه روز گذشته در شوراي شهر تهران افتاد و قاليباف را دوباره شهردار تهران شد از زاويه‌هاي گوناگون جاي بحث دارد كه مهم‌ترين آن راي دو نفر از افرادي بود كه با اعتماد و حمايت اصلاح‌طلبان به شورا راه يافتند اما در لحظه حساس به كانديداي تشكيلاتي خود راي نداده و رقيب او را شهردار كردند!


سعيد ليلاز در اين باره و در پاسخ به اين سئوال كه آيا راي‌دهندگان به ليست اصلاح‌طلبان نسبت به رفتار دو عضو ليست اين جريان حق ندارند ناراحت باشند؟ گفت: مسلما حق دارند. چرا كه وضعيت مديريت شهردار را مي‌دانم اما معتقدم ممكن است تاكتيك ما اشتباه بوده باشد. آقاي هاشمي (پدر) چند روز قبل آن مواضع را درباره سوريه اتخاذ كرد. نمي‌توان توقع داشت پس از آن اظهارات اصولگرايان در برابر پسر ايشان متحد نشوند. مي‌توانستيم روي فرد ديگري به جز محسن هاشمي تمركز كنيم.

اين تحليل‌گر و فعال رسانة‌اي، در مورد رفتار آتي اصلاح‌طلبان نيز اظهار داشت: ممكن است آنها بتوانند پس از چند ماه با رايزني و متقاعد كردن اعضاي شورا قاليباف را عزل كنند. البته به نظر من پايين كشيدن چمران براي اصلاح‌طلبان بسيار مفيد‌تر از پايين كشيدن قاليباف بود. آنها در اين هفت سال پارلمانتاريزم شهري را رسما تعطيل كردند و شهر را در اختيار قاليباف قرار دادند اما اين شورا با وزن فعلي اصلاح‌طلبان مي‌تواند او را مهار كند.

ليلاز افزود: قاليباف خودش هم به خوبي مي‌داند كه تنها 8 درصد راي‌دهندگان تهراني به او راي داده‌اند. معناي اين 8 درصد را قاليباف به خوبي درك مي‌كند. مردم تهران از او راضي نبودند. توسعه پل ساختن با هزينه چند برابر نيست. اگر تا قبل از اين دولت قاليباف مي‌توانست از تقابل با نهاد دولت براي خود اعتبار كسب كند حالا مي‌داند كه دولتي روي كار آمده كه تقابل با او محل كسب اعتبار نيست.


کد مطلب: 15736

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/15736/قاليباف-خودش-هم-خوبي-مي-داند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir