کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور

اعتراف‌ضرغامي به استفاده‌ابزاري از پخش‌تصاویرزنان‌بدحجاب

19 شهريور 1392 ساعت 12:51


گروه سياسي: در حاليكه يكي از دغدغه‌هاي روزمره اصولگرايان، بحث حجاب زنان در جامعه است و بخش قابل توجهي از انرژي نيروي پليس كشور براي برخورد با موضوع بدحجابي اختصاص يافته است، رييس صدا و سيما رسما به استفاده ابزاري در پخش تصاویر زنان بدحجاب از صدا و سیما اعتراف كرد و گفت: من معتقدم در انتخابات، راهپیمایی‌ها و موضوعات سیاسی در کنار تصاویر زنان محجبه تصاویر کسانی که حجاب مناسبی نیز ندارند باید پخش کنیم چون با این کار نشان می‌دهیم که شاید این افراد ظاهری متفاوت با افراد مومن و معتقد داشته باشند ولی ما نشان می‌دهیم آنها کاملا به نظام معتقد هستند دشمنان حاضرند میلیون‌ها تومان هزینه کنند تا این تصاویر از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش نشود.

سید عزت‌ الله ضرغامی، در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری ماموریت ائمه جمعه را در مسائل دینی حکومتی و مردمی خلاصه کرده‌اند، اظهار کرد: البته وظیفه رسانه ملی هم مشابه وظایف ائمه جمعه است. وی اضافه کرد: مواضع حاکمیت صدا و سیما به این معنا نیست چون حکومت در اختیار ماست پس باید با تحکم و زور حکمرانی کرد؛ کسی که حاکم می‌شود باید به بضاعت و ظرفیت مردم توجه کند.

ضرغامی همچنین با اشاره به اینکه رهبری تاکید کرده‌اند که رسانه ملی در فعالیت خود دین،‌ اخلاق، امیدبخشی و آگاهی‌بخشی را مدنظر داشته باشد، تصریح کرد: وظیفه رسانه ملی تبلیغ دین و ارتباط باورپذیر با مردم است. ضرغامی در ادامه تصریح کرد: امروز وضعیت ارتباطی و رسانه‌ای جهان مثل گذشته نیست. در حال حاضر حدود 136 شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی برنامه اجرا می‌کنند. زبان فارسی محدود به ایران، افغانستان و تاجیکستان است، اما این مقدار سرمایه‌گذاری برای برنامه‌های فارسی زبان ماهواره نشان‌دهنده‌ی قدرت جمهوری اسلامی ایران است؛ زیرا استکبار جهانی از این جهت احساس خطر کرده و اجازه نمی‌دهد حتی یک شبکه جمهوری اسلامی ایرانی بر روی ماهواره ترک‌ست قرار بگیرد. اگر ما امروز در پارلمان انگلیس شاهد دودستگی هستیم، این امر طبق ادعای خود نمایندگان پارلمان انگلیس به دلیل تاثیر شبکه پرس‌ تی‌وی است.

رییس سازمان صدا و سیما همچنین گفت: در چنین فضایی ما مردم را پای برنامه‌های خود حفظ می‌کنیم. من معتقدم ما اگر برنامه‌های خوبی در رسانه‌هایمان داشته باشیم می‌توانیم حتی کسانی که ماهواره‌ها را نگاه می‌کنند را تحت تاثیر قرار دهیم. بعضی تصور می‌کردند که اگر شبکه‌های تخصصی و متنوع ایجاد شود، مردم دیگر شبکه‌های عمومی را نمی‌بینند و از جریان انقلاب عقب می‌افتند اما با تخصصی شدن و متخصص شدن شبکه‌های تلویزیونی، ارتباط مردم با رسانه ملی افزایش یافته و این تاثیر در زمینه انتخابات ریاست جمهوری مشهود بود.

ضرغامی در ادامه با بیان اینکه وظیفه رسانه ملی ارتباط صحیح با مردم با حفظ تمامی موازین سیاست‌ها و اولویت‌ها در زمینه اخلاق‌،‌ دین و امید است، خاطرنشان کرد: بعضی خیال می‌کنند فقط باید اخبار امیدوارکننده به مردم داده شود و بعضی معتقدند که باید واقعیات و مشکلات گفته شود تا مردم به رسانه اعتماد کنند که من معتقدم هر دوی این نگاه اگر مطلق باشد غلط است. رسانه ملی هم با انتقاد کردن و هم با مطرح کردن مطالبات مردم و هم با ایجاد امیدواری، می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند. رهبری معتقد هستند هم باید انتقادها و هم پیشنهادها مطرح شوند.


کد مطلب: 15824

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/15824/اعتراف-ضرغامي-استفاده-ابزاري-پخش-تصاویرزنان-بدحجاب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir